Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!

Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

• Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322

Anbefalte innlegg

Mitt digitale kamera har SD kort, kan jeg kjøpe et mini SD kort så vil det fungere fint?

Tenkte på dette: http://www.dealextre...ls.dx/sku.19040

Er hastigheten "rask nok" til et digitalt kamera? Har en gammel adapter fra microSD til SD, takler alle 8gb microSDer? Takler kamera 8GB?

Om du har et eldre kamera, så er det ikke sikkert at det støtter SDHC kort.. og da kan du nok ikke bruke noe over 4gb.. så det burde du prøve å finne ut før du kjøper noe kort :)

Ellers er jeg enig med andre her, kjøp kortet i Norge ;)

Kjøpte 8GB micro-sdhc kort på elkjøp, ga 149kr (kosta egentlig 349 i butikk, men fikk det til "nett pris" siden det ikke stod at det kun var nett pris.)

Dette var et Sandisk kort :)

Brukes i mobilen min ;) hadde 8gb "oem" kort fra DX, men dette var det bare tull med.. og det kosta ikke så veldig mye mindre enn sandisk kortet fra elkjøp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har sjekket hva som lønner seg av å bruke PayPal sine valutakurser eller bankens valutakurser?

Man kan jo velge, altså om PayPal skal trekke et nøyaktig beløp i NOK fra banken eller om de skal trekke penger fra banken i den valutaen du bruker på DX (USD).

Edit: Glemte å si at det gjelder ved bruk av VISA-kort.

Endret av Ruben1987
Lenke til kommentar
Er det noen som har sjekket hva som lønner seg av å bruke PayPal sine valutakurser eller bankens valutakurser?

Man kan jo velge, altså om PayPal skal trekke et nøyaktig beløp i NOK fra banken eller om de skal trekke penger fra banken i den valutaen du bruker på DX (USD).

Edit: Glemte å si at det gjelder ved bruk av VISA-kort.

Spurte om dette her eller i PayPal tråden for lenge siden, men fikk ikke noe svar. Har ikke giddet å sjekke veldig grundig, men tror bankens kurs lønner seg, byttet selv ihvertfall (Postbanken).

Lenke til kommentar

Hei og hopp! Noen som har bestilt noe særlig fra DX i det siste? Har ei pakke som ble postet 22.sept og visstnok sendt fra HK 4. november kl 20.30..

Noen som faktisk har mottatt pakker i dette tidsrommet? (ikke EMS)

Vi er visst i samme båt. Jeg bestilte en pakke omtrent samtidig med deg, den ble splittet i to og innlevert hhv 1ste og 4de november. Ut fra hva jeg har lest tidligere i tråden så er frakt så billig fordi det sendes på absolutt laveste prioritet, noe som betyr at hvis Hong Kong Post ikke har plass på flyet så blir det bare liggende til et fly har plass, noe som kan ta sin tid...

Glad jeg ikke har bestilt julepresanger.. :p

Litt på siden, jeg er ikke 'medlem' men jeg har kjøpt for noen lapper de siste årene. Kan det tenkes at jeg blir priorirert høyere hvis jeg melder meg inn og etterhvert får en viss kjøpshistorikk i vise til?

Lenke til kommentar

Mine pakker ligger i hong kong..

Det står følgende:

Outward Registered Letter

Destination - Norway

The item (XXX) was posted on 1-Nov-2010.

Ikke et ord om at de har blitt sendt noe sted, må nok nesten frikjenne posten her. Posten.no har heller ikke registrert sendingsnummeret..

Lenke til kommentar

Ikke et ord om at de har blitt sendt noe sted, må nok nesten frikjenne posten her. Posten.no har heller ikke registrert sendingsnummeret..

Posten er ikke akkurat rask registrere sporingsnummerne.

De ligger lenge før behandling og verdikontroll så når omsider behandlet tar det et par dager før sporingsnummerne oppdaterer seg.

ca alle pakker jeg bestiller til meg så har jeg hentet de før sporingsnummeret gir noe resultat på posten.no

så når hentet voila popper de opp med hele historikken, virker som de har noe hiccups på data fra tollavdelingen.

"The item (XXX) was posted on 1-Nov-2010."

Da gikk den på et postfly i hong kong 1november og ligger støver hos posten nå.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Det kan bety to ting, enten at posten.no ikke har sporingsnummeret fordi pakken ennå ikke har vært håndtert av dem på noen måte (mine ligger jo fortsatt i HK) eller så har sporingsnummeret blitt slettet fra postens systemer en viss tid etter at du har hentet pakken din(sjelden jeg sjekker sånt men jeg tror det hvert fall tar noen uker før sporingsnummeret blir slettet)

Lenke til kommentar

Posten er ikke akkurat rask registrere sporingsnummerne.

De ligger lenge før behandling og verdikontroll så når omsider behandlet tar det et par dager før sporingsnummerne oppdaterer seg.

ca alle pakker jeg bestiller til meg så har jeg hentet de før sporingsnummeret gir noe resultat på posten.no

så når hentet voila popper de opp med hele historikken, virker som de har noe hiccups på data fra tollavdelingen.

"The item (XXX) was posted on 1-Nov-2010."

Da gikk den på et postfly i hong kong 1november og ligger støver hos posten nå.

Skeptisk! Sporing hos HK-post pleier å gå i tre steg. 1) Pakke har blitt meldt inn fra DX, 2)Pakke har blitt innlevert 3)Pakke har blitt sendt til destinasjonlandet. Mine pakker ser ut til å stå fast på punkt2...altså i hong kong.

Lenke til kommentar

Nei, posted betyr at DX har postet pakka, altså levert den hos HK-post. Det er ikke engang sikkert den har kommet til 'processing' hos HK-post en gang.

Sånn ser det ut når den har blitt sendt på flyet:

Outward Registered Letter

Destination - Norway

The item (XXX) left Hong Kong for its destination on 27-Aug-2010

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...