Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.dealextreme.com/p/e27-13w-1400-lumen-6500k-216-led-white-light-bulb-6500k-220v-52201

 

E27 13W 1400-Lumen 6500K 216-LED White Light Bulb (6500K/220V) er denne LED pæra så kraftig at hvis man ser på denne over tid vil synet bli kraftig redusert?

 

Altså denne tilsvarer ca 100 watt glødelampe eller 50 watt halogen (25 watt sparepære?)

Dette er 99,9% sikkert et søppelprodukt. Det er mulig den trekker 13 Watt inkludert driveren (den innebygde likespenningsforsyninga). Selve LED-ene regner jeg med ikke er mer enn ca 5-10 Watt til sammen. Fargetemperaturen er oppgitt til 6500K, noe som er plagsomt og skjærende blått for de aller fleste belysningsformål. Det er et triks de benytter for å få opp lysutbyttet. Kvalitets-LED-armaturer bruker gjerne 3000 eller 4000 K. 3000K gir ganske behagelig gulhvit innelys a la det man får fra vanlige glødetrådspærer. 4000K gir litt hvitere lys og egner seg godt f.eks på en arbeidsbenk. 6500K er horribelt.

 

I tillegg ser kjølingen alt for dårlig ut til å kunne kvitte seg med 13 Watt på en tilfredsstillende måte. En lett plastkapsling sier egentlig alt. Det betyr kort levetid. Antagelig mister den 30% i løpet av noen hundre timers bruk og jeg tror det er liten sannsynlighet for at den runder tusen timers bruk i live. De 50 000 til 100 000 timene high end LED-produkter skilter med gir faktisk så lang levetid med maksimalt 30% lystap selv med bruk i litt høyere enn normal innetemperatur. Din 13-watter vil sannsynligvis kreve minusgrader for å få over 5 000 timers levetid.

 

Hvis det er miljø du tenker på så regner jeg med den bryter RoHS-direktivet med bruk av blybasert loddetinn. Altså et miljøfiendtlig produkt. Et kortvarig bruk og kast-produkt med farlige stoffer og som har elendig kvalitet den korte levetida den har.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

hmm jeg hadde ikke noe problem med å få en gsm jammer hjem :)

 

Har vært brukt på filmklubben vår, fordi vi var irritert over de som var der satt å skrev txt meldinger under filmen.. fryktelig irriterende med et skarpt lys fra mobilen til sidemann i et mørkt lokale.. :)

 

Har også kjøpt 433Mhz jammer fra dealextreme :) blokkerer alt fra garasje åpnerer til bil alarmer mm.. bare en "gadget ting".. brukt den en gang for å ha det litt gøy med naboen, som først ikke kom inn i garasjen sn.. og når han endelig kom inn.. så fikk han ikke åpnet bildøra.. he he..

 

men han tok det med et smil når jeg avslørte "spøken" .. nå ligger den i gadget skuffen.. og støver ned.. gadgets er gøy, men kortvarig..

 

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Det blåe LED lyset viser selv om tenningen er av.

Et blått LED-lys bruker noe sånt som et år på å tømme et bilbatteri og innen den tid har man forhåpentligvis satt seg i bilen og kjørt et stykke og fått fult batteri igjen.

Så da er denne beregnet for å stå koblet til hele tiden, den må vel egentlig stå i en stund også for å få effekt.

Endret av Cortese
Lenke til kommentar

Første gsm jammeren min tok de så fikk jeg et brev om forsøk på innføring av ulovlig vare, men ikke noe bot etc.

Så bestilte jeg en ny og den kom gjennom.

Fikk du igjen penger fra tollen eller noe?

Eller bare tok den også hørte du aldri mer fra de?

 

En WiFi-jammer hadde vært rått i klasserommet;)

Endret av BURGERKONGEN
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123

 

 

Så lenge batteriet passer til kontrollen, passer det til laderen ;)

 

Det gjør det i hvert fall hos meg :)

(Sikker på at du setter inn batteriet riktig vei?)

Lenke til kommentar
Typically ships in 4 to 7 days

 

Dette betyr vel at de ikke har det på sitt eget lager, husker jeg ble fortalt en gang i tiden at det da aldri kom inn omtrent... Litt dumt :p

 

De har ytterst få varer på sitt eget lager. Hvis det står out of stock kommer det sjeldent tilbake...

 

Bestilt flere varer som det sto 4-7 dager på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...