Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!

Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

• Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322

Anbefalte innlegg

Så DX pakker blir stoppet? Den siste jeg fikk for 4 dager siden hadde riktig informasjon. Vekt var riktig, ALT var riktig. Men jeg lurer på om alle pakker nå blir stoppet? Håper ikke det :/

EDIT: Jeg tror det er mest "tracked" som kommer inn til kontroll.

Begge mine pakker er blitt stoppet , og begge er under 200 , har fått to brev fra posten begger står det at det er småelektronikk og fotoutstyr: jeg trur de kommer till å stoppe alle pakker fra dx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så DX pakker blir stoppet? Den siste jeg fikk for 4 dager siden hadde riktig informasjon. Vekt var riktig, ALT var riktig. Men jeg lurer på om alle pakker nå blir stoppet? Håper ikke det :/

EDIT: Jeg tror det er mest "tracked" som kommer inn til kontroll.

Begge mine pakker er blitt stoppet , og begge er under 200 , har fått to brev fra posten begger står det at det er småelektronikk og fotoutstyr: jeg trur de kommer till å stoppe alle pakker fra dx

Jeg fikk mine siste pakker fra DX for tre uker siden. Jeg tror ikke de stopper alt.

Lenke til kommentar
Hva tjener egentlig posten på å ta inn varer fra kina? 9 kr inn i Norge? Mot 80 kr til kina?

De har en gjensidig handelsavtale som forplikter begge parter til å distribuere varer fra det andre landet gratis. Fordelen med en slik avtale er at man slipper å forhandle frem priser for ulik vekt, størrelse og klassifiseringer med hvert land. Man slipper også en haug med byråkrati rundt telling og beregning av en hver forsendelse. Ulempen er at kostnadene kan falle skjevt ut dersom frakten går hovedsaklig en vei. Siden posten har tilsvarende avtaler med nesten alle andre land så går dette ganske opp i opp. Ulike kostnadsnivå i ulike land gjør det også vanskelig å ta betaling for mottak av sendinger.

Selv innad i Norge har vi det sånn at kun avsender betaler for frakta. Mottageren tar det i mot gratis.

Lenke til kommentar

Hvorfor får jeg følelsen av at noen folk her tror at de må betalte masse bare pakken er stoppet av tollen?

Så lenge du kan fremskaffe bevis på at verdien er lavere enn 200kr så får vel ikke du regninga på at de tok feil uansett? :p

Fordi posten vil ha fortjeneste, samme gjelder staten. Har du hørt om behandlingsavgift?

For de som tror alle pakker fra kina vil stoppe i tollen, så tenk da bare på at man ikke vil handle mere fra kina eller så da drar flere folk til kina, og smugler inn em del mere isteden.

Det hender nok også at tollvesenet ikke tror på kviteringen, selv om man tar med bevis, også tar tollvesenet å regner ca pris, ofte akkurat over 200 kr. Slik at da kommer 25% moms, og i tilegg avgifter.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Selv innad i Norge har vi det sånn at kun avsender betaler for frakta. Mottageren tar det i mot gratis.

Jeg har fått en del postoppkrav pakker, både fra butikker og venner, siden de ikke gidder å betale for det. Det blir ikke billig, men har sluttet å motta slike pakker, siden det blir dårlig at jeg må betale 200 kr for å motta en pakke, og hvis det var en person som sendte pakken til 100 kr, så hadde det hele blitt billigere.

Lenke til kommentar

Så... jeg vil altså IKKE motta mine 3 pakker fra DX som er på vei med det første? 2 uten sporing og en med. De uten sporing ble sendt 4/8 og er ikke mottatt. Den tredje pakken venter i Hong Kong på å bli sendt. Jeg har en ordre som snart skal pakkes, men jeg kontaktet DX og ba dem vente med det, til dette har ordnet seg helt.

Endret av PostSpareBanken
Lenke til kommentar

Jeg fikk mine siste pakker fra DX for tre uker siden. Jeg tror ikke de stopper alt.

Posten begynte nok stoppaksjonen denne uken, vil jeg tippe. Jeg fikk også et par pakker for to uker siden.

Det virker som et ynkelig forsøk på å vri penger ut av folk, men det kan alltids være en straffeaksjon ála da Posten sendte alle DX-pakker tilbake grunnet manglende/feilaktig forsendelseopplysninger. Jeg kom ikke igjennom på telefon tidlig i går, jeg satt ~ 20 min i telefonkø. Jeg prøver på nytt på mandag.

Lenke til kommentar

Så... jeg vil altså IKKE motta mine 3 pakker fra DX som er på vei med det første? 2 uten sporing og en med.

Vi kan ikke si noe ting sikkert, men sansynlig er pakkene over 100 kr mot 199 kr som blir stoppet først.

Fikk bare denne uken noe små ting jeg hadde bestilt godt under 80 kr, og de hadde jeg ikke problemer med.

Det er mindre sansynlig at pakken vil bli stoppet om den er sendt som brevpost.

Om det er rekomandert post, ville jeg tippe det er 1/3 samsynlig at pakken blir stoppet om beløpet er maks 150 kr.

Hva mener dere er lurest? Vente til pakken blir sendt i retur fra norge, om varen blir stoppet i tollen og man vet verdien er under 200 kr. Eller gi tilatelse til posten at de kan gjøre hva de vil med pakken, også selge den for 10 kr fra tollageret?

Nå er det ikke våres feil at kina (dealextreme) er så dårlig med merking av pakkene, så de får ta ansvaret her.

Men det blir kjedelig om man får regning på regning på grunn av sen svar. Tror ikke kina vil betale ekstra siden de gjør en feil.

Å betale 80 kr av dealextreme tror jeg kina vil si er en måneslønn som blir dyrt?

Jeg trenger ikke pakkene med en gang så jeg kan vente en måned til, men er kjedelig om dealextreme eller posten beholder pakkene selv. Siden da vil jeg tape en mellom 100 - 199 kr (totalt ca 450 kr på delt på 3 pakker).

Risikerer man det? Om man ikke melder i fra til posten?

Tror noen det er de som handler mye er større sansynlig blir stoppet i tollen? Hvis tollvesenet har minste mistanke om at vare informasjonen er feil, blir alle pakker på samme navn stoppet fremover?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Alle pakkene (de med sporing også, noen ting vil jeg ha sporing på :p) Ligger på rundt 5 dollar per pakke. Håper ikke de blir stoppet og jeg må ut med regning og blablabla... DX merket riktig på en pakke jeg fikk for 3-4 dager siden :/

Lenke til kommentar

Jeg har mottatt pakker hele denne uken fra DX, både registered og som brev. Senest i dag... Ikke hatt noen problemer. Et par av pakkene har vært relativt nærme 200 kr også...

Da har jeg hatt uflaks. Pakkene skulle være gaver til venner før de kom hjem fra ferien , og nå får jeg ikke pakkene før de er hjemme for lengst.

Lenke til kommentar

Det forklarer vel saken. Jeg hadde ærlig talt ikke lagt merke til feilmerkingen, men jeg sjekket de to siste pakkene jeg fikk, og de er merket med feil verdi per vare, i HKD. Vi får kanskje fortelle DX dette og be dem merke med riktige verdier fra nå av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...