Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!

Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

• Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322

Anbefalte innlegg

Noe jeg bestillte 9. August står fortsatt "Waiting for Supplier", men på selve produktene står det at de er in stock (Når jeg er inne på SKUen).

Noen som vet hvorfor det tar så lang tid? Har aldri opplevd dette tidligere. For noe jeg bestillte dagen etter ble da sendt fra Hong Kong 14. August :hmm:

EDIT: På ene varen i ordren min står det "ETA 9/14/2010"

Hva betyr det? At den er in stock 14. September? :confused:

EDIT2: Regner vel med at det er "Estimated time arrived" elns. :thumbdown:

Bestilte http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7585 hvis noen vet om det finnes en tilsvarende produkt eller bedre, spytt ut, ellers får jeg nok bare på vente på varen. Videoen en kjøper hadde lagt ut viste at produktet viste å være ganske god (for å komme fra Kina selvfølgelig).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7585 hvis noen vet om det finnes en tilsvarende produkt eller bedre, spytt ut, ellers får jeg nok bare på vente på varen. Videoen en kjøper hadde lagt ut viste at produktet viste å være ganske god (for å komme fra Kina selvfølgelig).

Har selv dette produktet du har bestilt og er meget fornøyd med det. Eneste minus er at de små "håndtakene" på selve glidelåsen knekker ganske lett. (Dårlig forklart.) Men til den prisen kan man vel ikke ha for høye forventinger.

Lenke til kommentar

Noen som kan forklare meg tollavgifter for forskjellige ting? :) Som f.eks. hvor mye jeg må betale totalt for en ting som koster $80? :)

Antagelse: varen(e) er momspliktig, men ikke toll- eller særavgiftspliktig. Bøker er f.eks ikke momspliktige.

([vareverdi + frakt] * 1,25) + gebyr = totalsum

Ergo;

([80 USD * ~6,2 NOK/USD]) * 1,25) + 106 NOK (jeg stoler på Dave her) ~= 726 NOK

Se gjerne den klistrede tråden i dette underforumet, moms og toll og krig og fred og sånn.

Lenke til kommentar

Har nå 5 pakker, som ventes å bli fortollet.

Alle mellom 80 og 199 kr, så tollvesenet må være sikkelig slem mot meg. Frakt er gratis på dealextreme. Verfall det jeg velger.

Prøvd å kontakte dealextreme om det, og si at jeg har pakker som ikke er fortollet, og venter på å bli fortollet, men svar jeg får fra dealextreme "Du vil motta pakkene, bare om du venter lenge nok".

Men er det ikke litt bortkastet med tid, at tollerne sender varene tilbake til kina, også vil dealextreme sende pakkene tilbake igjen?

Kan samme pakke bli stoppet 4-6 ganger på rad? Vil da dealextreme kanselere orderen? Hadde dealextreme bare skrevet riktig informasjon, så hadde det blir bedre for kundene, og bedre for tollvesenet som sikkert bruker masse av tid på dette. Vi får bare gjøre dette for å få tollvesenet til å ikke bry seg.

Risikerer vi kundene å måtte betale frakt begge veier på grunn av dette? Venligst si ifra hvis noen har opplevet det, eller måtte betale avgift for sen fortolling innbetaling. Hvis det er tilfellet er det bedre å heller miste varen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ja, fatter ikke hvorfor det brevet er utformet slik. De trenger ikke personnummeret ditt heller. Jeg har flere ganger bare sendt de e-mail med sporingsnummer, dokumentasjon (screenshot, mail, link, etc.) og hvem jeg er. Deretter har pakken blitt videresendt innen kort tid.

Eneste tollerene skulle trenge personnummer til, må vel være hvis man prøver å importere noe ulovig, f.eks dop eller annet som er forbudt å importere i følge norsk lov.

Men jeg gir ikke personnummet til tollvesenet, da får de heller sende pakken tilbake til kina, som ikke koster de noe, (De må vel betale lønn uansett) så får dealextreme gjøre en bedre jobb neste gang.

Håper vertfall dealextreme forstår at det er på grunn av tollerne pakken ikke kunne leveres.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte en telfon jammer, den ble stoppet itollen , jeg måtte sende et brv med. Kvitering på hvor mye det kosta og hva det var, gjorde det. Jeg regna med å aldri få pakken siden jammer er ulovlig i norge, men nå er den vidresent til meg, flaks ?

Lenke til kommentar

Tror at alle pakker fra DX som er TRACKED blir "stoppet". Ifølge Hong Kong Post har ikke min dratt fra Hong Kong, men Posten sier noe annet. De sier at den har kommet til Norge og at sendingen er antatt tollpliktig og er sendt til tollbehandling. Ikke si at jeg må betale noe skit nå -.-? Den kostet 30kr...

Lenke til kommentar

Jeg bestilte en telfon jammer, den ble stoppet itollen , jeg måtte sende et brv med. Kvitering på hvor mye det kosta og hva det var, gjorde det. Jeg regna med å aldri få pakken siden jammer er ulovlig i norge, men nå er den vidresent til meg, flaks ?

Muligens lov å eie men ikke bruke?

Ulovlig å eie i norge så vidt meg bekjent, da de også jammer nødnettet.

Lenke til kommentar

De så litt små ut, har du sett større på DX?

EDIT: never mind, så ut til at de passer perfekt til mitt formål - ethernetkabel. ;)

Ja, tror nok de passer til nettverkskabel ja. Husker ikke 100% da jeg ikke har en i nærheten nå. Koster jo ikke stort da og det er eneste typen de har tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...