Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flate kabler er vel ikke tvunnet og da kan de ikke være Cat6? Er du helt sikker på at du ikke har kjøpt dyre Cat3-kabler med pen farge?

 

Har du testet om du faktisk får Gbit med 1 m-kabelen? Og i tilfelle det går, har du testet det med tilsvarende 10 m-kabel og lengre?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg bruke en 3 meter kabel fra vegguttaket og til hovedpc. Flyttet over noen filer fra NASen til hovedpc, der lå jeg på mellom 90-105 MB/s. Så det er plenty med fart for meg. Da er det en cat5e kabel fra uttak to til router. Mellom router og NAS har jeg en annen cat6 kabel (Deltaco). Her snakker vi om et strekk på over 30 meter med nettverkskabler og to vegguttak. Skal såklart prøve meg på 1 meter kabel rett i routeren, men det får bli i morgen.

 

Så ja, jeg tror dette er Cat6. Tykkelsen på kablene er hvetfall imponerende. Jeg skal bytte ut alt jeg har.

 

 

CAT5/6 have twisted pairs to reduce interference and attenuation, but electrically the concept still works with straight wires, it is just very susceptible to outside interference.

 

At 1 meter, it isn't going to matter much. It would only become a problem at longer distances, which is why these straight cables are only available up to a few meters in length.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Cat6-merkingen betyr at den skal klare Gbit over ganske lange avstander (jeg husker ikke helt nøyaktig hvor langt) men i hvert fall flere titalls meter. At kabelen klarer Gbit på 3 meter betyr ikke at den er Cat6.

 

Jeg skulle gjerne sett en sånn kabel skrelt for å se hvordan den ser ut inni.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Cat6-merkingen betyr at den skal klare Gbit over ganske lange avstander (jeg husker ikke helt nøyaktig hvor langt) men i hvert fall flere titalls meter. At kabelen klarer Gbit på 3 meter betyr ikke at den er Cat6.

 

Jeg skulle gjerne sett en sånn kabel skrelt for å se hvordan den ser ut inni.

1gbit ved 100m og 10gbit ved 55m, cat6a skal klare 10gbit ved 100m.

Lenke til kommentar

Visst du skal trekke en permanent løsning med kabler så hadde jeg nok vært forsiktig med DX sine. Men skal en ha bare ha noen få metere så kan jeg varm anbefale de kablene. Jeg ska bestille flere. Jeg fikk som sagt over 100MB/s i overføring. Klarer nok ikke mer pga hardware begrensning (Samsung F4 5400rpm). Men det er mer enn nok for meg.

Lenke til kommentar

Da har jeg gjort storhandel på DX.

 

Bestilte meg: TrustFire X6 2300 Lumen LED Flashlight

 

Og

Trustfire ST-50 1300 Lumen LED Flashlight

 

Og

Min UltraFire KF-T60 HA-II XM-LT60

 

Har hørt kvalitetskontrollen er forferdelig men er forberedt på å eventuelt bytte ut deler i lommelykten om ting skal gå gale.

 

 

Og en del forskjellige batterier drivere og reflektorer. Ble på totalt 250 Dollar = 1400kr. Så er jeg spent på hvor mye jeg må betale i toll eventuelt om noe går forbi tollen.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...