Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har fått filmer som har kostet 230-270(varens verdi) i postkassa eller utlevert på postkontor uten å måtte betale MVA. Har kompiser som også har sluppet unna med høyere verdi, andre ganger så har dem måtte betale mva og behandlings gebyr ved f.eks 210 kr ( varens verdi). Er litt uklart for meg om mva regnes ut med KUN varens verdi, eller varens verdi + frakt.

Moms regnes utifra pris + frakt, så lenge prisen er høyere enn 200 kroner, så f.eks varen er verdt 180 kr og du betaler 30 kroner i frakt, så må du ikke betale moms. Men koster varen 201 kroner og du betaler 9 kroner i frakt, så må du betale moms verdien på varen og frakten tilsammen(i det tilfellet 210*1,25 for de fleste varer)

Lenke til kommentar

Min pakke ble sendt 14/12 og kom frem på postkontoret på lørdag, men skal hente den idag :thumbup: Ikke fortvil, den kommer etterhvert.

 

Bestilte en gang en pakke fra en annen side som kom på ca. 4500kr. Posten sniffa på den og jeg måtte betale hele 89kr for "forenklet tollgebyr". Var forberedt på å betale haugevis jeg :!:

Lenke til kommentar

jeg har fått filmer som har kostet 230-270(varens verdi) i postkassa eller utlevert på postkontor uten å måtte betale MVA. Har kompiser som også har sluppet unna med høyere verdi, andre ganger så har dem måtte betale mva og behandlings gebyr ved f.eks 210 kr ( varens verdi). Er litt uklart for meg om mva regnes ut med KUN varens verdi, eller varens verdi + frakt.

Hva du "slipper unna" med og hva som skal ha vært gjort er to forskjellige ting... ;)

 

Hvis varens verdi er under 200 kr skal du ikke betale moms. Hvis varens verdi er over 200 kr skal du betale moms på varen og frakt.

Lenke til kommentar

Fikk pakke fra DX i dag. Noen oppladbare batterier som jeg hadde venta på, og et par sammenrulla ark som jeg absolutt ikke hadde venta.post-152250-0-67173500-1294674053_thumb.jpg

 

Vet ikke helt hva det skal bety. De var lista opp på pakka sammen med batteriene. Der sto de som "TOYS" og 0,01 HKD. Sjekka også ordrebekreftelse fra tidligere, og det var ikke lista opp der. Noen andre som har fått noe lignende? Det er mulig at det er en slags reklame for at de ikke selger fake, noe de dog åpenbart gjør...(i hvert fall så lenge look-alikes regnes som fake).

Lenke til kommentar

Hvis jeg deler opp en bestilling i to, dvs betaler dem hver for seg, slipper jeg da toll selv om de er mer enn 200 kr til sammen? Er det noen som vet om de i det hele tatt pakker dem separat hvis jeg bestiller to pakker rett etter hverandre? :)

 

Om du har to bestillinger og de pakkes hver for seg og sendes separat, så vil ikke tollen regne dette som en bestilling.(teoretisk) Det lureste er å bestille ting med et par dagers mellomrom, for tollen er ikke dumme og de vil skjønne det til slutt hvis de får fire pakker samtidig med en verdi av 200 pr stk. Du kan jo prøve å få sendt dem en melding når du bestiller at de skal sende dem separat. Amazon har blitt flinkere på akkurat dette.

 

Liker også at DX trikser litt med prisen på pakningene av og til ;) ganske kult gjort av dem.

Endret av asswipe
Lenke til kommentar

Hvis jeg deler opp en bestilling i to, dvs betaler dem hver for seg, slipper jeg da toll selv om de er mer enn 200 kr til sammen? Er det noen som vet om de i det hele tatt pakker dem separat hvis jeg bestiller to pakker rett etter hverandre? :)

 

Om du har to bestillinger og de pakkes hver for seg og sendes separat, så vil ikke tollen regne dette som en bestilling.(teoretisk) Det lureste er å bestille ting med et par dagers mellomrom, for tollen er ikke dumme og de vil skjønne det til slutt hvis de får fire pakker samtidig med en verdi av 200 pr stk. Du kan jo prøve å få sendt dem en melding når du bestiller at de skal sende dem separat. Amazon har blitt flinkere på akkurat dette.

 

Liker også at DX trikser litt med prisen på pakningene av og til ;) ganske kult gjort av dem.

 

Dummeste jeg har lest.

 

Du bryter da ingen regler om du gjør det på denne måten, hva skulle de bli mistenksomme på?

Lenke til kommentar

Fikk pakke fra DX i dag. Noen oppladbare batterier som jeg hadde venta på, og et par sammenrulla ark som jeg absolutt ikke hadde venta.post-152250-0-67173500-1294674053_thumb.jpg

 

Vet ikke helt hva det skal bety. De var lista opp på pakka sammen med batteriene. Der sto de som "TOYS" og 0,01 HKD. Sjekka også ordrebekreftelse fra tidligere, og det var ikke lista opp der. Noen andre som har fått noe lignende? Det er mulig at det er en slags reklame for at de ikke selger fake, noe de dog åpenbart gjør...(i hvert fall så lenge look-alikes regnes som fake).

 

Heh, :!: jeg fikk en slik i en pakke som kom rett etter julaften. Jeg hadde heller ikke bestilt min, regnet med at det var noe de stappet i ekstra siden det var jul?

 

 

Fikk en Olympus blitz fra JapanPhoto for en uke siden, i pakken lå det også et par små poser med Haribo godteri :!:

 

 

Artig med slikt, men jeg vet ikke om jeg kommer å bygge papirdyret fra DX :D

Lenke til kommentar

tollen er ikke dumme og de vil skjønne det til slutt hvis de får fire pakker samtidig med en verdi av 200 pr stk. Du kan jo prøve å få sendt dem en melding når du bestiller at de skal sende dem separat. Amazon har blitt flinkere på akkurat dette.

Hvis du mottar 120 pakker med verdi på 199 kr pr stykk kan ikke Tollvesenet gjøre noe som helst. Det er helt lovlig.

Lenke til kommentar

Fikk pakke fra DX i dag. Noen oppladbare batterier som jeg hadde venta på, og et par sammenrulla ark som jeg absolutt ikke hadde venta.post-152250-0-67173500-1294674053_thumb.jpg

 

Vet ikke helt hva det skal bety. De var lista opp på pakka sammen med batteriene. Der sto de som "TOYS" og 0,01 HKD. Sjekka også ordrebekreftelse fra tidligere, og det var ikke lista opp der. Noen andre som har fått noe lignende? Det er mulig at det er en slags reklame for at de ikke selger fake, noe de dog åpenbart gjør...(i hvert fall så lenge look-alikes regnes som fake).

 

Fikk denne jeg å idag... sammen med det andre jeg bestilte. Jeg tror det brukes for at ting i pakken ikke skal slenges rundt under shipping :)

Lenke til kommentar
Fikk pakke fra DX i dag. Noen oppladbare batterier som jeg hadde venta på, og et par sammenrulla ark som jeg absolutt ikke hadde venta.post-152250-0-67173500-1294674053_thumb.jpg

 

Fikk en slik jeg óg, skjønte ikke bæret. Men så sa en venn av meg som også hadde fått at du skal klippe den ut og lime den sammen for å få en morsom figur! Er altså bare en DIY-figur gave fra DX. :)

 

 

 

<rant>

Kan vi værsåsnill ta all hakk-i-plata tollsnakk her: MVA og toll for dummies...

 

Og diskusjon om PayPal her: PayPal-tråden! -Generell diskusjon, spørsmal og svar rundt PayPal

 

Spørsmål om hvor lang tid det tar før pakken din kommer er også totalt nytteløse. Ingen kan vite det, med mindre du har mangfoldige kontakter gjennom hele postnettverket mellom Hong Kong og hjembyen din.

 

Eventuelt kan man bare

lese førstepost!

Takk til m4sta som har oppdatert den :)

 

</rant>

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fikk pakke fra DX i dag. Noen oppladbare batterier som jeg hadde venta på, og et par sammenrulla ark som jeg absolutt ikke hadde venta.post-152250-0-67173500-1294674053_thumb.jpg

 

Vet ikke helt hva det skal bety. De var lista opp på pakka sammen med batteriene. Der sto de som "TOYS" og 0,01 HKD. Sjekka også ordrebekreftelse fra tidligere, og det var ikke lista opp der. Noen andre som har fått noe lignende? Det er mulig at det er en slags reklame for at de ikke selger fake, noe de dog åpenbart gjør...(i hvert fall så lenge look-alikes regnes som fake).

Jeg fikk også sånne ark, men antok at de hadde forvekslet noen av produktnumrene og sendte meg feil varer. Men på den andre siden så er det ikke noe jeg savner heller. (Jeg har ikke sjekket ordrens innhold ennå)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...