Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Moskos: Jeg mente til å høre på musikk med :p

 

Hoffah: Takker. Skal prøve dem ;)

Har du prøvd dem selv? Tror du de er originale?

 

Ja, har prøv dem selv, funker knallbra:) De er orginale ja, det står genuine på DX også, og da er de ekte:)

 

Du kommer til å gå på en smell en dag hvis du tror genuine betyr original på kinasjappene på nettet i alle tilfeller. Nå sier jeg ikke at det nødvendigvis er lett å oppdage dette eller at kopiene er mye dårligere enn originalen. Det finnes folk her i verden som er sykt god å kopiere ting. Minnekort er dog en ting man merker det relativt raskt på blant annet. Jeg har hengt på DX lenge før denne tråden blei laga og jeg vet at mye såkalt genuiene kan være falskt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moskos: Jeg mente til å høre på musikk med :p

 

Hoffah: Takker. Skal prøve dem ;)

Har du prøvd dem selv? Tror du de er originale?

 

Ja, har prøv dem selv, funker knallbra:) De er orginale ja, det står genuine på DX også, og da er de ekte:)

 

Du kommer til å gå på en smell en dag hvis du tror genuine betyr original på kinasjappene på nettet i alle tilfeller. Nå sier jeg ikke at det nødvendigvis er lett å oppdage dette eller at kopiene er mye dårligere enn originalen. Det finnes folk her i verden som er sykt god å kopiere ting. Minnekort er dog en ting man merker det relativt raskt på blant annet. Jeg har hengt på DX lenge før denne tråden blei laga og jeg vet at mye såkalt genuiene kan være falskt.

 

Da lærte jeg noe nytt i dag å :new_woot: Pakken var også prikk lik orginalen, i tillegg at det var bra lyd i proppene, så de er nok ekte. Men som du sa, så er det ikke sikkert alt som står genuine på er ekte.

Lenke til kommentar

Genuine på DX tolker jeg til å bety "basert på den ekte varen". Dvs. at de f.eks kan komme helt eller delvis fra samme fabrikk og samme maskiner som lager de ekte varene. F.eks annensortering av kvalitet. Deler av produktet kan likevel være totalt forskjellig fra originalen. F.eks kan minijack-pluggen til de øreproppene komme fra en helt annen produsent.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Nå står det plutselig at pakken har forlatt Hong Kong 26. november, tidligere stod det 3. november. Og fortsatt ikke fått noe svar fr DX. Får den kanskje til jul etter å ha bestilt i Oktober.. Usikker på om jeg velger å bruke dem igjen, men det er sikkert bare meg..

Endret av Battone
Lenke til kommentar

Noen som har IR-termometer fra dealextreme som måler lavere enn -20-ish?

 

Var -27 her om dagen, og da nektet det mitt å måle temperaturen utendørs. :cry:

 

Hvorfor vil du måle lave temperaturer med IR-termometer? IR passer best til å måle høye temperaturer.

 

Cluet er at jeg vil måle utetemperaturen ved å peke ir-termometeret på granskogen / garasjeveggen 10-15m unna huset for å få en nøyaktig temperatur upåvirket av varmelekkasje fra huset. Å stresse med lang ledning gidder jeg ikke. Trådløse løsninger med lang rekkevidde bruker å ha kort batterilevetid.

Lenke til kommentar

Dersom den ikke er ankommet Norge er det litt lang tid ja. Har du prøvd å spore på posten?

 

Ja, men hvis jeg bruker den samme tracking ID'en som jeg bruker på hongkong post får jeg bare at den ikke eksisterer hos posten.no

 

På hongkong post står det bare:

 

Destination - Norway

 

The item (xxxxxxxxxxx) was posted on 12-Nov-2010.

 

To make further enquiry of this item, please complete...

Endret av Kapli
Lenke til kommentar

Folk er gale som tror at de får varene sine før jul om de bestiller nå.

 

Handler du fra DX så må du regne med mye kluss og lang leveringstid, sånn er det bare.

 

Javel? Jeg har handlet der i mange år og aldri opplevd kluss. Jeg har opplevd leveringstid på EN forsendelse på 3 måneder fra den blei sendt, men vet du hva? Den kom frem! Utenom det har snittleveringstida vært på rundt 10 virkedager. Det er klart det tar mye lengre tid nå som det er jul snart. Julehandelen på DX begynte for minst 1 måned siden. Problemet er bare at folk forlanger gull av gråstein og vil ikke betale for noe som helst. Helst skal de få penger for å handle. Uansett, hvis man mener det er slik er det ikke vanskeligere enn å slutte å handle der. Og for de som er skeptiske kan de bestille noe til noen kroner for å teste de ut. Men det er kanskje litt for dyrt og leveringstida er jo såååååååå lang?

 

Og så over til mitt triks: Etter at jeg har bestilt noe glemmer jeg det av i 2-3 måneder. Det har funket i mange år og alt har kommet frem. Slapp av, stress ned, gå på dass og ta en runk så kommer alt til slutt. Det er mikroskopisk lite som forsvinner i postgangen med tanke på hvor mye som sendes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

La inn endel ordre den 22ende, et 30talls av de til tyskland som samtlige var fremme i dag.

En til meg i norge og den er ikke engang registrert inn hos posten..

Alle gikk fra hong kong 23ende og var i mottakerlandene 24ende.

Lenge leve posten norge gitt, faen for noen sirupsnisser.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Lenge leve posten norge gitt, faen for noen sirupsnisser.

Posten i HK er jo vesentlig treigere. En pakke ble merked some "Shipped" av DX den 8. oktober, og HKs post fortalte meg at "The item (RTxxxxxxxxxHK) left Hong Kong for its destination on 21-Nov-2010".

Pakken kom til postkontoret mitt i dag. Posten i Norge er ikke treig. ;)

 

Lenke til kommentar

Da lærte jeg noe nytt i dag å :new_woot: Pakken var også prikk lik orginalen, i tillegg at det var bra lyd i proppene, så de er nok ekte. Men som du sa, så er det ikke sikkert alt som står genuine på er ekte.

 

Snipper litt fra et tidligere innlegg av undertegnede:

[...] Jeg har kjøpt Sennheiser-propper fra DX og Buyincoins, og de har bestått alle tester jeg har funnet på nett. De er nok uekte kopier dog, lyden er ikke lik ekte Sennheiser, og de har begge samme problem; proppen glir over driveren og lager en ekkel klikkelyd når man setter dem i øret. De ekte jeg har lider ikke av dette problemet.

 

I tillegg er ledningen på kopivarene en del kortere enn på de ekte Sennheiserene, pluggutformingen er også annerledes. De er helt greie, og i grunnen utrolig bra med tanke på prisen.

 

Ekte vare får du ofte til ~200 NOK fra www.mymemory.co.uk, de kjører kampanje på plugger med jevne mellomrom.

 

 

 

 

Pakken kom til postkontoret mitt i dag. Posten i Norge er ikke treig. ;)

 

Det er en flaskehals eller slubbert et eller annet sted i Posten BA, og det virker som det er nokså tilfeldig når bremsene slåes på. Jeg kjøpte nylig en del ting fra Play.com, 4/5 ankom etter ~5 virkedager, 1/5 tok ~20 virkedager. For meg er det en bekreftelse på et mønster jeg har sett lenge, jeg vil tippe at det har noe med tolldeklarasjon og kontroll av pakker å gjøre, men jeg vet ærlig talt ikke.

 

Postbudene skal slippe unna skyldfordelingen, dog. De står stort sett hardt på.

Lenke til kommentar

På hongkong post står det bare:

 

Destination - Norway

 

The item (xxxxxxxxxxx) was posted on 12-Nov-2010.

Det betyr at den ligger i en container i Hong Kong. Når den faktisk kommer på flyet står det "This item left Hong Kong for its destination on ..."

 

Ah ok, takk, da får jeg bare vente da :)

Lenke til kommentar

Heisann.

Jeg har et spm. ang. BuyInCoins. Jeg poster det har siden det er samme "bransje".

 

Jeg bestilte 13. november, og jeg fikk bekreftelse fra PayPal.

Men ikke BuyInCoins (?)

 

Er det normalt?

På bestillingen min fra FocalPrice fikk jeg ikke bekrefelse fra FocalPrice, men fra PayPal.

Fikk pakke fra FocalPrice i går.

 

DX har jo bekreftelse fra DX og PayPal.

 

Så spørsmålet mitt er om det er noe å bekymre seg over at jeg ikke har fått bekreftelse fra BuyInCoins, men fra PayPal?

 

Får heller ikke logget inn på BuyInCoins, feil passord. Når jeg trykker på 'glemt passord' kommer det opp at de har sent blablabla. til min e-postadresse, men det er ikke noe i Inboksen fra dem.

Noen med erfaring fra BuyInCoins som kan sjekke inboksen sin å se om det er noe bekreftelse fra BuyInCoins, eller bare fra PayPal.

 

PS: Dere som holder på med julehandelen, sjekk FocalPrice, tok 20 dager.

Lenke til kommentar

Sjekk spamfilteret ditt, eller søppelmappen. Mine havnet der før jeg fikk pisket litt fornuft i Thunderbird/Gmail. Det kan også ta litt tid før de dukker opp, typisk en time eller noe.

 

Jeg har sett igjennom epostmappene mine, og jeg fikk bekreftelse etter å ha bestilt, samt melding om at ordren var sendt. Dette var i fjor, dog. Jeg betalte med PayPal. Du er sånn sett sikret ganske greit hvis du betaler med PayPal; bøffer de deg, kan du bestride betalingen og få pengene tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...