Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Hvordan er det å bestille disse lighterne som ligner på håndgranater? Kan det bli problemer, eller sjekker ikke tollen slike små pakker?

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Skal bestille disse 3:

 

 

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29971

 

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32253

 

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12677

 

 

Noen som har erfaringer med noen av dem? Ville det vart lurest å bestille hdmi kablene for seg selv, og kontrollen for seg selv og legge til "gift" med tanke på tollen?

 

Så også at de solgte billig ps3 kontroll på Ebay. Vet ikke hvordan Ebay funker, men burde jeg kjøpe den der heller:?

 

http://viewitem.eim.ebay.no/Sony_PS3_PLAYSTATION_DUAL_SHOCK_3_WIRELESS_CONTROLLER/280521541531/item

 

 

Hva er det verste så kan skje dersom pakken blir stoppet i tollen? Betale 25 % moms på alle varene?

 

På forhånd TAKK :D

Endret av ThSee92
Lenke til kommentar

Har ikke noe erfaring med noen av de, men har kjøpt 2stk 5 meter hdmi kabler, funket helt fint.Værste som kan skje er vel 25% moms + fortollingsgebyr på 100kr(?), men sjangsene er vel større for at det slipper igjennom. Men hvorfor vil du ha alt i 1 pakke? Så vidt jeg vet, så er det ingenting å tjene på å ha alt i samme pakke, jeg bruker gjerne å ta hver ting for seg selv, om noe skulle ta lengre tid for dem å finne/ikke være på lager o.l. så blir i hvert fall det de finner sendt, gratis frakt uansett.

Lenke til kommentar

Har ikke noe erfaring med noen av de, men har kjøpt 2stk 5 meter hdmi kabler, funket helt fint.Værste som kan skje er vel 25% moms + fortollingsgebyr på 100kr(?), men sjangsene er vel større for at det slipper igjennom. Men hvorfor vil du ha alt i 1 pakke? Så vidt jeg vet, så er det ingenting å tjene på å ha alt i samme pakke, jeg bruker gjerne å ta hver ting for seg selv, om noe skulle ta lengre tid for dem å finne/ikke være på lager o.l. så blir i hvert fall det de finner sendt, gratis frakt uansett.

 

Ok. Så det vil si at du tar den ene hdmi kabelen og legger den i handlekorga å betaler med Paypal, så den neste for seg selv og betaler, og til slutt tar å legger kontrollen i handlekorga å betaler. Trodde det var best å legge alt i handlekorga å betale alt på en gang :D

Lenke til kommentar

Har ikke noe erfaring med noen av de, men har kjøpt 2stk 5 meter hdmi kabler, funket helt fint.Værste som kan skje er vel 25% moms + fortollingsgebyr på 100kr(?), men sjangsene er vel større for at det slipper igjennom. Men hvorfor vil du ha alt i 1 pakke? Så vidt jeg vet, så er det ingenting å tjene på å ha alt i samme pakke, jeg bruker gjerne å ta hver ting for seg selv, om noe skulle ta lengre tid for dem å finne/ikke være på lager o.l. så blir i hvert fall det de finner sendt, gratis frakt uansett.

 

Ok. Så det vil si at du tar den ene hdmi kabelen og legger den i handlekorga å betaler med Paypal, så den neste for seg selv og betaler, og til slutt tar å legger kontrollen i handlekorga å betaler. Trodde det var best å legge alt i handlekorga å betale alt på en gang :D

 

Hvis du ønsker å handle billigst mulig sørger du for at du handler for mindre enn kr 200,-. pr pakke. Frakten er jo gratis.

 

Hvis du ønsker full pakke med fortolling og avgifter i tillegg til prisen handler du alt i en pakke. Valget er ditt.

Lenke til kommentar

Ok. Takk for svar. Forstår nå at jeg skal gjøre det i flere ordre, men vil det si å legge EN ting i handlekorga å betale, og etter det gjøre det samme med EN vare igjen? Enda ingen med erfaring med noen av de varene?

 

Når du legger i handlekorgen er det en ide å avslutte den handelen du holder på med når totalbeløpet nermer seg kr 200,-. Har du flere ønsker begynner du å fylle neste pakke til igjen totalsummen nermer seg kr 200,- for å slippe toll og avgifter.

 

Tror svært mange gjør det på denne måten. Klart du kan slå til å bestille en dyr pakke langt over de 200,-. som er grensen, men da får du tilleggene på kjøpet.

Lenke til kommentar

Beløpet for tollgrensa regnes ut fra varenes samlede verdi i den ene pakka. Kjøper man 201 ting til 1 kr per stykk så bør man dele det opp i to pakker (to ordre).

 

Kjøper en vare som koster 250 kr pluss en vare som koster 100 kr så bør man splitte opp ordren i to for å være helt sikker på å slippe mva for varen på 100 kr. Om varen til 250 kr kommer igjennom uten avgifter er et sjansespill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...