Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!

Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

• Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322

Anbefalte innlegg

Alt du finner hos DX finner du hos andre kinasjapper eller på ebay billigere, enkelte ganger må du lete litt siden andre varenavnn men DX er desidert dyreste.

Men de er kjappeste når det kommer til dropship samt dekker mest land.

Du finner nok ikke de samme hos biltema og clasohlson med tanke på at de må skaffe en vare de faktisk lovlig kan selge i norge :)

99% av elektronikken du kjøper på dx er rimelig ulovlig selge i norge siden det ikke kan dokumenteres noe testing og ikke har noen av de påkrevde sertifiseringene.

I forhold til norske butikker så sender ironisk nok DX generelt raskere, men igjen så har de billigere arbeidskraft og ikke hms forskrifter.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, noe av det du nevner cruzader kan sikkert være riktig.

DX raskere? Hvordan er det mulig? For meg, går det raskt 1 uke og over 10 dager før jeg får en pakke fra kina.

Angående HMS tror jeg du har rett, man må være forsiktig å handle:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44163

Hvis man har f.eks en Core i7 930 prosessor + et HD 5770 skjermkort, i verste fall kan strømforsyningen begynne å brenne eller kortslutte hele pcen.

Prisen er jo dyrt? siden man får en Advance EA4G-650 650W til ca samme prisen med frakt.

Lenke til kommentar

DX raskere? Hvordan er det mulig? For meg, går det raskt 1 uke og over 10 dager før jeg får en pakke fra kina.

DX er koselige og prioriterer pakking/sending etter hvor mye du har bestilt :)

90% av pakkene jeg/vi bestiller er sendt neste arbeidsdag, resten 2-3dager grunnet venting på varer.

Til norge går det treigt idet pakkene når oslo desverre :(

Bestiller jeg fra dx til meg i bergen så går det ca:

dag 1 - bestilt

dag 2 - pakket og levert hong kong postal

dag 3 - ankommet nederland for omlasting

dag 4 - sendt videre til oslo

dag 5 - ankommet oslo for tollbehandling inn til landet

dag 20? - gjennom tollbehandling

dag 21? - omlastet oslo

dag 22? - omlastet bergen

dag 23? - yeyy kan hentes..

Mens f.eks tyskland:

dag 1 - bestilt

dag 2 - pakket og levert hong kong postal

dag 3 - ankommet nederland for omlasting

dag 4 - sendt videre til tyskland ettersom hvor i landet den skal (ikke alt via et punkt som oslo her)

dag 5 - omlastet

dag 6/7 - hentes.

Lenke til kommentar

CE merkingen som må til for å selge elektrisk utstyr i Norge sier ingenting om produktets kvalitet eller spesifikasjoner.

Faktisk så viser det kun at produsenten selv mener at produktet følger relevante krav.

Ja, men det er jo visse kriter for å kunne gi en CE godkjenning.

Men uansett så finnes det jo dårlige produkter i norge også.

Finnes det alternativer til postpakker?

http://www.hazelvalleypackaging.co.uk/shop/images/pastelpinknewphoto.jpg

selv foretrekker jeg plast, fordi disse kan gjenbrukes bedre, (Pappir + plast) som dealextreme bruker, går en del tid på å dele fra hverandre og kaste i søpla. kan heller ikke gjenbrukes.

http://viewitem.eim.ebay.no/Kingston_DataTraveler_Generation_3_16GB_USB_Drive/350394023473/item høres jo billig ut, men er nok fra privatperson så kanskje ikke like seriøst som focalprice.com ?

Finnes det noen kina levrandører som selger ting rett fra fabrik? Dealexteme / Focalprice er vel en mellom levrandør?

Lenke til kommentar

CE merkingen som må til for å selge elektrisk utstyr i Norge sier ingenting om produktets kvalitet eller spesifikasjoner.

Faktisk så viser det kun at produsenten selv mener at produktet følger relevante krav.

Ja, men det er jo visse kriter for å kunne gi en CE godkjenning.

Men uansett så finnes det jo dårlige produkter i norge også.

CE merkingen er ikke noen godkjenning. Det er kun et merke produsenten setter på sitt produkt - hvor han selv mener at dingsen oppfyller gjeldende krav. For eksempel at bruksanvisningen er på norsk osv. Det er visse produkter som trenger gjenomført testing - men det gjelder ikke "vanlig" elektrisk utstyr - som lamper osv..

Det er utallige eksempler på at CE merkede produkter blir trukket fra markedet hvert år på grunn av for dårlig kvalitet.

Som forbruker er nok det viktigste å sjekke at produktet virker solid og ikke blir for varmt ved bruk osv... Om det nå kommer fra DX eller Biltema.

Hvis det er viktig for deg at produktet er skikkelig testet, så skal du se etter en logo av et annerkjent teststed - for eksempel NEMKO.

Lenke til kommentar

Finnes det noen kina levrandører som selger ting rett fra fabrik? Dealexteme / Focalprice er vel en mellom levrandør?

Typisk spesielt elektronikken får du til greie priser direkte fra småfabrikkene.

De er også veldig greie på vareprøver, så om du selger et par varer fra de og vurderer flere så sender de et gratiseksemplar for testing.

For tiden er spesiel jalla-pads som f.eks denne veldig mange som produserer.

En typisk 700-800mhz med 128-256mb ram ligger på 40-70$ fra fabrikkene.

Merk også at enhver besittelse og bruk av laserpekere over 1mW (klasse 3R og opp) blir forbudt (uten godkjenning fra Statens strålevern) i det offentlige rom fra og med 1. Januar.

Godt jeg allerede har 200 mW grønn da :D

Gjør den vel ikke mindre forbudt? :)

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Typisk spesielt elektronikken får du til greie priser direkte fra småfabrikkene.

De er også veldig greie på vareprøver, så om du selger et par varer fra de og vurderer flere så sender de et gratiseksemplar for testing.

For tiden er spesiel jalla-pads som f.eks denne veldig mange som produserer.

En typisk 700-800mhz med 128-256mb ram ligger på 40-70$ fra fabrikkene.

Merk også at enhver besittelse og bruk av laserpekere over 1mW (klasse 3R og opp) blir forbudt (uten godkjenning fra Statens strålevern) i det offentlige rom fra og med 1. Januar.

Hehe, nei siden du har vært så lur å si det her på HW og Politiet har adressen din nå, så må du nok desverre levere den inn etter nyttår, men slapp av det blir sikkert sånn Amnesti ordning som de har hatt med våpen å sånn :tease:

Lenke til kommentar

Får de komme på døra og kreve den da, de vil ikke lykkes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Så man kan bruke laser i privat rom altså? Er nå pga idiotene som peker på fly at det snart blir vanskeligere med stjernepeking. Noen av dem leser vel denne tråden.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...