Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var faktisk å henta en pakke på Posten i dag (eller.. rekomandert brev da..).. Var en søt 17-åring som stod der som var under opplæring :love: .. Hun fikk høre fra den mer erfarne der at hvem som helst kunne hente ett rekomandert brev fra noen, så lenge du kunne bevise at du er i slekt med, eller har ett tett forhold til personen brevet er adressert til.

 

Edit: dette var forøvrig ett svar på Timb sin post :)

Endret av Zulboom
Lenke til kommentar
Kan man hente rekommanderte sendinger for andre? Kommet pakke nå, men er adressert til faren min og han er i syden :p

Varierer på hvem som ekspederer.

 

Faren min har i de fleste tilfeller fått lov til å hente mine pakker, men det er ikke alltid det har vært slik. Er noen ganger han ikke får gjort det.

 

Pakkene er adressert til meg.

Lenke til kommentar

nå er det bildet der veldig gammelt da :)

 

men den du linket til er ikke for og sende pakken som gave, men om du skal kjøpe en gave så sende den direkte til den som får den så fjerner de logoen sin fra pakken.

utenom at de fjerner dealextreme logoen er ingenting endret.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Jeg har et lite problem :S

 

Jeg bestillte en pakke fra DX for en stund siden (ble tull siden de ikke hadde varen på lager osv) men uansett nå er den kommet, igår faktisk...

 

Men jeg har ikke fått hente seddel? på sporingen står det at den er ankommet postkontoret men ikke fått henteseddel? Siden den er sendt som rekomandert kan jeg jo ikke hente den med sporingsnummer heller (prøvd før :p) så hva skal jeg gjøre?

 

Der hvor du sjekker at den har ankommet posten er det vel noen nummre? Skriv ned disse og stikk til postkontoret. Er det jeg har gjort når jeg har fulgt med sporingen pga hentelappen kan brått komme flere dager senere.

Lenke til kommentar
Det står ingenplass.

Men kommer det en vare fra utlandet som blir behandlet for toll/mva av posten må du ut med 104,- uansett om du har vært inne i TVINN og fortollet den selv.

Har en plass en epost fra tollvesnet om at det i realiteten ikke lenger er noe som heter privatfortolling, det er som regel speditør som foretar fortollingen, og hvis du har gjort det selv så vil uansett speditør ta et gebyr for oppbevaring. Vanligvis det samme som de tar for forenklet tollbehandling.

 

-C-

Noen som vet om dette også gjelder EMS forsendelser? Trudde eg hadde lest noe sted at fortollingsgebyret var inkludert i porto på EMS (du betaler selvagt mva fremdeles) - men finner selvsagt ikkje den aktuelle referansen.

 

(dog noen her som mener det samme: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...amp;p=11820575)

Lenke til kommentar

Finner en referanse (ikke offisiell) her: http://forum.importalen.no/viewtopic.php?f...4&hilit=ems

Så det kan nok stemme det du sier... Men nå er det vel uansett $17 eller noe sånt for en EMS-pakke fra DX. Så man sparer jo egentlig ingenting...

 

Usikker på hvordan det blir hvis man handler for over 1000,- Da er det jo ikke lenger forenklet tollbehandling og postens gebyr øker til rundt 300,- hvis jeg ikke har husket feil. Men alle dyre varer fra DX blir jo påtvunget EMS (gratis) uansett...

 

-C-

Lenke til kommentar
om sendt som gave privatperson til privatperson så er det momsfritt til 1000, men dealextreme sender verken som gave eller er privatperson.

Men så du linken jeg lagg ved?

denne

 

http://www.dealextreme.com/customerphotos/...f20c0e141b5.jpg

 

de to pakkene er vist fra DX. hvis du ser så står det: Packade contains: Gift :roll:

Jeg bestilte en pakke med Gift-tingen, og den fikk bare et klistremerke over DX-logoen med "Gift" stryki ut, men 2-3 andre pakker bestilt på "vanlig" måte fikk "Gift"-tekst :p

Lenke til kommentar
om sendt som gave privatperson til privatperson så er det momsfritt til 1000, men Dealextreme sender verken som gave eller er privatperson.

Poenget er at posten bryr seg ikke om det står "gift", de skjønner at en pakke fra HK som kommer i samme container som flere hundre andre pakker fra DX ikke er en gift fra din fjerne slektning i HK.

 

 

To sider med bare Off Topic, skjerp dere :).

 

Både toll, moms, "gift" og leveringstid er tatt opp så sinnssykt mange ganger i denne tråden, kan vi ikke holde oss til diskusjon rundt selve butikken Dealextreme og varene deres? Er det noe angående nevnte tema dere lurer på, les førsteposten før dere spør. Lurer dere på noe angående toll, les/søk/spør i tolltråden.

Førstepost:

LES FØR DU SPØR!

 

http://www.dealextreme.com

 

- 0 kr i frakt, uansett varens verdi.

- Tollgrensen er på 200 kr !!! Så hvis du handler over 200 kr så kan det svi, men stort sett går det bra 9/10 gangene.

 

- For å kunne følge med varen må du ha handla for over 15 dollar! Da får du shippingsnummer som du kan sjekke og vite hvor varen er, men da får man hentelapp fra posten, hvis varens verdi er UNDER 15 dollar, så blir det sendt direkte til postkassa di ! !

 

- "Temporarly out of stock " = Aldri på lager igjen, hvertfall det jeg har opplevd

 

- Backordered ( Eta 1-2-3 Days ) = Betyr at de har bestilt fra produsenten og varene blir klare om så og så dager for så å bli sendt ut til kunden. . Dealextreme bruke ofte 1 dag per ting. Først når man bestiller blir varen henta fra produsenten, så blir varen pakka inn, og blir sendt. Så forvent ca 10 hvis du er heldig wink.gif Men oftest går det greit. Dealextreme er også relativt greie med å gi penger tilbake hvis du ikke orker å vente lenge på en vare, jeg snakker fra mine personelige oppfattninger og er på ingen måte alle andre opplever det samme. God luck wink.gif

Fra egene erfaringer så er DX meget kjapp, og man får det man betaler for.

Leveringen er alt fra 1 uke til flere måneder. Noen har rapportert at det faktisk kom under 1 uke, og noen har rapportert at dealextreme brukte flere måneder på å levere varen. Det kan skyldes at varen er utsolgt.

 

 

 

Betalingsmetode:Paypal,visa kort.

 

-----------

Jeg bestilte 21 Multicolored Rainbow LED Keychain Flashlights forleden, det kommer til å bli ganske morro å leke med! Bilde:

 

sku_4241_2.jpg

 

Endret av Überadri
Lenke til kommentar

ENDELIG :D idag fikk jeg pakken min :D 2 månder ventetid da men :thumbdown:

 

Dette var i pakken:

SKU 24527 USB Mini Optical Mouse with Retractable Cable - Hehe det står at den er mini og det er den virkelig og alt for liten til min håndflate.

 

22786 Cycling Bicycle Resin Lens Glasses with Carrying Pouch - Man får en følelse på at disse er mer blå'e en de engentlig er og veldig sånn ''plasticfeeling''

 

1486Tiny Projection Clock Keychain - Hehe denne var genial lyser sykt godt kan sees i et halv lyst rom og syntes for og bruke det ordtrykket ''drittgodt'' i mørket, denne er en absolut anbefaling! (et minus det er at den ikke går til 23 bare til 12)

 

 

Alt i alt er jeg ganske fornøyd :D

Lenke til kommentar

Bestillte den 21.Mai annkommet 30.Mai = 9 dager leveringstid

Kom som polstret brev i postkassen...

 

Fornøyd...

Men fortsatt ikke funnet noe fornuftig å kjøpe neste gang...

 

edit : omdet er viktig så var min pakke merket cabels/adaptors

((og inneholdt data/laddekabel til iphone))

Endret av Tore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...