Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!

Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

• Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, du ender nok opp med bot osv , kjipt å få sånt på rullebladet

SLAPP AV DET GÅR BRA , DET ER LOV :p

haha.. holdt på å klikke i vinkel her av det useriøse innlegget ditt til jeg så det med liten tekst :p

edit: ser nå at teksten egentlig ikke var mindre, men bare different font..

Endret av rioi
Lenke til kommentar

Broren min har kjøpt en uten noen form for problemer. Mener fast bestemt at det er lov å kjøpe disse, men ikke bruke, uten at jeg kan vise til noen lovbestemmelser på området.

Var en stund noen kinosaler som brukte jammere, men ble ulovlig pga. nødanrop.

Bruksområder jeg ser er:

• Under prøver/eksamener
  • PubQuiz
  • Stillevognen på toget

Rekkevidden på de billigste på DX er ikke noe særlig mer enn 7-8 m radius, så vil påstå de er rimlig harmløse og sjansen for å bli tatt et minimal dersom man har den i lommen.

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Fra npt.no

MANIPULERING AV MOBILKOMMUNIKASJON – GSM

Bruk og omsetning av ”jammere”, ”blokkere” og avlyttingsutstyr med sendere er ulovlig. Brudd på forskriften kan medføre straff med bøter eller fengsel inntil seks måneder, eller begge deler etter § 21, jfr. teleloven § 10-4.

Det kan føyes til at bruk av dette utstyr i tillegg er ulovlig som en følge av at det er i strid med kravet om frekvenstillatelse i Teleloven § 5-2.

"...Verken direktivet eller forskriften sier noe om øvrig regulering av utstyr som faller inn under direktivet/forskriften, for eksempel besittelse, oppbevaring, produksjon etc. Det kan derfor stilles spørsmål ved om medlemslandene har adgang til å forby besittelse og etablering av utstyr som faller inn under direktivet, men som ikke har godkjent CE-merking.

At medlemslandene skal ha begrenset handlerom til å gripe inn overfor utstilling av også utstyr som ikke er CE-merket eller tilfredsstiller grunnleggende krav, for eksempel på messer og lignende, må naturlig forutsette at det skal være tillatt å etablere og besitte tilsvarende utstyr..."

Konklusjon:

"Besittelse og etablering av ”jammere”, ”blokkere” og avlyttingsutstyr er ikke ulovlig."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...