Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!

Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

• Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322

Anbefalte innlegg

Så jeg har forklart tidligere, så har jeg vært i kontakt med Dealextreme på kunde-chatten, og her forklarer de at varen har de ikke mottatt fra produsent enda, de er tomme. Men for 14d siden skulle de få inn ny leveranse, men har ikke skjedd noe oppdatering på min ordre så langt hvertfall. Så min ordre har altså aldri blitt sendt....

Kundebehandleren min sa jeg kunne kansellere ordren, og få pengene igjen, eller bare smøre meg med tolmodighet. Så jeg valgte det siste...men nå begynner tolmodigheten snart å gå tom...

Endret av omarvi00
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

##Fikk epost 15.november om at pakken var sendt avgårde.

##Sjekket sporingen til Dealextreme/Hong Kong post idag, der står det at varen er videresendt fra toll kontoret i Norge den 20.november

##Sjekket deretter sporingen hos posten.no, der står det at sendingen ble sendt fra Beiing Kina den 20.november:

Blir jo helt forvirret av dette her.

Sporingsnummeret er RA335215787CN

Endret av Chi Spurger
Lenke til kommentar

Det står den er videresendt fra Kina TIL Norge. Hint: departure

OK. Men forstår enda ikke poenget med at DX sender epost 15.november om at den er sendt, når den faktisk ikke ble sendt før 20.november.

11/15/2011

Your order has been shipped from the fulfillment center. Delivery time is about 7 to 10 working days, as quoted by the post office (3 to 4 days for EMS Express)

Det var vel den 50$ pakken. Reiser jeg til utlandet på mandag for en stund, så regner med pakken går i retur til Kina eller noe slikt siden jeg sikkert må hente den på postkontoret! Koselig! Hadde faktisk trodd jeg skulle få den i tide - med DX suger som vanlig på både riktig informasjon og leveringstider. Har endel ting jeg har bestillt for flere uker siden nå, men dem klarer jo aldri å få rævva i gir å sende det, til tross for at det stod og står dem har det på lager.

Er forøvrig ikke første gang det går en pakke i retur til Kina pga. det er umulig å si når den kommer til Norge, har måttet ventet månedsvis i enkelte tilfeller. DX tjener godt på meg, først betaler jeg og litt etter så får dem pakken i retur fordi jeg ikke var hjemme det 2-3 ukene når pakken kom.

Endret av Chi Spurger
Lenke til kommentar

Du kan da ærlig talt ikke forvente samme kundeservice fra DX sammenliknet med gode norske nettbutikker. Ting tar tid. For øvrig er det ikke umulig det er Hong Kong Mail som er skyldig i forsinkelsen på pakken din.

At DX fort kan bruke flere uker på å sende varer de har på lager (evt. står de har på lager) kommer vel ikke som noen overraskelse på noen som har handlet der tidligere. Var produktet du har kjøpt så viktig for deg å få med en gang, burde du ha handlet en annen plass. Det aller meste de selger, kan kjøpes på eBay til tilsvarende pris.

Hvorfor kan du ikke få noen til å hente pakken for deg? "Utlevering kan skje mot fremvisning av fullmakt fra mottaker" - sitat http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/brev-og-frimerker/rekommandert-brev

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er forøvrig ikke første gang det går en pakke i retur til Kina pga. det er umulig å si når den kommer til Norge, har måttet ventet månedsvis i enkelte tilfeller. DX tjener godt på meg, først betaler jeg og litt etter så får dem pakken i retur fordi jeg ikke var hjemme det 2-3 ukene når pakken kom.

[/size][/size][/font]

Du burde kanskje revurdere og handle fra Kina, Elkjøp og Clas Ohlson er nok bedre for deg.

Du har vel ikke giddet og betale for EMS sending heller, tenker jeg.

Endret av Lunalotic
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan da ærlig talt ikke forvente samme kundeservice fra DX sammenliknet med gode norske nettbutikker. Ting tar tid. For øvrig er det ikke umulig det er Hong Kong Mail som er skyldig i forsinkelsen på pakken din.

At DX fort kan bruke flere uker på å sende varer de har på lager (evt. står de har på lager) kommer vel ikke som noen overraskelse på noen som har handlet der tidligere. Var produktet du har kjøpt så viktig for deg å få med en gang, burde du ha handlet en annen plass. Det aller meste de selger, kan kjøpes på eBay til tilsvarende pris.

Hvorfor kan du ikke få noen til å hente pakken for deg? "Utlevering kan skje mot fremvisning av fullmakt fra mottaker" - sitat http://www.posten.no...kommandert-brev

Jo får gå for fullmakten.

Lenke til kommentar

Er det slik at man ikke får noen mail om/når varene blir sendt?

Jo tror det, jeg fikk mail 15.nov om at varene var sendt. Men på sporingsnummeret viste det seg at det faktisk ikke ble sendt avgårde med Hong Kong posten før 20.november.

Men kan jo hende DX mente at dem hadde sendt varene ut av huset sitt - og at det tok dem 5 dager med kjøring før dem kom frem til postkontoret.

Lenke til kommentar

[/size][/size][/font]

Du burde kanskje revurdere og handle fra Kina, Elkjøp og Clas Ohlson er nok bedre for deg.

Du har vel ikke giddet og betale for EMS sending heller, tenker jeg.

Liker ikke å betale EMS når portoen fort blir dyrere enn varene. Finnes jo grenser hvor mye jeg ønsker å betale for varer med tvilsom kvalitet.

Jeg trenger ikke revurdere å handle fra kina, men jeg bør nok revurdere å handle hos DX, siden den finnes andre leverandører fra kina som faktisk sender varene innen 48 timer - som har både samme varer som DX og matcher prisene! Men hehe, vet ikke helt hvorfor jeg landet på DX denne gangen også, må være at jeg hadde fortrengt hvor usikkert DX systemet egentlig fungerer i en kombinasjon med at jeg gamblet på at det skulle gå bra, siden DX hadde 2 måneder på seg til å sende det til meg før jeg skulle reise.

Lenke til kommentar

Det er jo bare din feil om du trodde du skulle få pakken i tide. Det tar ofte litt tid før pakken blir sendt fra lageret og til den blir sendt ut av landet må du skjønne.

Ps. kan du ikke få profetivennen din til å spå når pakken kommer fram?

Endret av dotten☻
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo bare din feil om du trodde du skulle få pakken i tide. Det tar ofte litt tid før pakken blir sendt fra lageret og til den blir sendt ut av landet må du skjønne.

Ps. kan du ikke få profetivennen din til å spå når pakken kommer fram?

Ja enig er min feil, burde forstått nå snart hvor teit det er å bruke DX - når det finnes betre alternativer. Hadde jeg f.eks brukt http://www.buyincoins.com/ så hadde jeg hatt varene for lenge siden, pluss at prisene er like bra og frakt også gratis! Dem er smarte nok til å ha eget lager.

Hva mener du med DX sitt lager? hahaha, joda dem har sikkert ett lite lager, men mye får dem direkte fra produsentene - det er en av grunnene til at DX er trege.

Profetvennen min i dette tilfelle er sporingssystemet, som sier at varene mine er en plass mellom Kina og Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...