Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!

Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

• Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322

Anbefalte innlegg

Det blir veldig kjipt siden det er en julegave :( Det blir jo repeat av jula i 2009. Men et annet spørsmål jeg har, det var en annen på forumet som sa at jeg skulle legge denne i handlekurven for og slippe toll og andre ekstra utgifter, så mitt spørsmål er funker det?(bare for å få det bekreftet av andre)

Edit: Vis det funker slipper jeg mva også?

Du slipper ikke moms med den nei. Eneste forskjell er at det ikke står DX på pakken, men har ingenting å si for momsen.

Toll er det ikke på de fleste varer. Andre utgifter er fortollingsgebyr til posten, det slipper du heller ikke.

Vis den er merket som gave stiger vel 200 kroners grensen til 1000 kr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir veldig kjipt siden det er en julegave :( Det blir jo repeat av jula i 2009. Men et annet spørsmål jeg har, det var en annen på forumet som sa at jeg skulle legge denne i handlekurven for og slippe toll og andre ekstra utgifter, så mitt spørsmål er funker det?(bare for å få det bekreftet av andre)

Du slipper ikke moms med den nei. Eneste forskjell er at det ikke står DX på pakken, men har ingenting å si for momsen.

Toll er det ikke på de fleste varer. Andre utgifter er fortollingsgebyr til posten, det slipper du heller ikke.

Ja, er det ikke bare å merke hva som helst med gave så tror tollerne at det faktisk er en gave fra en bedrift i Kina som sender flere 100 forsendelser til Norge hver dag og grensen stiger til 1000 spenn? Dessverre er de ikke så dumme. Hadde det vært slik hadde det i realiteten ikke vært noe vits med 200-grensen da alle bare kunne merket alt med gift og handlet for inntil 1000 spenn.

Lenke til kommentar

Ja, er det ikke bare å merke hva som helst med gave så tror tollerne at det faktisk er en gave fra en bedrift i Kina som sender flere 100 forsendelser til Norge hver dag og grensen stiger til 1000 spenn? Dessverre er de ikke så dumme. Hadde det vært slik hadde det i realiteten ikke vært noe vits med 200-grensen da alle bare kunne merket alt med gift og handlet for inntil 1000 spenn.

Men så har det seg slik at det faktisk er en gave også:p Men de merker det med gift og fjerner DX logoen sånn at det ser egentlig bare ut som en gave fra hong kong, eller det er sånn jeg har fått det forklart.

Lenke til kommentar

Men så har det seg slik at det faktisk er en gave også:p

Hehe, nei det er ikke gave. Du har kjøpt den fra dealextreme, selv om du skal gi den som gave, så er det ikke en gave før du gir den til han som gaven er til :)

Men de merker det med gift og fjerner DX logoen sånn at det ser egentlig bare ut som en gave fra hong kong.

Det ser ikke ut som en vanlig pakke fra Hong Kong. Den har fortsatt samme avsender på pakken, og lik konvulutt.

Vet ikke om de har begynt med det helt nylig, men før ihvertfall merket de ikke pakken med gift selv om de fjernet logoen.

Lenke til kommentar

Da må de ha begynt med det nylig sikkert, er bare å se på denne pakken f.eks. Den er merket som gift. 1888-ad39802e-86f7-48e0-98e6-c001287b6e4c.jpg

Edit: Sjekk ut denne linken, så går du på "Customer Pictures" åsså ser du på de nederste(Nyeste bildene) så er alle merket som gift.

Endret av turbolax
Lenke til kommentar

Men så har det seg slik at det faktisk er en gave også:p Men de merker det med gift og fjerner DX logoen sånn at det ser egentlig bare ut som en gave fra hong kong, eller det er sånn jeg har fått det forklart.

Jeg tror det er noe du ikke helt har forstått min venn. Anbefaler deg å lese litt på www.toll.no eller eventuelt finne deg noe annet å skrive om. Alternativt kan du gå til denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=778894 for å diskutere videre.

Om de fjerner logoen, setter bilde av en brun bæsj der og skriver gift har ikke noe å si. Tollerne ser hvor pakken kommer ifra (avsenderadresse samt andre tegn og ikke minst erfaring de har), og gjør de ikke det kan de åpne pakken og eventuelt kontakte deg for å få tilsendt dokumentasjon på avsender og verdi. Hvis du tror at tollerne tror at nordmenn mottar 1000 "gaver" fra en adresse i Kina, eller bare Kina generelt, hver dag er du ikke mye smart vil jeg påstå. De kan bruke hodet men de har ikke kapasitet/folk til å sjekke alle forsendelser 100% så noen slipper igjennom.

Lenke til kommentar

Det ser ikke ut som en vanlig pakke fra Hong Kong. Den har fortsatt samme avsender på pakken, og lik konvulutt.

Vet ikke om de har begynt med det helt nylig, men før ihvertfall merket de ikke pakken med gift selv om de fjernet logoen.

Det store minuset er jo at pakkene kommer samlet til norge i sekker :p

Så når de får inn gjerne 4svære sekker pakker/brev fra samme avsender hvor 90% står en bedriftslogo på, hvor troverdig er det at siste 10% med identiske avsender + konvelutter + pakkelapper faktisk er gaver? :)

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Anbefaler på det sterkeste å velge EMS express som shippingmetode!

De usle $10-15 en betaler ekstra er bare barnematen å betale i forhold til postens fortollingsgebyr på 110,-.

MVA må man betale uansett og i tillegg kommer forsendelsen fortere hjem til deg =) (enkelte steder leverer posten EMS-post på døra)

Lenke til kommentar

Synes posten snart skal få ræva i gir og videresende pakkene mine hit.

Er for dårlig at pakker bruker kortere tid ifra hong kong til norge, enn ifra gardermoen til lillehammer.

Koster mer gjør det også. Skulle tro man hadde krav på LITT effektivitet.

Lenke til kommentar

Her får jeg ikke EMS på døren, og om det hadde vært mulig så hadde jeg foretrukket å velge vanlig post på alt.

Ulemper med ems her:

-Får ikke ut pakken med kun sporingsnr, må ha hentelappen - som kommer sent på dagen, evt. neste dag...

-Mere styr når den hentes, siden de er nøye med legimitasjon ved EMS-pakker på butikken jeg henter pakker på.

-Prisen, siden pakkene ikke kommer kjappere frem.

Men nå er det jo sånn at jeg bor litt ute i periferien da, og posten er så serviceinnstilte. :nei:

(Bestilte noe fra USA som kom med UPS engang - tok 3 dager så var det levert på døren, posten bruker 3 dager opp hit fra oslo, og de nekter å levere på døren.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...