Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!

Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

• Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig det er definisjonen på svindel, men min personlige vri involverer å ta seg mer betalt for varene.

Om personen i tillegg får varer over grensa til over 200 så er det svindel.

Vi kan også ta begge punktene innunder bedrageri for å belyse det på en annen måte.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Sant nok, passer bedrageri bedre i denne sammenhengen?

Hvorfor er det bedrageri? Hvis man kutter et ledd så blir varen billigere, hvis han driver med bedrageri så driver jo alle butikker med bedrageri. Igjen, forutsatt at han ellers driver lovlig.

Ved å whoise Nyttigevarer.com og Google eier av domenet, finner man kjapt ut av at det faktisk er en 15/16-åring som står bak det hele.

Sendte han en mail... Fyfaen for en fyr.

Ka sa DÆM? (The Julekalender :p)

Lenke til kommentar

det kalles forretninger..

mange av de som blir gode selgere starter tidlig, så kan ikke du bare gi blaffen i å drive negativ propaganda. forhold deg til de fakta som foreligger.

Endret av lokalen
Lenke til kommentar

Det er slik det fungerer. Kjøpe inn billig, selge dyrt. Tror ikke alle er klar over for en syk syk fortjeneste det egentlig er på klær, sko, visse dagligvarer osv. blant annet. Akkurat her blir det mer åpenlyst siden man finner prisene direkte på dealextreme.com (og de har fortjeneste på den prisen de gir) da svært få har direkte tilgang til kalkyler for andre varer som selges her i landet. DX har også selv tilrettelagt for videresalg (drop shipment):

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1888

Lenke til kommentar
Mulig det er definisjonen på svindel, men min personlige vri involverer å ta seg mer betalt for varene.

Om personen i tillegg får varer over grensa til over 200 så er det svindel.

Vi kan også ta begge punktene innunder bedrageri for å belyse det på en annen måte.

Ved å whoise Nyttigevarer.com og Google eier av domenet, finner man kjapt ut av at det faktisk er en 15/16-åring som står bak det hele.

Sendte han en mail... Fyfaen for en fyr.

Har dere absolutt ingen begreper om hvordan forretninger fungerer?

Tror dere G-sport eller Rimi selger deg varer til innkjøpspris? Tror du Dealextreme gjør det? Nei, selvsagt ikke. Man selger ikke ting for å være grei, man gjør det for å tjene penger.

Alle som driver med kjøp og salg selger dyrere enn de kjøper. Det er fullstendig selvforklarende. Hva er det dere innbiller dere "nyttigevarer.com" gjør annerledes enn rema, europris og bjarnes bruktbil?

Den eneste "feilen" han har gjort er at det er litt åpenlyst hvem han har som leverandør, og hvilke priser han betaler inn. Profesjonelle skjuler dette bedre.

Men han tilbyr faktisk en tjeneste. Det finnes nok av mennesker der ute som nok er alt for redde for det store internett og utland til å handle fra hongkong. Denne karen gir dem et tilbud, på norsk.

Han er en gryende forretningsmann, langt fra noen svindler! Skulle ønske jeg hadde fått ideen selv.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Selvsagt er det verken svindel eller bedrageri. Han kan sette prisen der han vil, det er markedet som bestemmer om han får solgt noe. Vurderte selv å gjøre noe lignende da dollaren lå og vippet rundt 5 kr, men det ble ikke så jeg fikk tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...