Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er ganske lite voksent å forvente at en selv skal få alt servert på sølvfat fra andre dorummedlemmer, når man som i dette tilfellet var garantert å finne svaret på under fire sekunder om man gadd å gjøre en "innsats" selv.

 

Hadde jeg vært fjorten, hadde jeg sannsynligvis startet med å i at du er bra jævla dum om du tror en pakke fra Kina som butikken selv får om 3-4 dager, og som sendes med gratis flyfrakt halve kloden rundt, er i Norge på fire dager. I stedet ventet jeg til du ble usaklig med å si det rett ut. ;)

 

"Beklager at jeg ikke gidder å lese i en tråd, hvor jeg uansett bare skal skrive et lite spørsmål" sier jo alt om instillingen din. Du skulle bare stille et spørsmål? Ja du skulle tydeligvis bare stille det, og få servert svaret. Du var totalt uinteressert i svaret så lenge ingen serverte det til deg, ettersom et museklikk, fem tasteklikk og fire skunder var for mye jobb for deg. Nå kunne jeg påpekt at det er bra dumt å bruke lenger tid på spørre enn å finne det ut, selv UTEN å ta med svartiden, men jeg tror allerede jeg har fått frem at jeg synes du er en botskjemt liten treiging...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De bruker vanligvis noen dager på å plukke varer som er på lager.

Frakten tar gjerne en måneds tid (+/- et par uker).

 

Er verdien under 15 dollar får du den hjem i postkassa.

Er verdien over 15 dollar får du hentelapp og må vise legitimasjon ved henting (rekommandert).

 

Tusen takk. :) Se NgZ, så enkelt hadde svaret vært. Istede måtte du være drittunge.

 

Noe av poenget med et forum er forresten å kunne stille spørsmål; og få svar på dem. Kanskje jeg burde lest førsteposten? det hadde dog tatt deg mindre tid å svare saklig, enn å komme med dritten du startet med. :) Skal man aldri få svar på ting i livet, uten å måtte kjempe bittert for det? Er det aldri slik at man kan bare stille et spørsmål; og noen svarer vennlig uten at du trenger å strebe etter svaret? For en verden vi hadde levd i om alle hadde fulgt din filosofi.

Lenke til kommentar

Tråden er full av akkurat det samme fjortenhundreogfemti ganger: Leveringsspørsmål.

 

Noe av poenget med å forum er å dele kunnskap . men ikke å gjenta den til enhver lat jævel som beveger seg innom en tråd med over 900 innlegg, der enhver løk kan tenke seg at leveringsspørsmål er nhevnt minst en gang.

 

Å søke er ikke å strebe etter svaret, det er å utvise normal respekt for tråden man er i, og de som svarer på spørsmål i den. Men jeg har allerede skjønt at din definisjon av å streve er litt utenfor det normale. Hva kaller du det å tømme søpla? En strabasiøs ekspedisjon?

 

red: Å lese førsteposten er alltid et minimum. Les gjerne den første linjen ekstra nøye.

 

Og så en gang til.

 

Og så kan du titte på søkefeltet til venstre.

Endret av NgZ
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vil fraråde alle å kjøpe: http://www.dealextreme.com/p/usb-3-0-4-port-hub-with-power-adapter-super-speed-5gbps-55229

Det er direkte løgn å si:

 

External power, AC 100~240V power adapter (EU plug) også er det bilde av EU plugg men er bare løgn, adapteren kan ikke byttes plugg til EU så man trenger ny adapter. Så dere får ikke brukt adapteren i norge.

 

FREE-SHIPPING-AC100-240V-Power-Adapter-Supply-9V-2A-US-Plug-For-PHILIPS-PET941D-37-DVD.jpg

 

Når pluggen jeg fikk var enten US/England, siden pluggen er firkantformet med 2 pins.

Så jeg måtte kjøpe en ny adapter på clasohlson siden jeg ikke gad å kjøpe slik igjen fra kina.

 

Så om dere kjøper denne vet dere at jeg har hatt problemer, den så helt lik ellers ut på bildet, så tviler på jeg fikk et annet produkt.

 

Nå har jeg ikke prøvd denne så mye, men er VIA usb3 hub og virket når jeg prøvde denne med 1 harddisk, har ikke prøvd den noe særlig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Dealextreme skal ha de gir dårlig service hvis det først oppstår problemer.

 

Kjøpte.

 

http://www.dealextreme.com/p/12v-computer-casing-neon-light-strip-7270

 

Men når jeg fikk denne ser den slik ut:

 

imgp0011i.jpg

 

Er det umulig å reparere denne?

Siden svaret jeg fikk fra dealextreme var å opprette et forumspørsmål eller sjekke erfaringer på dems sider.

 

Jeg syns det var dårlig support fra dealextreme.

 

Er det mulig å kun kjøpe lysrøret?

 

Det som er rart er at utvendig ser denne helt greit ut, så er bare kjernen som er skadet/brokket, selv om plasten rundt er litt slipet så ser den grei ut.

 

Så jeg antar det er produksjonsfeil f.eks at røret har gått en gang i bakken før også gikk helt istykker under frakt.

 

Siden hvis transporten alene kunne ødlegge denne ville hele greia være delt i 2 deler størst sansynlig.

 

Denne:

sku_7270_4.jpg

 

Delen funger fint, siden jeg har prøvd den med: http://www.dealextreme.com/p/14000mcd-10packs-white-5mm-led-1105 og den lyser greit.

 

Har kjøpt samme selv. Første gangen kom den knust (trengte bare inverteren, så var ikke så farlig), jeg tok bilde av den og sendte en mail til dx. Så fikk jeg en ny i posten, også knust. Men leser du virkelig ikke erfaringene fra de andre kjøperene før du kjøper ting på siden? Der står det klart og tydelig at alle andre også har mottat denne knust, flere ganger!

Lenke til kommentar

Jeg bruker paypal på DX, men det går nok bra med direkte VISA også. Hvis de hadde tappet kontoer så hadde ryktet spredt seg som ild i tørt gress og de kunne lagt ned hele DX på null komme niks.

 

Alle kan bli hacket, og da har jeg mer tiltro til Paypal, enn jeg har til DX. Som du sier så har de ikke råd til å ha en slik lekkasje, men annet enn ryktet sitt, har de lite å tape på å stenge og åpne igjen under annet navn :)

Lenke til kommentar

ÜberTec: Kanskje dealextreme har skrivet feil på informasjonen sidene dems? Jeg ser ikke USB3 hub med UK/US plugg. Så muligens de har brukt feil bilde.

 

vetle666: Nå kan det tenkes jeg bestilte litt før de siste kritikken kom.

 

Uansett burde ikke dealextreme slutte å selge ting folk har dårlig erfaringer med?

Jeg fikk ikke igjen pengene der, dealextreme ønsker heller dårlig rykte, så da får de få dårlig rykte.

 

Hvorfor lager ikke de noe som holder, skal jo kanskje 15 minutter lengere produksjon og kanskje prisen blir dobbelt så dyrt, men uansett blir det nok en stund til jeg handler hos dealextreme igjen.

 

Jeg hadde 1 slik først som var helt greit, så jeg håpet på den ville komme i fungere stand.

 

Nå er det kanskje ikke så mye som 20 kr jeg taper. Men ja dealextreme blir jo ikke billig lengere når 50% derfra er søppel.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

vetle666: Nå kan det tenkes jeg bestilte litt før de siste kritikken kom.

 

 

Hvorfor lager ikke de noe som holder, skal jo kanskje 15 minutter lengere produksjon og kanskje prisen blir dobbelt så dyrt, men uansett blir det nok en stund til jeg handler hos dealextreme igjen.

 

Nå er det kanskje ikke så mye som 20 kr jeg taper. Men ja dealextreme blir jo ikke billig lengere når 50% derfra er søppel.

 

Det ligger to anmeldelser der. Den første er fra tidlig i 2008, den andre er fra tidlig i 2010. Begge to nevner at den knekker veldig lett og at den er nærmest umulig å transportere. Hvis du bestilte dette før 2008 så kan jeg forstå deg.

 

Videre så er det ikke Dealextreme som produserer varene. De får de fra andre produsenter og videresender de. Ellers så er det mye søppel på DealEXtreme ja, men hva ahdde du forventet? Det er jo en av grunnene til at vi faktisk har førsteposten i denne tråden. Hvis du ser der så ser du at det en en del varer som man bør styre unna. Det er også derfor det er så viktig å lese andres anmeldelser av produktet på produktsiden.

 

Heldigvis er DealExtreme så ærlige at de lar negativ kritikk stå, slik at folk kan styre unna dårlige kjøp.

Om du vil kan du jo sende en klagemail til de, men jeg tviler på at de vil bry seg noe nevneverdig :)

 

EDIT: Du sier at DealExtreme bør slutte å selge det folk har dårlige erfaringer med. Det er jo forsovet sant, men det er jo like greit at du bare ikke kjøper det?

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Hva hjelper det å slutte å kjøpe det?

 

Dealextreme får jo bare lager, de ikke får solgt og de senere går konkurs.

Hva slags annet neon lys kan jeg få tak i? Som passer til adapteren som fugte med?

 

Trenger bare lysrøret, vil bestille direkte fra kina. Den bør være i så god kvalitet at jeg er sikker på den holder i minst 2 år og er 100% i tykk plast.

 

Vet noen om det er mulig å åpne LED pæren og bruke lighter å brenne plasten sammen igjen?

Eller er det kvikksølv i den?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

NgZ: Dealextreme vil ha varene tilbake.

 

Sende brev til kina er neppe billigere en å kjøpe ny eller?

En fare for å at pakken forsvinner i posten.

 

Finnes det mulighet å kjøpe frimerke fra kina, som man skriver ut å klister på?

Eller noen måter man kan ungå norske postpakke priser?

 

Så jeg har langt bedre erfaringer med amazon.co.uk, de gir prisredusjon/nye varer hvis varene blir skadet i posten, selv om det er postens sin feil.

 

Men dealextreme reparerer nok bare varene.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

NgZ: Dealextreme vil ha varene tilbake.

 

Sende brev til kina er neppe billigere en å kjøpe ny eller?

En fare for å at pakken forsvinner i posten.

 

Finnes det mulighet å kjøpe frimerke fra kina, som man skriver ut å klister på?

Eller noen måter man kan ungå norske postpakke priser?

 

Så jeg har langt bedre erfaringer med amazon.co.uk, de gir prisredusjon/nye varer hvis varene blir skadet i posten, selv om det er postens sin feil.

 

Men dealextreme reparerer nok bare varene.

 

Feil, jeg fikk et knust neonsett selv (som jeg forventet), sendte mail med bilde av skaden slik det står man skal på sidene dems, og fikk tilsendt et nytt sett uten å måtte sende det gamle tilbake. Dermed er det også feil at Dealextreme reparer varene :)

 

EDIT: Og nei. De selger ikke feilproduksjonsvarer de ønsker å kvitte seg med! Har du bestilt noe annet enn det neonsettet du burde forstått kom knust, eller dømmer du hele firmaet etter dette?

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Hvorfor det? Riktignok er det mange folk i kina, muligens mangel på lovverk?

 

30 dagers garanti? Vet ikke jeg?

 

Tror man ikke skal tro på CE merket kina varene er merket med. Siden det antakelig ikke er riktig.

 

Tenker ikke kina på, at hvis en fra england, USA, Norge, tyskland skal bestille derfra må varen være i god kvalitet hvis varen skal komme frem i god behold?

 

Kina har dårlig pakking av varene som betyr at det er stor fare å bestille noe i glass.

 

Jeg har litt variablet erfaringer med HDMI kabel, som regel virker de, men jeg har noen ganger hatt problemer med bilde, at hvit blir lysblått, selv om kabelen sitter god nok i. Muligens en av pluggene i kabelen er festet for dårlig?

 

Har noen prøvd HDMI 1.4a 4096×2160p24 med Ethernet? Om dere får 100 mbit internett gjennom den kabelen?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...