Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!

Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

• Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte fra DX for en tid tilbake. Betalte i alt 175 kroner for masse stash (Munnspill, dirkeverktøy, bamser, saltbøsser etc :p)... Men i går fikk jeg brev fra posten om at en ufortollet sending var ankommet og at det ville koste 217 kroner i toll når jeg svarte på brevet med mitt personnummer og underskrift.

Ringte posten og de ba meg sende en mail til en mailadresse med dokumentasjon (PayPal-kvittering), så jeg gjorde dette.

Men hva er dealen? Er det fordi det er så mye stash at pakken blir stoppet i tollen? Tror posten/tollen ikke på at prisen oppgitt på pakken er den ekte prisen? Noen som har opplevd dette?

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Mye på den nettsiden er jo latterlig billig.

Jeg stiller meg skeptisk for øyeblikket.

Billig og billig. Du er nok bare en av mange nordmenn som tror alt skal være dyrt og har slått seg til ro med det. Det finnes en haug med lignende nettsjapper som er like seriøse og enda billigere. Jeg har handlet fra mange av dem i 4-5 år og aldri opplevd problemer. Alle har gratis frakt og man må huske på at de i tillegg tjener på dette. Da kan du begynne å tenke hvor mye en norsk importør/selger tjener. Men ja, sunn skepsis er bra. Ikke alle produktene er brukbare.

Lenke til kommentar

Har en jammer her hjemme, kjøpt i 2008. En uke etter at vi fikk den så sto det i VG at sånne ting er forbudt å innføre osv. :p Noen som kan svare på om jeg må betale noe når det står at Sendingen er antatt tollpliktig og er sendt til tollbehandling? Sendingen har verdi på 30kr.

Lenke til kommentar
Det finnes en haug med lignende nettsjapper som er like seriøse og enda billigere. Jeg har handlet fra mange av dem i 4-5 år og aldri opplevd problemer. Alle har gratis frakt og man må huske på at de i tillegg tjener på dette.

Vil du fortelle oss om disse lignende nettsjappene? :)

Lenke til kommentar
Det finnes en haug med lignende nettsjapper som er like seriøse og enda billigere. Jeg har handlet fra mange av dem i 4-5 år og aldri opplevd problemer. Alle har gratis frakt og man må huske på at de i tillegg tjener på dette.

Vil du fortelle oss om disse lignende nettsjappene? :)

Ja, det kan jeg gjerne:

www.focalprice.com (Kina)

www.buyincoins.com (Kina)

www.mymemory.com (England)

www.thehut.com (England)

www.cellphoneshop.net (Kina)

www.spider-foot.com (Kina)

www.ledshoppe.com (Kina)

www.ebay.com (i enkelte tilfeller på enkelte produkter billigere enn alle sidene ovenfor)

www.feelunique.com (ikke helt samme kategori, men her får du en pekepinn på hvor mye frisørene tjener på f.eks. shampoen de selger)

Jeg har handlet fra samtlige. Noen av dem i flere år.

Og til du som tror DX er så billig, her er det enda billigere:

http://www.buyincoins.com/bluetooth-usb-2-0-dongle-adapter-100m-pc-laptop-01-product-196.html

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har nå 5 pakker, som ventes å bli fortollet.

Alle mellom 80 og 199 kr, så tollvesenet må være sikkelig slem mot meg. Frakt er gratis på dealextreme. Verfall det jeg velger.

Prøvd å kontakte dealextreme om det, og si at jeg har pakker som ikke er fortollet, og venter på å bli fortollet, men svar jeg får fra dealextreme "Du vil motta pakkene, bare om du venter lenge nok".

Men er det ikke litt bortkastet med tid, at tollerne sender varene tilbake til kina, også vil dealextreme sende pakkene tilbake igjen?

Kan samme pakke bli stoppet 4-6 ganger på rad? Vil da dealextreme kanselere orderen? Hadde dealextreme bare skrevet riktig informasjon, så hadde det blir bedre for kundene, og bedre for tollvesenet som sikkert bruker masse av tid på dette. Vi får bare gjøre dette for å få tollvesenet til å ikke bry seg.

Risikerer vi kundene å måtte betale frakt begge veier på grunn av dette? Venligst si ifra hvis noen har opplevet det, eller måtte betale avgift for sen fortolling innbetaling. Hvis det er tilfellet er det bedre å heller miste varen.

Du skal sende kvittering til fortolling hos Posten - hgor mange ganger må noen si det her før du får det med deg?? Om de må sende det på nytt fordi du ikkeevner å sende posten en enkjel mail eller brev med kvittering, så håper jeg virkelig du må betale for å få de sendt på nytt. Dyrt.
Lenke til kommentar

Skeptisk til hva?

Prisene vel! Bluetooth-dongel til 10kr? Seriøst?

Dontgetit... :dontgetit:

Om det hadde vært lureri så hadde nok ikke denne tråden blitt over 300 sider lang.

• Liker 2
Lenke til kommentar

En annen ting er at de fleste varene fra DX finnes jo billigere på ebay, f.eks bluetooth dongelen som selges for 1.99 eller no på DX koster jo 0.99 på ebay.. Men det fines med DX er at det er jo enkelt å finne frem, og i motsetning til ebay, så står det skikkelig reviews på produktene

Lenke til kommentar

Tror at alle pakker fra DX som er TRACKED blir "stoppet". Ifølge Hong Kong Post har ikke min dratt fra Hong Kong, men Posten sier noe annet. De sier at den har kommet til Norge og at sendingen er antatt tollpliktig og er sendt til tollbehandling. Ikke si at jeg må betale noe skit nå -.-? Den kostet 30kr...

Har en jammer her hjemme, kjøpt i 2008. En uke etter at vi fikk den så sto det i VG at sånne ting er forbudt å innføre osv. :p Noen som kan svare på om jeg må betale noe når det står at Sendingen er antatt tollpliktig og er sendt til tollbehandling? Sendingen har verdi på 30kr.

Du holdt deg en hel halvtime? Send kvitteringer/skjermbilder av PayPal/nettbank/DealExtreme-fraktbrev til privatfortolling(at)posten.no

Merk eposten med referansenummer, ankomstnummer og personalia.

Prisene vel! Bluetooth-dongel til 10kr? Seriøst?

wat I don't even

Men hva er dealen? Er det fordi det er så mye stash at pakken blir stoppet i tollen? Tror posten/tollen ikke på at prisen oppgitt på pakken er den ekte prisen? Noen som har opplevd dette?

Teoriene spriker en smule, men jeg regner med at Posten er drittlei feilmerkingen DealExtreme driver med (feil verdi og vekt). Hvorvidt det er en slags gå-sakte-/hevnaksjon eller Noen® har innsett at her kan det håves inn lettjente penger vet vel bare Posten.

Tidligere merket DX ting som gaver og da sendte Posten hele røkla tilbake til Hong Kong.

Lenke til kommentar

Er det slik at kina kopier ting fra andre land?

Slik at man kan risikere, å bli tatt for kjøp av piratvarer?

Har handlet en del fra kina, men aldri har jeg opplevet det, men vil anta posten er ikke så nøye på det området.

Selv ser jeg etter:

VIA_Pico-ITX_VT6047_1.jpg

800 mhx via prosessor

1 GB ram

HDMI, VGA, Gigabit, lydutgang etc til ca 200 kr.

Hvem kan selge noe slik noe fra kina?

ASUS billige hovedkort blir vel produsert i kina?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

finner nok ikke mye itx kort hos dx utenom kanskje tynnklientene deres.

De fører ikke direkte piratkopier i den form av at de kopierer logo,kretskort 100% etc, mye av tingene er veldig tydelig hva de er kopier/inspirert av men er nok forskjeller til at de er lovlige.

Lenke til kommentar

Du skal sende kvittering til fortolling hos Posten - hgor mange ganger må noen si det her før du får det med deg?? Om de må sende det på nytt fordi du ikkeevner å sende posten en enkjel mail eller brev med kvittering, så håper jeg virkelig du må betale for å få de sendt på nytt. Dyrt.

Syns det var noen som sa, om man venter lenge nok, vil posten gi etter, også bare levere, og jeg vil uansett snart få posten levert.

Men kanskje det var ment som en spøk.

Hvorfor skal jeg måtte rydde opp i rotet Dealextreme gjør?

Det er ikke min feil at dealextreme ikke merker pakkene riktig.

Har sendt en epost til [email protected] men etter 3-4 dager har jeg ennå ikke fått svar, nå legger ikke jeg med personnummer, er ikke helt idiot heller.

Men tok med kvitering og sporingsnummer, men har ikke hørt noe ennå.

Så kanskje får jeg heller bare vente til det skjer noe, hvis posten blir borte eller jeg må betale for at varene blir returnert og til meg igjen, gir jeg dealextreme dårlig rykte. Om jeg taper 150 kr på på dette, blir vel totaltsett 500 kr siden pakkene er delt i 5 deler.

Lenke til kommentar

Fekk nettopp melding om ankommet ufortollet sending. Eg betalte med SpendOn, og varene kosta 110 kr. "Ikke-deklarasjonspliktige sendinger behandles gratis". Så det blir ingen fortollingsavgift?

Og kva kvittering skal eg sende?

Ut ifra hva de sier så ser det ikke ut som du må betale noe for denne gang :) Send skjermdump av kvitteringen fra PayPal eller fra invoice siden til DealExtreme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...