Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!

Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

• Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sant nok, passer bedrageri bedre i denne sammenhengen?

det kalles forretninger..

mange av de som blir gode selgere starter tidlig, så kan ikke du bare gi blaffen i å drive negativ propaganda. forhold deg til de fakta som foreligger.

Jepp, jeg forholder meg faktisk negativ til nyttigevarer.com på grunn av at de ikke opplyser om muligheten for å kjøpe varene like lovlig direkte fra dealextreme.com.

Det er som å forsvare at iphoneunlockuk.uk markedsfører Quickpwn og yellowsnow til iphonebrukere for en uhorvelig pris. Som om det ikke er nok så modifiserer de programmene som opprinnelig er brukt.

Nei, med hong kong post får du kun se om den har tatt flyet til Norge eller ikke.

Det er posten.no du skal bruke.

.. Har alltid tatt utgangspunkt i hong kong post. Takk for rettelsen :)

Lenke til kommentar

Vil ikkje akkurat seie at eg liker han gutungen som sel varer for dei prisane, men ein annan ein som har adressa dealextreme.no sel varene for opptil 5x prisen han betalar på DX! T.d. den vesle bluetooth-dongelen som DX sel for ca 20 kr, tek han 99kr for..

Uff Uff

Nei, med hong kong post får du kun se om den har tatt flyet til Norge eller ikke.

Det er posten.no du skal bruke.

Yey! Takk for infoen her ;) Ser no at pakka mi ankom Noreg i går :) Gode greier :)

Sjølv om posten kanskje er treige med leveringar av pakker/brev til tider, så har dei eit godt pakkesporingssystem som fungerar optimalt. Det skal dei ha.. :)

Endret av Zulboom
Lenke til kommentar
Sant nok, passer bedrageri bedre i denne sammenhengen?

det kalles forretninger..

mange av de som blir gode selgere starter tidlig, så kan ikke du bare gi blaffen i å drive negativ propaganda. forhold deg til de fakta som foreligger.

Jepp, jeg forholder meg faktisk negativ til nyttigevarer.com på grunn av at de ikke opplyser om muligheten for å kjøpe varene like lovlig direkte fra dealextreme.com.

Dummeste jeg har hørt! Tror du han hadde fått noen salg da?

Oppgir rema, rimi og intersport til deg hvor de kjøper fra, om det er en kilde du kan handle fra selv, til lavere pris? Selvsagt ikke! Da kunne jo alle bare lagt ned.

(nå handler disse engros, så det er ikke farlig for dem å oppgi grossisten, da du som privatperson ikke kan handle der. Men de vil jo likevel ikke oppgi innkjøpsprisen til deg)

Sjekk kilopris på tyggis eller sjokoladen "Smash" neste gang du handler. Tror du det koster 400kr pr kg å lage? Det tror ikke jeg.

Du er tydeligvis blottet for kunnskap om hva handel og forretninger i det hele tatt er. Det han driver med er selve basisen i all handel; kjøp til én pris, selg dyrere. Det kalles fortjeneste, og samme modellen brukes av absolutt alle kommersielle firmaer i hele verden.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Du er tydeligvis blottet for vanlig høflighet i ditt eget innlegg.

Når det kommer til fortjeneste så kjenner jeg selvfølgelig igjen det ordet, det er da normalt med noe fortjeneste, men f.eks denne "dealextreme.no" saken. Er det virkelig rimelig å selge varer til en ublu pris?

2x er en ting, 5 er en annen.

Lenke til kommentar
Du er tydeligvis blottet for vanlig høflighet i ditt eget innlegg.

Når det kommer til fortjeneste så kjenner jeg selvfølgelig igjen det ordet, det er da normalt med noe fortjeneste, men f.eks denne "dealextreme.no" saken. Er det virkelig rimelig å selge varer til en ublu pris?

2x er en ting, 5 er en annen.

Innlegget mitt er blottet for både høflighet og uhøflighet. Det konstaterer simpelthen fakta.

Om det er rimelig? Hvem skal avgjøre det? Om det er vanlig? Så absolutt. Nisjeprodukter og merkevarer kan gjerne selges med 10x, altså 1000% fortjeneste. En Gucci-bukse eller solbrille koster ikke veldig mye mer å produsere enn en Dressmann-bukse eller H&M-brille, men de koster ofte 10-100 ganger mer.

Det samme gjelder faghandel. Sjekk kjøkken eller bad, og tenk igjennom kostnader. De selger trygghet og profesjonalitet. Bestiller du plank og plater til eget kjøkken og setter sammen selv, kan du spare 90%, men du mister da noe av det du får på kjøpet i faghandel.

De selger en tjeneste, et navn, et image, en profil. Selve produktet og kvaliteten på dette er underordnet. Er det plutselig da OK å ta 1000% fortjeneste, eller mener du alle disse og driver med svindel?

Det er kundens oppgave, ikke leverandøren, å finne sin beste pris, og hva han vil ha av varen utover selve produktet. Ekstra service eller garanti, image eller status.

Det samme gjelder forøvrig faghandel. Sjekk kjøkken eller bad, og tenk igjennom kostnader. De selger trygghet og profesjonalitet. Bestiller du plank og plater til eget kjøkken og setter sammen selv, kan du spare 90%, men du mister da noe av det du får på kjøpet i faghandel.

Endret av toth
Lenke til kommentar
Toth:

Hvem som skal avgjøre det? Er ikke det vedkommende som skal kjøpe denne bluetoothdongelen eller den overprisa xboxkontrollen??

Nettopp! Som jeg sier i forrige post, det er kundens ansvar å finne sin beste salgskanal som dekker sine behov. Ergo blir det vås fra ende til annen å kalle nyttigevarer.com for svindel/bedrag/uetisk/hva enn du vil.

Han tilbyr simpelthen en tjeneste, så er det opp til enhver om man vil handle der. Selv om han er dyrere enn DX, er han likevel mye billigere på laser enn f.eks illumi.no eller nettshop, som er andre norske sider. Det er nok helt sikkert kvalitetsforskjell, men poenget mitt er at det kan godt hende de gjør enda mer penger pr. salg enn nyttigevarer.com, eneste grunnen til at du fyrer deg opp på denne ene karen er fordi du faktisk vet innkjøpsprisene hans.

Om du hadde visst innkjøpsprisene på alt du handler til daglig, hadde du ikke hatt tid til mye annet enn å være sint, det kan jeg garantere deg.

edit: btw, er de overpriset ifht å kjøpe de i en norsk, fysisk butikk? Skal du avgjøre om du sparer eller taper, må du først definere utgangspunktet.

Om utgangspunktet mitt for å kjøpe CD-R-plater er den lokale platesjappa, sparer jeg penger på å handle på komplett.no istedet. Jeg kan spare enda mer på å handle dem på DX, men betyr det at jeg taper ved å handle på komplett?

Endret av toth
Lenke til kommentar
Noen som har noen erfaringer med disse eksterne batteriene til Nokia? Er det mulig å lade opp batteriene etter bruk, eller er det engangs batterier? Er den god nok til å være verdt å bruke penger på?

Vurderer å bestille den idag, så om noen har noen erfaringer om produktet hadde jeg trengt litt info nå ;)

Lenke til kommentar

Synes nyttigevarer.com er noe av det mest tvilsomme siden som jeg noen gang har sett. F. eks: her så står det at "Vi sender ikke i postoppkrav." og her står det hvor mye det koster ekstra for postoppkrav. I tilegg så er siden laget i frontpage. Styr unna!

Update: Siden "stjeler" alle bildene ved at de bare er linket til www.sentripetal.no som også vidreselger DX sine produkter.

Endret av Kurume
Lenke til kommentar
Synes nyttigevarer.com er noe av det mest tvilsomme siden som jeg noen gang har sett. F. eks: her så står det at "Vi sender ikke i postoppkrav." og her står det hvor mye det koster ekstra for postoppkrav. I tilegg så er siden laget i frontpage. Styr unna!

Er vel ikkje så vanskeleg å forstå at alle som skriv her, veit at det finst ein fin liten butikk som heiter Dealextreme, og at det er mykje billegare der? :) Så den påminninga er vel ikkje mykje verdt? ;)

Lenke til kommentar

Er jo en 16-åring som står bak, ikke rart det ikke er komplett.no-kvalitet..

Men å be folka i denne tråden styre unna når de kjenner prisene til DX er vel heller unødvendig.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...