Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!

Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

• Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322

Anbefalte innlegg

Bestilte en pakke fra DX den 2. desember 2010. Har fortsatt ikke fått pakken! Den 28. desember endret tracking infoen til "departure from outward office of exchange", siden det har det ikke skjedd en dritt.

Har bestilt fra DX flere ganger før, og da tok det jo bare et par uker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har lite med postgangen å gjøre, og mye med DX' forretningsmodell å gjøre. De har ikke lager, de tar mot ordre og kjøper deretter inn varer for å betjene de ordrene. Det fører til at det er åpent for forsinkelser i absolutt alle ledd.

Man får det man betaler for!

Lenke til kommentar

Hadde ikke det vært for oppkjøp av konkurrenter etterhvert hadde de nok slitt litt med holde seg størst når de er dyrest og treigest.

Men kjøpe opp de andre som starter vokse for så drifte de videre under samme navn men nekte de reklamere, mens du reklamerer selv = win.

"man får det man betaler for" ja ikke sant :p

varer dx tar 25$ for finner du stortsett til 10-15$ hos resten, så postlegges det samme dag.

Sier litt om hvor høy profit DX tar når de kan gi 30-50% rabatter til storkundene sine og fortsatt sitte med en pen slant igjen.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Tja av de virkelig raske har du buyincoins, ikke like store utvalget men billigere.

Eneste driten med de er at nettsidene stortsett er sirup.

De går "that extra mile" for kundene sine også :)

Jeg har satt opp et standard a4 ark med takk for handelen etc samt fremgansmåter for og melde defekt/manglende vare i ordren som de printer og legger med i alle ordrene gratis.

eksempel fra ordre:

08:43:53 Pending

08:44:11 Processing-1 (ordre motatt)

11:04:06 Processing-3 (ordre behandlet ferdig med papirer for toll,pakkelapp etc)

11:34:43 Processing-5 (ferdig pakket på lager)

13:55:18 Dispatched (levert hk postal)

Endret av cruzader
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hong kong post leveringstider kan du stole på hele året :)

Er oppimot 5-6dagers forsinkelse med kinesisk nyttår.

men resten av året toppen 2dagers forsinkelse, 95% sendt neste arbeidsdag.

Men spørs hvor du handler da, dx er veldig treige levere til posten.

Da har du andre erfaringer enn meg i alle fall. Jeg har erfart at forsendelsene (ikke EMS, men vanlig) blir liggende lengre på flyplassen i HK før det får "plass" på et fly ut av landet spesielt i julerushet. Dette har jeg også lest at mange andre erfarer.

Edit: Men ja, DX selv er også spesielt treige rundt november til mars. De kunne gjort mye selv for å kutte ned på leveringstid men det er nok ikke gjort på 1-2-3 med den kundemassen de har og med tanke på at penger, penger og atter penger er pri 1.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

De andre sine pakker gikk ca som normalt hele julerushet siden de betaler mer enn dx gjør for frakten til hk postal.

siden dx betaler minst får de siste prio, så prioriterer da dx igjen etter hvor stor kunde.

Alle sendinger som blir bestilt gjennom mitt system følges fra ordre til fremme, i desember økte snitttiden med 0,8arbeidsdager.

med dx var det vel mer 30dager?

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Det meste (90%+) av dx sine varer finner du til halv pris fra mindre sjapper som f.eks buyincoins, for de virkelig gode prisene må du gå rett på levrandørene gjennom sider som alibaba.

De små kjører med mye lavere marginer samt egne lager i håp om og slå de store kjente ved og tilby bedre priser samt bedre service.

f.eks Ser jeg den varen det går mest av for tiden tar dx 32$ for mens buyincoins tar 9$ for identisk sett i bedre kvalitet.

Dyreste varen av bestselgerne er en 9,7" android pad som dx tar 175$ for, innpris for dropship 81-83$.

dx tar skummelt høy profit med tanke på at de ikke kjøper inn den døyt før etter du har betalt de så bruker ca 0 på shipping og sirupslevering for størsteparten av kundene.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...