Nordmoen Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Jeg bare lurte på om det var en enkel metode for å skru av UAC(User Account Control) i Vista med Python. Holder på å skrive et lite program som skal installere mange .msi filer sånn at det går fort å innstallere mange programer uten behovet for å trykke på "neste" hele tiden, når programmet uansett skal innstalleres med alle default innstillinger. Derfor hadde det vært greit om programmet, når det starter opp, bare kan skru av UAC for å skru den på når en avsluttningsknapp blir trykket på. Hvis du trenger å se scriptet for å hjelpe så kan jeg godt poste det Lenke til kommentar
terjeelde Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Hei, Jeg vet ikke om jeg har det du ser etter, men har to tanker som kanskje kan hjelpe litt på veien: a) Slik jeg forstår UAC, så handler det om at bruker må godkjenne høyere tilgangsnivå. Hvis jeg forstår dette noenlunde riktig, så tror jeg du kan kjøre ditt eget script godkjent via UAC, slik at brukeren bare må via UAC en gang, og så kjører du scriptet med UAC-privilegier, og slipper å gå godkjenning på nytt for hver ting scriptet starter. b) Tror det kan være lurt å snu fokus litt. Ikke teng "Hvordan slår jeg av UAC fra Python", men heller finne ut hvordan slå av UAC, og så finne ut hvordan gjøre det med Python. Veldig mye av windows-interfacene er mulig å importere til Python på ulikt vis, så en generisk løsning kan ofte gjøre nytten. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Hvis ditt første forslag fungerer så trenger jeg ikke å skru av UAC, men dette python scriptet skal innstallere 5~6 programmer uten innblanding fra andre og da hadde det vært fint å slippe å godkjenne innstalleringen av de 5~6 programmene. Holder på å skriver scriptet i Linux så jeg får ikke testet ut dette Edit: Foresten finnes den en måte å dytte ut cd-rom'en med python, fant en gjennom pygame.cdrom, men uansett hva jeg gjorde ga den Input/Output error... Endret 22. juni 2008 av Spec-ops-j Lenke til kommentar
genstian Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Til CDROM: see "man eject" du kan kalle den fra os.system() eller Popen. Når du først ar fått UAC privilegiumet så har programmet ditt fått dem å kan kjøre programmer med UAC inni si programmet ditt. Programmer startet med os.system eller Popen vil derfor ikke få UAC. Men er ikke 100% da jeg ikke bruker Vista, men Linux EDIT: See også denne for å få eject på windows: http://aspn.activestate.com/ASPN/Cookbook/...n/Recipe/180919 Endret 24. juni 2008 av hotstian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå