Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Hvis du ser bittegrann over dine egne poster, så har jeg gitt link.

Det sier seg selv at det er lov med sterkere enn 5mW når illumi.no og nettshop selger opp til 400mW, i norge.

 

Denne Netshop? Ser ingen lasere der jeg.. Foruten laserskrivere da :p

 

Han skrev nettshop og ikke netshop :)

 

Oops :p Forklarer det hele

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lol noen av dere vet jo ikke hva dere snakker om. Lasere kan importeres til Norge uten problemer, men over 500mW må du ha tillatelse av strålevernet (har lest det et eller annet sted. Kanskje det var tollens sider).

"Lol"? Eller kanskje vi da kan svare med "LINK OR GTFO"? ;)

 

 

Nei, seriøst: Kan godt være jeg tar feil ang. Norge. Men i Statene og EU er det iallfall en øvre grense på 5mW. :)

 

Alle mine laserpenner kjøpt fra DX har vært gjennom tollen, selv om totalverdien på pakken var langt under 200 kr. Andre slike pakker behøver vanligvis ikke kontrolleres i tollen. Kanskje jeg bare har uflaks?

 

EU dritten. Aarg. Saaakte men sikkert blir vi et EU-land...

 

Kjøpte en True 30mW til broren min. Kom seg greit igjennom tollen.

 

Stod bare "Laser Pen" ikke noe om styrke på pakken...

 

Nå har jeg en True 50mW som jeg venter på...

 

Da er vi to :D

 

OhYes! Gleder meg! Skal ha det artig med blokka over gata (neida).

 

Tuller vi for mye med laserne blir det pluuutselig en regel som blir godtatt og stempla av kongen...

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar

Hva er egentlig forskjellen på Green Laser Pointer Pen 50mW ($17.96) og True Green Laser Pen 30mW ($17.33)?

 

Er mindre enn $1 i prisforskjell med den ene har 20mW mer enn den andre. Men igjen så har den med 30mW "True" forran seg. Er det en forskjell?

 

Å hvilken er i såfall best?

Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjellen på Green Laser Pointer Pen 50mW ($17.96) og True Green Laser Pen 30mW ($17.33)?

 

Er mindre enn $1 i prisforskjell med den ene har 20mW mer enn den andre. Men igjen så har den med 30mW "True" forran seg. Er det en forskjell?

 

Å hvilken er i såfall best?

"True" betyr at de garanterer 30mW.

Når det ikke er true, betyr det at 50mW bare er et tall oppgitt fra deres leverandør, og kan like gjerne være en 10mW. De garanterer med andre ord ikke for styrken med mindre du bestiller "true".

Lenke til kommentar

Ingen som vet om noen lasere (gjerne fra DX!) som kan brukes som "trigger" når strålen brytes?

Typisk slik vi ser i filmer som "Entrapment" (tror jeg den heter)? En eller annen laser brytes og alarmen går (har alltid slått meg at det er idiotisk å ha et synlig alarmsystem når man kan gjøre det usynlig).

 

Har sett dette på "amatørkonserter". Optisk stråle kunne vært et alternativ, men til mitt formål er det en fordel å se strålen (samt i mitt hode virker det som laser går lenger).

Lenke til kommentar

Vi har en egen tråd for lasere her. Hvorfor ikke bruke den? Dette har jo blitt en laserrelatert diskusjon, og ikke om DealExtreme (så og si).

 

Men uansett,

Har 30mW selv, den er mer enn sterk nok. Meen, True 100mW er enda gøyere da
.

30mW fra DealExtreme er fantastiske, men de på 100mW ville jeg aldri kjøpt egentlig. Da ville jeg heller gått til laserbutikker (se lasertråden). De på 100mW er ikke produsert av CNI, muligens av en eller annen billig laser -og gadget fabrikk et sted nær Hong Kong. Dermed har de trolig ikke et IR filter, og hvis laseren er dårlig lagd så kan det bety mye IR søl utover som du ikke kan se, som er skadelig for øynene i sterke mengder. Også, "True 100mW" er sikkert peak power, hvis den i hele tatt leverer det. Tviler på at laseren kunne ha levert 100mW kontiunerlig i 30 sekunder.

 

Billige er de, men risky. Man må ta noen sjanser i livet og... :fun:

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar
Ingen som vet om noen lasere (gjerne fra DX!) som kan brukes som "trigger" når strålen brytes?

Typisk slik vi ser i filmer som "Entrapment" (tror jeg den heter)? En eller annen laser brytes og alarmen går (har alltid slått meg at det er idiotisk å ha et synlig alarmsystem når man kan gjøre det usynlig).

 

Har sett dette på "amatørkonserter". Optisk stråle kunne vært et alternativ, men til mitt formål er det en fordel å se strålen (samt i mitt hode virker det som laser går lenger).

Jeg går ut fra at man da bruker en fotosensor som reagerer dersom strålen ikke lenger treffer den. Laseren kan sikkert være hvilken som helst.

Lenke til kommentar
Typisk slik vi ser i filmer som "Entrapment" (tror jeg den heter)? En eller annen laser brytes og alarmen går (har alltid slått meg at det er idiotisk å ha et synlig alarmsystem når man kan gjøre det usynlig).

 

Det har ikke slått deg at det idiotiske synlige alarmsystemet kun eksisterer på film? normale bevegelses sensorer og slik bruker ikke lasere....

:p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Slo meg akkurat at folk her kanskje ikke vet om kaidomain.com. Tidlidere DX ansatt som stakk av og startet for seg selv. Gratis porto etc og mye av det samme, men lell

Lenke til kommentar
Typisk slik vi ser i filmer som "Entrapment" (tror jeg den heter)? En eller annen laser brytes og alarmen går (har alltid slått meg at det er idiotisk å ha et synlig alarmsystem når man kan gjøre det usynlig).

 

Det har ikke slått deg at det idiotiske synlige alarmsystemet kun eksisterer på film? normale bevegelses sensorer og slik bruker ikke lasere....

:p

 

De selger lasere til det formålet. Svake røde lasere. Du finner det.

 

Jeg vet hvordan kretskortet på mottakersiden kan lages, men det kan vell du finne ut av selv. Eller finne noe som du modifiserer.

Lenke til kommentar
Jeg går ut fra at man da bruker en fotosensor som reagerer dersom strålen ikke lenger treffer den. Laseren kan sikkert være hvilken som helst.

Ja, det burde jo fungere. Får se hva jeg finner. :)

 

 

 

Typisk slik vi ser i filmer som "Entrapment" (tror jeg den heter)? En eller annen laser brytes og alarmen går (har alltid slått meg at det er idiotisk å ha et synlig alarmsystem når man kan gjøre det usynlig).

 

Det har ikke slått deg at det idiotiske synlige alarmsystemet kun eksisterer på film? normale bevegelses sensorer og slik bruker ikke lasere....

:p

Det var jo noe av poenget med min "store observasjon". ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...