Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!

Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

• Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som finner NES til USB-adapter på DX? Jeg gjør ikke :(
Jeg fant en på eBay http://www.ebay.com/...=item41651a647b Litt stiv pris, men, men :-P

Haha, vet at den finnes på ebay og amazon osv, men er så j*vlig dyrt...

Hvis 85 kr er "j*vlig dyrt" så kan ikke behovet være stort... ;)

En billigere her, men med dyrere frakt...

Om du ikke synes nærmere 100 kr for en bit med plast er dyrt, så er vi forskjellige :p Takk for hjelp uansett :)

Lenke til kommentar

Om du ikke synes nærmere 100 kr for en bit med plast er dyrt, så er vi forskjellige :p Takk for hjelp uansett :)

Med den argumentasjonen er det merkelig at folk har kjøpt CDer og programvare i det hele tatt. Nedlasting er jo enda verre for man får ingen fysisk plastdings... :roll:

Det kan jo være at det faktisk er litt mer enn kun en plastdings. Det er ikke nødvendigvis bare å lodde ledninger fra knappene direkte på en USB-kontakt. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Med den argumentasjonen er det merkelig at folk har kjøpt CDer og programvare i det hele tatt. Nedlasting er jo enda verre for man får ingen fysisk plastdings... :roll:

Det kan jo være at det faktisk er litt mer enn kun en plastdings. Det er ikke nødvendigvis bare å lodde ledninger fra knappene direkte på en USB-kontakt. ;)

Jeg sier ikke at det er nødt til å være noe fysisk, du drar jo kommentaren min helt ut av sammenheng. Å sette det så på spissen er bare teit, da min kommentar var ment som en sammenlikning til varens pris vs produksjonskostnader. Om du synes det er helt greit å betale 100 kr for noe som kanskje koster fem kroner å produsere og som er lagd av små barn i Kina så er det din mening, jeg personlig synes ikke det.

Dessuten er prisen hos andre salgssteder lavere enn hos ebay, selv om frakt er dyrere. Dersom jeg kan få varen billig men dyr frakt ville jeg fortsatt valgt det om det ender på samme beløp som omvendt.

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Så ditt motto er at du kan kjøpe produkter fra barnearbeidere i Kina, så lenge du betaler produksjonskostnaden og ikke et øre mer? :p

Spøk til side, hvorfor velger du heller dyrere frakt over dyrere produkt? Oddsen er jo større for at du får (litt) bedre produkt, (litt) dyrere plast eller tilsvarende. Jeg syns ikke 85 kroner for den var en ublu pris i det hele tatt :)

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det er nødt til å være noe fysisk, du drar jo kommentaren min helt ut av sammenheng. Å sette det så på spissen er bare teit, da min kommentar var ment som en sammenlikning til varens pris vs produksjonskostnader.

Jeg beklager at det ble "bare teit", men det var (og er) et godt virkemiddel for å få frem et poeng.

Om du synes det er helt greit å betale 100 kr for noe som kanskje koster fem kroner å produsere og som er lagd av små barn i Kina så er det din mening, jeg personlig synes ikke det.

Det er ganske tydelig at vi har forskjellig vurderingsgrunnlag om det du fokuserer på i denne setningen er prisen...

Var det ikke "bare teit" å sette ting på spissen? ;)

(Beklager, men det var altfor fristende! :D)

Dessuten er prisen hos andre salgssteder lavere enn hos ebay, selv om frakt er dyrere. Dersom jeg kan få varen billig men dyr frakt ville jeg fortsatt valgt det om det ender på samme beløp som omvendt.

Da er det jo bare å handle der da. Problem solved! :D

Hør, til syvende og sist kommer det an på om du vil ha produktet eller ei. Totalprisen ser jo uansett ut på å ligge på det samme nivået, uansett hvor man leter. Hvis produktet da ikke er verdt den prisen så er det nok ikke så nøye... :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo bare dumt, i tilfelle en evt. dispute med Paypal pga. et ikke-fungerende produkt.

Det beste er å ha alt som varepris - med ett unntak. Der du kan komme under momsgrensen ved å ha en større andel av prisen som fraktpris.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Jeg skal bestille en ting fra Dealextreme som koster ca 600kr. Kan jeg på noen måte forhåndsinformere posten om at det kommer en pakke til meg med den verdien for å få fortgang på momsprosessen og slipper jeg da unna dette tollgebyret dem hiver på?

Lenke til kommentar

Nei dessverre. Tollgebyret er betalingen de tar for å utføre papirarbeidet med beregning av mva (avhengig av hva det står at pakken inneholder), samt betaling for å kreve inn mva-pengene fra deg. Behandlingen tar like lang tid om de vet du får en pakke eller ikke. Det er derfor unødvendig å informere de. Forhåndsinformering ville nok bare gjort prosessen mer byråkratisk og tidkrevende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...