Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

liker ikke posten :/

fikk en pakke stoppet i tollen og måtte betale moms på momsen jeg betalte til england(!!!) samt moms på frakten.

 

ringte posten om det virkelig var riktig at jeg skulle betale moms for frakt og moms på moms til avsender landet og nissen hos posten mente at moms skulle betales for summen skrevet på pakken, at jeg kunne dokumentere hvor mye som var moms og frakt var ikke av betydning mente han :(

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Jeg har et lite problem :S

 

Jeg bestillte en pakke fra DX for en stund siden (ble tull siden de ikke hadde varen på lager osv) men uansett nå er den kommet, igår faktisk...

 

Men jeg har ikke fått hente seddel? på sporingen står det at den er ankommet postkontoret men ikke fått henteseddel? Siden den er sendt som rekomandert kan jeg jo ikke hente den med sporingsnummer heller (prøvd før :p ) så hva skal jeg gjøre?

 

Funker helt fint og hente pakken med sporings nummer. Gjor det selv for 2 dager siden med min pakke fra DX :)

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Feil.

 

Dersom innholdet i pakken er over momsgrensen på 200kr, regnes moms på verdien av pakken+frakten (aka totalsummen på pakken). Dersom innholdet har en verdi på under 200kr, betaler du ikke moms, selv om frakten+verdien av innholdet er over 200.

Lenke til kommentar

så på tollguiden som er men den virket noe gammel for linken som var relevant for meg eksisterte ikke siden hos tollvesenet lenger.

men moms på frakt høres helt bak mål ut for meg, det er jo en tjeneste jeg kjøper i landet den sendes fra hvorfor skulle den være momspliktig i norge.

Selvfølgelig er det sånn. Du skulle fått trukket fra engelsk moms hos butikken du kjøpte hos, før de sendte til deg.

desverre er det er fåtall som faktisk er villige til og trekke fra momsen av de jeg har truffet på, flesteparten sier de bare trekker ifra momsen om du har momsnummer i et av landene.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
men moms på frakt høres helt bak mål ut for meg, det er jo en tjeneste jeg kjøper i landet den sendes fra hvorfor skulle den være momspliktig i norge.

Du kjøper innholdet i pakken i landet det sendes fra også. :p

Jeg liker heller ikke moms på frakt, men det skal jo være for å skape like vilkår for norske aktører, og de må betale moms på frakt.

Seriøse aktører som driver med eksport, trekker fra momsen før de sender. Så da anbefaler jeg deg å finne en annen butikk.

Lenke til kommentar
Dealextreme putter skjelden med prislappen på varene. Men kan hende at du blir bedt om å presisere hva du har betalt av tollen.

Ehh...Norge er det eneste landet der de faktisk setter riktig verdi på pakken.

 

Grunnen er at Norge sendte tilbake alle pakker pga feil prismarkering

Endret av timb
Lenke til kommentar
Kan ikke noen fikse en detaljert toll-/moms-guide i førstepost så vi slipper så utrolig mye offtopic?

 

Synes forresten DX begynner å få utrolig bra utvalg av spionkamera. Hva med en lighter med innebygd 4GB flashminne og 640*480 videokamera? http://dealextreme.com/details.dx/sku.25207

 

Ahaha! Så rått. Synd den var så "dyr" at den går over 200kroners grensa :(

Den her koster 199 :p

http://dealextreme.com/details.dx/sku.20346

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...