Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!

Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

• Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322

Anbefalte innlegg

EN hdmi til vga kabel fungerer utmerket til sitt bruk, men du kan ikke koble den til en ren digital kilde og en annen ren analog kilde, det er jo mer enn åpenbart.

Hva mener du med dette? Er ikke HDMI kun digitalt, mens VGA er kun analogt? (Og vi blander ikke med DVI her? ;))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Vil jeg kunne bruke denne til å kople sammen skjermen til skjermkortet ?

Skjermkortet [9800GTX+] har kun DVI og skjermen [ASUS VK222] har kun VGA.

Bruker for tiden en liten brikke i skjermkortet og VGS fra brikka til skjermen, men hadde vært greit å kun brukt kabel...

Edit: Glemte linken :(

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1502

Endret av ArneAustenaa
Lenke til kommentar

Det fikk jeg også i dag. Forbanna posten, de driver vel og dobbelsjekker alle dx-pakker.

Jeg må sende kvittering i posten til godssenteret før de sender pakken videre.

Det kan du ha rett i. Tidligere i år ble flere hundre dx-pakker sendt i retur fordi det var påført altfor lav verdi på pakkene av avsender, pakkene ble da sendt til tollvesenet for vurdering. det letteste er å videresende en evt ordrebekreftelse på mail til [email protected] husk å få med ref nr i emnefeltet.

Lenke til kommentar

Sendingen er under importbehandling og er midlertidlig lagret, hva vil det si?

Hvis du ikke har handla for over 200 kr før, så betyr det at du får et brev i posten om at du må gi tollvesenet tillatelse til å fortolle/åpne pakken. Det var i hvert fall det som skjedde meg, hvis varen koster mindre enn 1000kr (regner ikke med at du har handla veldig dyre ting siden det er DX vi snakker om...) så kan du gjøre det på nettet i stedet for å sende tillatelse tilbake med posten. Men vær obs på at hvis du skal gjøre det på nettet må du registrere deg først, og da sender de brukernavn + passord i posten, ikke e-mail, men posten, så det tar nok uansett litt tid, men det går nok kjappest på nett allikevel.

(Da jeg fikk samme melding som deg så hadde jeg bestilt varer fra England med verdi over 1000kr så jeg brukte post, og etter 5-6 uker og noen samtaler med inkompetent kundeservice (fra tollvesenet) så kom pakka fram...)

Alt er under 200kr så hvorfor skjer dette omg!

Lenke til kommentar

EN hdmi til vga kabel fungerer utmerket til sitt bruk, men du kan ikke koble den til en ren digital kilde og en annen ren analog kilde, det er jo mer enn åpenbart.

Hva mener du med dette? Er ikke HDMI kun digitalt, mens VGA er kun analogt? (Og vi blander ikke med DVI her? ;))

Du er velkommen til å forklare forskjellen mellom hdmi og dvi.

MAssevis av utstyr som tar i mot vga via hdmi, f.eks projektorer.

Lenke til kommentar

Du er velkommen til å forklare forskjellen mellom hdmi og dvi.

MAssevis av utstyr som tar i mot vga via hdmi, f.eks projektorer.

Greit. Fra wikipedia:

HDMI (High-Definition Multimedia Interface) is a compact audio/video interface for transmitting uncompressed digital data

220px-HDMI.jpg

VGA connectors and cables carry analog component RGBHV (red, green, blue, horizontal sync, vertical sync) video signals, and VESA Display Data Channel (VESA DDC) data

300px-SVGA_port.jpg

For å oppsummere:

HDMI = digitalt.

VGA = analogt.

Ergo: De snakker ikke samme språk. QED. :)

Kanskje du tenker på Digital Visual Interface, DVI, som kan, til tross for navnet, overføre et analogt signal i tillegg til det digitale,

Lenke til kommentar

HDMI->VGA går, men da trenger du en D/A converter.

Hvis du finner en som ikke koster en arm og en fot, så si i fra. :)

Problemet er at når man konverterer et digitalt signal til et analogt, så fjerner man i praksis alle kopisperrer samtidig. Det fantes noen slike kabler før, men de har blitt stoppet. Så vidt jeg vet.

EDIT: Nei, skulle man se! Her er en som ikke koster altfor mye!

http://www.avdemand.com/HDMI-to-VGA-Converter-p/ctvga-hdmi.htm :)

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått ikke mindre en 3 ufortollet sendinger.

Fant ut at det er muligens noen varer som leveres i store esker, og det står bare:

Varebeskrevelse: Småelektronik, fotoutstyr ol. verdi: HKD 45 (Hong kong)

Ikke kjøp http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.20788 så risikerer dere også som meg at denne blir stoppet i tollen, skulle ikke ha mindre verdi en 150 kr ca, men allikevell blir den stoppet. Fordi dealextreme oppgir feil informasjon på pakken.

Har forsøkt å ta kontakt med dealextreme, men får ikke noe svar.

Så det er litt dårlig syns jeg, har ikke lyst til å gi personnummer til posten på grunn av dette:

• Hvis varen viser seg å være ulovlig i følge norsk risikerer importøren å bli anmeldt.
  • Posten kan i følge norsk lov selge varen for å dekke sine utgifter, hvis personen ikke svarer på brevet
  • Fortollingsprisen er minimum 217 hvis vareverdien er under 1000 kr, men er verdien ikke restriksjonsbelagt er prisen 108 kr, moms og andre avgifter vil komme i tilegg.
  • Lagerkostad på 109 kr kommer i tilegg til fortollingsprisen

Så da spør vi, er det lønnsomt å kjøpe noe billig på dealextreme, legger vi til alle disse utgiftene for under 200 kr, kan jeg garantere det blir mere lønnsomt å kjøpe i butikk.

Har lenge hatt et postivt intrykk av dealextreme, muligens for jeg handlet en del der, uten problemer, men i det siste, så har posten mistanker, siden jeg har handlet der.

Hva tjener egentlig posten på å ta inn varer fra kina? 9 kr inn i Norge? Mot 80 kr til kina?

Lenke til kommentar

Hva tjener egentlig posten på å ta inn varer fra kina? 9 kr inn i Norge? Mot 80 kr til kina?

Jeg vet ikke hva posten tjener på det, men jeg har fått varer jeg har betalt 3,21kr for, inklusive frakt, så hvis de får noe som helst er det nok uansett lite. Jeg mistenker at de faktisk ikke får noe i det hele tatt for utenlandspost.

Enkelte forsendelser jeg har fått har gått til kontroll, de fleste ikke. Men det ser ut som at posten er litt obs på forsendelser fra dealextreme og ikke så hissig på annet ifra kina.

-

Kolbjørn

Lenke til kommentar

Så DX pakker blir stoppet? Den siste jeg fikk for 4 dager siden hadde riktig informasjon. Vekt var riktig, ALT var riktig. Men jeg lurer på om alle pakker nå blir stoppet? Håper ikke det :/

EDIT: Jeg tror det er mest "tracked" som kommer inn til kontroll.

Endret av PostSpareBanken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...