Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!

Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

• Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322

Anbefalte innlegg

Noen som har et godt forslag til en god Pad hos DealExtreme?

Når det gjelder Kina-pads, er det først og fremst tre ting som gjelder.

1: Kjøp en fra en produsent som faktisk publiserer kildekoden til den, slik de er pålagt. Ellers vil du nesten alltid måtte leve med irriterende feil og mangler. Kinatablets har alltid buggete software, og for å gode og stabile custom ROMs er det stort sett nødvendig å ha kildekoden tilgjengelig.

2: Sjekk at det finnes et godt utviklermiljø for tableten så du kan få fremtidige oppdateringer og bugfixes.

3: Kjøp en som får offisiell ICS-oppdatering.

DX selger som regel noname-pads, og de bør du ihvertfall styre unna.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har et godt forslag til en god Pad hos DealExtreme?

Når det gjelder Kina-pads, er det først og fremst tre ting som gjelder.

1: Kjøp en fra en produsent som faktisk publiserer kildekoden til den, slik de er pålagt. Ellers vil du nesten alltid måtte leve med irriterende feil og mangler. Kinatablets har alltid buggete software, og for å gode og stabile custom ROMs er det stort sett nødvendig å ha kildekoden tilgjengelig.

2: Sjekk at det finnes et godt utviklermiljø for tableten så du kan få fremtidige oppdateringer og bugfixes.

3: Kjøp en som får offisiell ICS-oppdatering.

DX selger som regel noname-pads, og de bør du ihvertfall styre unna.

Kan du komme med noen forslag evt links ???

takk for svar

Lenke til kommentar

Du spør om det finnes en god pad på dealextreme, med det regner jeg med at du tenker på god skjerm, bra byggekvalitet, rask å bruke og med en batteri som holder litt.

Og da er svaret mitt at det pr dags dato ikke finnes noen slike på dealextreme.

Takk for endelig et svar, tenker også på de tingene NgZ nevnte men det burde finnes noe som er brukbar enten på DealExtreme eller http://www.aliexpress.com/ ???

Lenke til kommentar

For guds skyld, ikke kjøp fra aliexpress.

Hvis jeg skulle kjøpt en billigtablet nå, ville jeg kjøpt en med A10 chipse tog IPS-skjerm med grei oppløsning i 16:9 format, med minimum 1024x 600 i opløsning, om ifølge tester har fått god batterilevtid. Da har du ihvert fall noe som kan spille av "alt" av video en stund frmover, på en skjerm som ikke er crap (med mindre den har mange døde pixkler). Men nå sier du jo ikke t eneste ord om hva du skal bruke den til (likevel gnåler du om manglende svar, go fiure..) Anbefaler deg helle å lage en tråd i riktig forum der du lister opp hva du ønsker av nettbrettet. :)

Selv tror jeg det er lurere å vente til det kommer en tablet fra et anerkjent merke med Tegra3. Asus Memo skal i følge ryktene koste 250 dollar. Syn den ikke kommer i 8"-8.9", men bare 7".

Lenke til kommentar

For guds skyld, ikke kjøp fra aliexpress.

Hvis jeg skulle kjøpt en billigtablet nå, ville jeg kjøpt en med A10 chipse tog IPS-skjerm med grei oppløsning i 16:9 format, med minimum 1024x 600 i opløsning, om ifølge tester har fått god batterilevtid. Da har du ihvert fall noe som kan spille av "alt" av video en stund frmover, på en skjerm som ikke er crap (med mindre den har mange døde pixkler). Men nå sier du jo ikke t eneste ord om hva du skal bruke den til (likevel gnåler du om manglende svar, go fiure..) Anbefaler deg helle å lage en tråd i riktig forum der du lister opp hva du ønsker av nettbrettet. :)

Selv tror jeg det er lurere å vente til det kommer en tablet fra et anerkjent merke med Tegra3. Asus Memo skal i følge ryktene koste 250 dollar. Syn den ikke kommer i 8"-8.9", men bare 7".

Takk for godt svar

Skal bruke den til og se filmer på fra youtube eller usb pen, surfe på, spille spill.

Ikke sånn kjempe masse. men når du tenker på en a10 fra Dealextreme så er vel de fleste 16:9

prøvde enten en 16:9 eller 4:3 i går som var kjøpt fra aliexpress, den var forferdelig og se på i lengden

Lenke til kommentar

Kjøp heller Aurora, den Paladin-varianten er for det første svakere, og for det andre har mange apps kompabilitetsproblemer med MIPS-arkitekturen den bygger på (som ikke bare er en annen prosessor, men en helt annen prosessorarkitetktur enn AMR som "alle andre" tablets kjører på".

Men merk at

- Ainol er dårlige på firmwareoppdateringer. (Veldig dårlige etter vestlig standard)

- I tillegg er Ainols firmware som hovedregel ganske buggete

- Og de gir ikke ut kildekoden til kjernen (slik de er pålagt), så dermed blir det ca ørteogfjørti ganger vanskelige for moddere, "cooks" og devs å portre cyanogenmod eller lage custom ROMs som fikser feilene.

Aurora har IPS-skjerm for et lite ekstra mellomlegg. Og IPS-skjerm skal man virkelig ikke undervurdere.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Jeg bruker min Ainol Novo 7 Basic til hovedsaklig film og noe enkel surfing. Til film virker den gull, og virker og mer enn tilfredstillende til lesing på nett.

Jeg har oppgradert min til ICS 4 (tror det var det som var navnet på de greiene), og etter at jeg fikk fjernet alt kinesisk ræl så er jeg fornøyd. Med tilgang til skikkelig "shop" (glemte navnet på det akkurat nå), så virker den gull.

Av spill så har jeg nesten kun testet Spiderman, og det var før jeg oppgraderte fra 3.4 (fikk min i posten ved juletider), og det gikk fint og flytende.

Skjermen virker fint, byggkvaliteten er grei til prisen, og medfølgende øreplugger er kurant. Batteriet kan spille av noen timer med film (usikker på hvor mange timer), og eneste som kunne vært bedre er vel wlan. Har bedre dekning med min android telefon (LG P500) enn med denne.

Så alt spørs selvsagt på hva man skal bruke den til, om jeg ville kjøpt den igjen? Ja

Btw: Sjekket litt info om Paladin nå, ser ut som om Paladin egentlig er en basic uten kamera, og mulig noe annen skjerm, men ellers er dem identiske, forutenom at Basic koster 10 dollar mer. (btw2: på de fleste ainol 7 novo så står det "Honeycomb", men dette stemmer jo selvsagt ikke, må oppgradere selv, er ekstremt enkelt)

Endret av Wrasko
Lenke til kommentar

Done! Må være lov å være litt impulsiv iblant. :p

Hehe, jeg har klart å holde meg så lenge. :p

Men med A10 (enkeltkjerne, ikke dobbeltkjerne, Cortex A8, ikke A9 men likevel har den fått mange lovende reviews) Mali 400 (konge-GPU!) og IPS-skjerm (forhåpentligvis ikke andresortering) bør du ha gjort et mye mindre dårlig kjøp enn det er mulig å gjøre i hvert fall. :p

Hvor kjøpte du den fra?

Håper det er mange som finner Aurora attraktiv så et blir et godt utviklermiljø rundt den. Da blir det nok kjøp.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min hos Chinagrabber. Fant forholdvis ålreite testimonialer på diverse fora, og de hadde lave priser, så tenkte jeg skulle prøve. Vurderte også Pandawill. Såvidt jeg kan se er det allerede et slags lite miljø rundt Aurora på Slatedroid, så går jo an å håpe det skjer litt etterhvert. Jeg skal iallefall ordne en liten anmeldelse når jeg får dingsen.

Lenke til kommentar

DealExtreme er en eneste stor spøk. Jeg bestilte en vare 12 Januar og har ennå ikke mottat den. Support er idiotisk, jeg har åpnet en ticket for et par uker siden (som de lover 12-24 timers svartid på), ingen svar, jeg har sjekket rundt i forumet, og det viser seg at alle adminene oppfører seg veldig umodent, jeg har prøvd og kontakte LiveChat flere ganger, men den fungerer ikke en gang. Har også prøvd og ringe både internasjonale og norske nmre, men de fungerer heller ikke.

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre jeg.

EDIT: Denne posten var så dårlig skrevet at jeg ikke en gang orker tanken på og omskrive den. deal with it

Endret av Sjuskebabb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...