Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!

Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

• Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter det jeg skjønner finnes det to typer:

1 for blå/grønne

1 for ir beskyttelse.

De fleste som kjøper fra DX sier at de har dårlig IR filter. Vil det si at jeg bør se meg om etter et par som støtter grønne lasere og IR-Filter?

Det finnes:

2 for blå/grønne

2 for infrarød

1 for nær-infrarød (kan sees med det blotte øyet)

2 for røde

Og, IR på lasere fra DX er ikke det du bør være mest redd for. Vanligvis er det kun rundt 5mW som slippes ut hvis det ikke er IR filter i det. Det er uten tvil den grønne strålen som er sterkest og farligst. Derfor bør du kjøpe briller til grønne og hvis du bryr deg om det, IR filtere som du kan installere selv i laseren. Jeg hadde ikke tatt meg til bryet å gjøre det, da.

Det er bare grønne, gule, blå lasere som utslipper IR. Det er fordi det er såkalte DPSS-lasere, og alle de bruker IR-dioder. De bruker også en krystall som gjør om IR til blå/gul/grønn whatever. Bare for å ta et eksempel:

1064nm IR-diode / 2 = 532nm (som er grønn)

:)

Lenke til kommentar
Takk for hjelpen. Dette oppklarte mye og kan være til god hjelp for andre også. Kanskje jeg skal kjøpe meg en kinalaser når jeg brenner litt gryn? ;)
Ja, kan godt starte i det små eller hoppe i det store. Velger du selv. Men hvor sterk laser har du tenkt å kjøpe fra DealExtreme i tilfellet?

Ville ikke akkurat kjøpt en på 200mW, de er veldig ustabile og dessverre er styrken langt dårligere.

EDIT: Skal du ha noe som funker, med 200mW styrke, kjøp rød i stedet.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11315

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.932

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2031

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3529

http://www.dragonlasers.com/catalog/Red-la...ar-p-16255.html

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

Den pakken du anbefaler ser ut som om blir fort på 500 kroner minst. Jeg har faktisk lyst til å leke meg med en sterk laser, men jeg er litt usikker på om jeg ønsker å legge så mye penger i det.

Da ville jeg nok gått for en som var 100-150 MW.

Har du erfaring med laseren som blir nevnt? Brenner den fort på lang avstand eller er den bare effektiv på kort avstand?

Med lang mener jeg fra 3-5 meter og kort vil tilsi rundt en halv meter.

Her har jeg regnet meg frem til en pakke som inneholder briller og alle DX produkter du har nevnt.

http://www.google.no/search?hl=no&clie...3%B8k&meta=

I seg selv så er jo laser en artig gimmick og kan sikkert også brukes til å merke ting, men ennå litt usikker på om jeg faktisk vil dette.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Jeg har den 200mW røde. Den brenner fyrstikker på flere meters avstand på få sekunder hvis man fokuserer den ordentlig og treffer godt. Fikk den 200mW i dag, så dette er bare noe av det jeg har gjort i dag:

Brent hull i klærne mine, sprukket ballonger, tent på fyrstikker, smeltet plastikk, røyket lommeboka mi, satt nesten fyr på svart papir (papiret kom seg helskinnet igjennom med >9000 hull), røyket kaffebønner så det lukter ganske ille, og brent alt av mørkt materiale...

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefalle produktet til folk som kan hondtere (sp?) en meget sterk, farlig laser. Er du uheldig, og ikke bruker beskyttelsesbriller, så har du stor sjanse for å få midlertidlige eller permanente synsproblemer. En fokusert 200mW skal ikke ha mange sekundene rett i retinaen din før du er permanent blind.

Husk å aldri gi dette til barn. De skjønner nok ikke konsekvensene. Dette er mer en "voksenleke" (:p) hvis du skjønner, og for folk som kan ta ansvar og ikke lyse på offentlige gjenstander som f.eks. fly og lignende. Slike tilfeller er de som gjør at Norge vil snart forby import av lasere (jeg antar at det vil skje så fort slike tilfeller begynner å skje ofte(re)).

Man kan bare se inn i en sterk laser 2 ganger, en gang på hvert øye.

Rommet mitt er hvitt, middels stort og er bombadert med laser-relaterte ting. Skal flytte om en ukes tid så må få orden på tingene. Men bruker beskyttelsesbrillene mine når jeg bruker laseren, 200mW rød laser + hvit vegg = au.

Lenke til kommentar

Hvit vegg?

Da sliter jeg ;)

Vi er glade i hvitt her. Jeg skal nok klare å holde den laseren unna andre :) At barn skal skjønne konsekvensene er ikke noe man skal håpe på.

Hvis man treffer en slik hvit vegg og et bart hudområde, vil man da få svidd vekk noe hud? Det høres nemlig veldig vondt ut..

Lenke til kommentar
Hvit vegg?

Da sliter jeg ;)

Vi er glade i hvitt her. Jeg skal nok klare å holde den laseren unna andre :) At barn skal skjønne konsekvensene er ikke noe man skal håpe på.

Hvis man treffer en slik hvit vegg og et bart hudområde, vil man da få svidd vekk noe hud? Det høres nemlig veldig vondt ut..

Har hvit vegg selv, og vi er også glade i hvitt her i huset. Så lenge du har beskyttelsesbriller på deg, så gjør det ikke noe at du har hvit vegg. Har du dog ikke det, får du kjenne det ganske godt på øynene dine. Er du 10 cm fra en hvit vegg og lyser i max 1 sekund, så tar det mange minutter før du får vekk "skissen" som du ser hele tiden da.

Du svir ikke noe hud hvis du har lys hud som nordmenn flest. Hvitt tar ikke vare på varme, den skiller den ut. Er du neger, så får du kjenne det ganske godt ja. Du kan teste selv ved å ta sprittusj på hånden din og fokusere på det punktet. Det kjennes ut som et vepsestikk.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

Byrjar å bli litt småbekymra no.. :ermm:

Bestilte ein del varer for 15 dagar sidan, og ordren står forsatt på "Waiting for supplier".

Alle varene har heile tida vore på lager.

Har høyrt om dette kinesiske nyttåret, men herregud? Tek det verkeleg så lang tid? :/

Zulboom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...