Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Når jeg prøver å spore pakka på posten.no, så får jeg opp:

 

Fant ikke noe informasjon om pakken du søkte etter. Vennligst kontroller opplysningene du oppga.

 

Hvorfor får jeg ikke opp noe?

 

Og du er sikker på at den har kommet til Norge enda?

 

Nei :p

Den vises kun etter at den har ankommet Norge..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den currency converteren var nyttig. Takk.

Jeg la til 2.8%, det stemte veldig bra. Testet på 2 varer, en til $2,65 og en til $27,54 og da ble det kun få øre forskjell.

 

Paypal legger selvfølgelig dette til i det skjulte, står ikke at du må betale 2,5% ekstra. Mulig de ikke gjør det hvis de ikke må veksle fra NOK til USD. Det er jo normalt at banker og butikker i utlandet også tar vekslingsgebyr.

Du kan be paypal belaste kortet ditt direkte i f.ex. USD og så sparer du påslaget til PayPal - mitt visa kort har lavere valuttapåslag og eg ble litt irritert på meg selv når eg fant ut av det..

Lenke til kommentar
Var snakk om priser for litt siden, norske butikken som tok blodpris på dealextreme varer, hvis man sjekker dealextreme mot ebay kan man finne store forskjeller, tittet på et lite harddisk kabinett i går, halve prisen på ebay.

Ikke glem at DX har gratis frakt.

Ikke glem at mange på ebay har gratis frakt, selgeren på ebay solgte til halvparten av det DX skulle ha, inkl. frakt.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Dx er trege nå :(

 

Mobilen min er enda ikke sendt, 10 dager etter bestilling. Virker lenge, men jeg har jo ventet lenger på varer derfra før :p

 

Var det du som har bestilt den hiPhonen eller kva det var? ^^

 

Satsar på at DX snart sender den, slik at vi får ein test av den ;)

 

Ja, SciPhone i68+

 

DX er latterlig treige, synes jeg. Men heldigvis: http://dealextreme.com/forums/Forums.dx/Fo...threadid.279823

Jeg posta det alt ;-)

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13168919

Endret av timb
Lenke til kommentar

Så denne tråden på forsiden nå og ettersom jeg nettopp har hatt en litt lurvete kjøpsopplevelse med DX tenkte jeg jeg skulle poste min historie...

 

Opprinnelse: I slutten av januar, såvidt over en måned siden nå, bestiller jeg en lommelykt, passende batterier og lader. Betaler med Paypal rett etter jeg bestilte, så ikke sen betaling skal hindre leveransen. Jeg får etter ett par dager e-post med melding om at lommelykta ikke er på lager, og vil trenge litt ekstra leveringstid. Fair enough, jeg har tid til å vente, og som enkelte har påpekt her tidligere, med de prisene de holder er det verdt å vente på.

 

Frustrasjon nr 1: Jeg mottok i dag en pakke fra DX. Postoppkrav, som forventet, med ett oppkravsbeløp tilsvarende postens tollklareringsgebyr pluss moms på varene. Finner pakken til å være mistenkelig liten, kommer hjem, pakker opp og det viser seg at de har sendt batterier og lader, men ikke lommelykt. Det viser seg at de har sendt det de har på lager for å være hjelpsomme, og sender lommelykta i en egen forsendelse når den kommer inn. Men hva i all verden skal jeg med batterier og lader når jeg enda ikke har ei lykt å putte dem inn i?

 

Frustrasjon nr 2: Tollverdien som er påført pakken inkluderer verdien av lommelykta som altså ikke var i pakken... det vil si at jeg har betalt alt for mye i importavgifter. Dobbelt irriterende er det at batteriene og laderen til sammen kostet godt under 200-kronersgrensa, og altså skulle kommet til meg tollfritt...

 

Frustrasjon nr 3: postens fortollingsgebyr er på kr 103 per pakke ved verdi opp til kr 1000. Jeg gjetter på at når lommelykta ankommer om noen dager, er dens verdi påført pakken, og denne koster over 200 kroner, slik at jeg må betale gebyret på kroner 103 enda en gang, i tillegg til å betale moms på lommelykta for andre gang. Er jeg riktig uheldig har de satt verdien på hele ordren også på denne pakken, slik at jeg, hipp hurra, må betale dobbel moms på hele driten. Med andre ord, 50% moms.... strålende!

 

Frustrasjon nr 4: Dersom jeg kan bevise at jeg har betalt for mye moms, hvilket jeg skulle være i stand til gjennom kvitteringer og bankutskrifter, kan jeg be posten tollbehandle på nytt. Dersom riktig verdi er påført pakken og det er posten som har gjort feil, er dette kostnadsfritt. Dersom feil verdi er påført pakken (slik som nå) og posten har behandlet riktig i forhold til påført verdi, koster det kroner 400 å få dem til å behandle på nytt. Jeg får da refundert de 170 kronene jeg har betalt for mye, men ender likevel opp med ett underskudd på 230 kroner.

 

Jeg har sent en e-post til DX og uttrykt min misnøye samt krevd å få dem til å refundere de ekstra utleggene. Det er jo tross alt ingen tvil om at det er deres feil. Kommer tilbake når jeg har fått svar...

Lenke til kommentar

 

Ah, ok

 

Så denne tråden på forsiden nå og ettersom jeg nettopp har hatt en litt lurvete kjøpsopplevelse med DX tenkte jeg jeg skulle poste min historie...

 

Opprinnelse: I slutten av januar, såvidt over en måned siden nå, bestiller jeg en lommelykt, passende batterier og lader. Betaler med Paypal rett etter jeg bestilte, så ikke sen betaling skal hindre leveransen. Jeg får etter ett par dager e-post med melding om at lommelykta ikke er på lager, og vil trenge litt ekstra leveringstid. Fair enough, jeg har tid til å vente, og som enkelte har påpekt her tidligere, med de prisene de holder er det verdt å vente på.

 

Frustrasjon nr 1: Jeg mottok i dag en pakke fra DX. Postoppkrav, som forventet, med ett oppkravsbeløp tilsvarende postens tollklareringsgebyr pluss moms på varene. Finner pakken til å være mistenkelig liten, kommer hjem, pakker opp og det viser seg at de har sendt batterier og lader, men ikke lommelykt. Det viser seg at de har sendt det de har på lager for å være hjelpsomme, og sender lommelykta i en egen forsendelse når den kommer inn. Men hva i all verden skal jeg med batterier og lader når jeg enda ikke har ei lykt å putte dem inn i?

 

Frustrasjon nr 2: Tollverdien som er påført pakken inkluderer verdien av lommelykta som altså ikke var i pakken... det vil si at jeg har betalt alt for mye i importavgifter. Dobbelt irriterende er det at batteriene og laderen til sammen kostet godt under 200-kronersgrensa, og altså skulle kommet til meg tollfritt...

 

Frustrasjon nr 3: postens fortollingsgebyr er på kr 103 per pakke ved verdi opp til kr 1000. Jeg gjetter på at når lommelykta ankommer om noen dager, er dens verdi påført pakken, og denne koster over 200 kroner, slik at jeg må betale gebyret på kroner 103 enda en gang, i tillegg til å betale moms på lommelykta for andre gang. Er jeg riktig uheldig har de satt verdien på hele ordren også på denne pakken, slik at jeg, hipp hurra, må betale dobbel moms på hele driten. Med andre ord, 50% moms.... strålende!

 

Frustrasjon nr 4: Dersom jeg kan bevise at jeg har betalt for mye moms, hvilket jeg skulle være i stand til gjennom kvitteringer og bankutskrifter, kan jeg be posten tollbehandle på nytt. Dersom riktig verdi er påført pakken og det er posten som har gjort feil, er dette kostnadsfritt. Dersom feil verdi er påført pakken (slik som nå) og posten har behandlet riktig i forhold til påført verdi, koster det kroner 400 å få dem til å behandle på nytt. Jeg får da refundert de 170 kronene jeg har betalt for mye, men ender likevel opp med ett underskudd på 230 kroner.

 

Jeg har sent en e-post til DX og uttrykt min misnøye samt krevd å få dem til å refundere de ekstra utleggene. Det er jo tross alt ingen tvil om at det er deres feil. Kommer tilbake når jeg har fått svar...

 

Det er sånn DX gjør business, dessverre.

Endret av Grix
Lenke til kommentar

ventle: Akkurat samme har skjedd med meg og, men jeg nektet å betale (jeg visste at total verdi på pakken var 117 kr, men stod som 400 kr).

Jeg kontaktet posten og de fjernet alt av moms og fortolling, så jeg hentet den fritt.

 

Par dager senere så får jeg resten, en rød laser verdt 275 kr, og jeg måtte heller ikke betale fortolling og moms, meget flaks! Sparte altså 360kr der... totalt.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...