Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

håper du ikke har noe imot fengsel eller store bøter da.

siden dokumentfalsk som det vil være er ganske alvorlige kriminelle handlinger i både norge og england.

 

samme har vært prøvd tidligere som raskt førte til at avsenderadressene deres ble svartelistet hos tollvesenet og samtlige pakker uansett verdi stoppet.

 

Hvem har sagt at man må skrive ned avsenderadr? Jeg har sendt ting fra utlandet og hjem til Norge uten å sette verdi eller avsender.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

håper du ikke har noe imot fengsel eller store bøter da.

siden dokumentfalsk som det vil være er ganske alvorlige kriminelle handlinger i både norge og england.

 

samme har vært prøvd tidligere som raskt førte til at avsenderadressene deres ble svartelistet hos tollvesenet og samtlige pakker uansett verdi stoppet.

 

Hvem har sagt at man må skrive ned avsenderadr? Jeg har sendt ting fra utlandet og hjem til Norge uten å sette verdi eller avsender.

 

Som dere skjønner så kan jeg ikke fortelle i detalj hvordan dette fungerer, men fungere gjør det, og det er dessuten helt lovlig. Jeg benytter meg av et fraktselskap fra england og omsider US som krever signatur når gavepakken mottas i norge, dette er for å sikre at vi har levert tjenesten. I prinsipp så er det som at din bestemor i england sender deg en gave, og at du får nøyaktig det du ønsker deg ;) hvor bestemoren din har vært på handletur vet ikke tolluvesenet, men det er en forutsetning at hun ikke handler for mer enn 1000kr og tar vare på kvitteringen. I tilfelle tolluvesenet skulle ville finne på å beskylde bestemor for juks. Jeg kan min juss, så ikke kom her med beskyldninger om dokumentforfalskning og som værre er.

Endret av anders79
Lenke til kommentar

håper du ikke har noe imot fengsel eller store bøter da.

siden dokumentfalsk som det vil være er ganske alvorlige kriminelle handlinger i både norge og england.

 

samme har vært prøvd tidligere som raskt førte til at avsenderadressene deres ble svartelistet hos tollvesenet og samtlige pakker uansett verdi stoppet.

 

Hvem har sagt at man må skrive ned avsenderadr? Jeg har sendt ting fra utlandet og hjem til Norge uten å sette verdi eller avsender.

 

Som dere skjønner så kan jeg ikke fortelle i detalj hvordan dette fungerer, men fungere gjør det, og det er dessuten helt lovlig. Jeg benytter meg av et fraktselskap fra england og omsider US som krever signatur når gavepakken mottas i norge, dette er for å sikre at vi har levert tjenesten. I prinsipp så er det som at din bestemor i england sender deg en gave, og at du får nøyaktig det du ønsker deg ;) hvor bestemoren din har vært på handletur vet ikke tolluvesenet, men det er en forutsetning at hun ikke handler for mer enn 1000kr og tar vare på kvitteringen. I tilfelle tolluvesenet skulle ville finne på å beskylde bestemor for juks. Jeg kan min juss, så ikke kom her med beskyldninger om dokumentforfalskning og som værre er.

Du kan din juss? Med fare for å være frekk eller i verste fall uvitende, det virker ikke sånn. Eller er du den første i Norge som oppdager et smutthull som gjør at man kan gå rundt tollvesenets regler?

Lenke til kommentar

håper du ikke har noe imot fengsel eller store bøter da.

siden dokumentfalsk som det vil være er ganske alvorlige kriminelle handlinger i både norge og england.

 

samme har vært prøvd tidligere som raskt førte til at avsenderadressene deres ble svartelistet hos tollvesenet og samtlige pakker uansett verdi stoppet.

 

Hvem har sagt at man må skrive ned avsenderadr? Jeg har sendt ting fra utlandet og hjem til Norge uten å sette verdi eller avsender.

 

Som dere skjønner så kan jeg ikke fortelle i detalj hvordan dette fungerer, men fungere gjør det, og det er dessuten helt lovlig. Jeg benytter meg av et fraktselskap fra england og omsider US som krever signatur når gavepakken mottas i norge, dette er for å sikre at vi har levert tjenesten. I prinsipp så er det som at din bestemor i england sender deg en gave, og at du får nøyaktig det du ønsker deg wink.gif hvor bestemoren din har vært på handletur vet ikke tolluvesenet, men det er en forutsetning at hun ikke handler for mer enn 1000kr og tar vare på kvitteringen. I tilfelle tolluvesenet skulle ville finne på å beskylde bestemor for juks. Jeg kan min juss, så ikke kom her med beskyldninger om dokumentforfalskning og som værre er.

 

hehe artig artig, jeg vil gjerne få tilsendt tollfrie gaver fra deg...

 

...men hva visst jeg betaler for gavene - noe som jeg regner med jeg må :) Vil det fortsatt gå under betegnelsen gave da - bare fordi du skriver gave utenpå forsendelsen?...

 

....altså, visst jeg kjøper en motorsykkel, tar en tusj og skriver bil på den, vil det da være en bil?

 

Tror du posten er en gjeng med pappskaller? Eller tror du virkelig det er rett og riktig å skrive gave på en pakke for å egentlig lure posten.

 

Hehe, som jeg sa, så ble dealextreme nettopp tatt på akkuratt dette selv. Posten Norge sendte alle disse dealextreme pakkene i retur, nettopp fordi dealextrem rett og slett regelrett løy på beskrivelsen av pakkene. Dem skrev at det var gave utenpå, og dem skrev mye mindre verdi enn hva det faktisk var.

 

Men nå har kinamannen fikset på det, siden det ikke var så kult å få alle pakkene i retur pga. posten norge var pissed off på lureriet.

Lenke til kommentar

Her er det mye uvitenhet ute å går. Tollvesenets krav til at pakken går igjennom som gave er at den sendes fra en privatperson i utlandet, og selvfølgelig at den holder en verdi under 1000kr. Det kreves ikke at du kjenner avsender, men som regel får man ikke gaver fra ukjente. Min tjeneste er unntaket. Uten å røpe for mye så vil denne tjenesten få en del oppmerksomhet fra media når den lanseres, men før den tid gjenstår det en del detaljer. Som f.eks en brukbar løsning fra paypal slik at våre kunder enkelt og greit kan betale for tjenesten. Og det er ingen smutthull, rammene er satt og vi følger dem.

 

Dealextreme tilbyr å sende som gave, det koster 0.01$ ekstra. Jeg har mottat flere av disse pakkene tidligere, men det er nok med litt velvilje fra tolleren. Selv om det står gift utenpå pakken så ser man at pakken kommer fra en bedrift og ikke en privatperson. Ergo, den tilfredstiller ikke kravet til tolluvesenet. Dette er grunnen til at jeg har sluttet å bruke den tjenesten, men du skal ikke se bort i fra at det kan fungere hvis de får pakkene til å se ut som en privat gave fra din venn XZinjang.

 

Og ja, posten er en gjeng pappskaller, men jeg er ikke ute etter å lure dem. Jeg synes de er gode til jobben sin, kanskje for gode.

Endret av anders79
Lenke til kommentar

Her er det mye uvitenhet ute å går. Tollvesenets krav til at pakken går igjennom som gave er at den sendes fra en privatperson i utlandet, og selvfølgelig at den holder en verdi under 1000kr. Det kreves ikke at du kjenner avsender, men som regel får man ikke gaver fra ukjente. Min tjeneste er unntaket. Uten å røpe for mye så vil denne tjenesten få en del oppmerksomhet fra media når den lanseres, men før den tid gjenstår det en del detaljer. Som f.eks en brukbar løsning fra paypal slik at våre kunder enkelt og greit kan betale for tjenesten. Og det er ingen smutthull, rammene er satt og vi følger dem.

 

Dealextreme tilbyr å sende som gave, det koster 0.01$ ekstra. Jeg har mottat flere av disse pakkene tidligere, men det er nok med litt velvilje fra tolleren. Selv om det står gift utenpå pakken så ser man at pakken kommer fra en bedrift og ikke en privatperson. Ergo, den tilfredstiller ikke kravet til tolluvesenet. Dette er grunnen til at jeg har sluttet å bruke den tjenesten, men du skal ikke se bort i fra at det kan fungere hvis de får pakkene til å se ut som en privat gave fra din venn XZinjang.

 

Og ja, posten er en gjeng pappskaller, men jeg er ikke ute etter å lure dem. Jeg synes de er gode til jobben sin, kanskje for gode.

 

 

JAA få dealextreme til å se ut som at jeg får alle dealextreme pakkene mine, fra min venn Xzinjang :)

 

Posten vil nok reagere litt når plutselig horder av nordmenn har fått seg kina venner som plapprer dem med gaver, fra HongKong. Haha, hahahah! Jeg køyer med latter nå, like greit.

 

Lykke til med de fremtidige gave utsendingene, til alle dine kjente og ukjente venner. Lukter jeg Kjell Inge Røkke 2! Den gavmilde gavemannen fra England, som plapprer nordmenn med sine gaver...

 

...høres ut som en julenisse :D

Lenke til kommentar
Noen som har formening om hvilke led-pærer som er best?

Skal ikke brukes i bil men til campinglys.

Tror ikke litt hvitt/blålig lys gjør så mye egentlig da (...)

Er snakk om festivalcamp btw, så ikke akkurat permanent og høy gaffafaktor. Ønsker noe billig, energieffektivt/kaldt og lyst som går på 12v.

Hva med denne?

 

Ifølge DX er den "Warm White" (3250K) og

270 lumen. Det er ifølge Wikipedia ca. like lyst som en 30W glødepære.

Ifølge en en review drar den 335mA, dette tilsier ifølge mine begrensede elektro-skills at den bruker 4W, én mer enn den skal ifølge DX.

Men synes nesten den var litt dyr ...

 

 

Andre forslag (har søkt meg gjennom «12v led 3w» til «12v led 30w»!):

 

 

Så mye tullsnakk (på norsk; tollsnakk :p) at jeg tar meg friheten til å bumpe mitt spørsmål om ledbelysning til festivalcamp fra DX.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dealextreme tilbyr å sende som gave, det koster 0.01$ ekstra. Jeg har mottat flere av disse pakkene tidligere, men det er nok med litt velvilje fra tolleren. Selv om det står gift utenpå pakken så ser man at pakken kommer fra en bedrift og ikke en privatperson. Ergo, den tilfredstiller ikke kravet til tolluvesenet. Dette er grunnen til at jeg har sluttet å bruke den tjenesten, men du skal ikke se bort i fra at det kan fungere hvis de får pakkene til å se ut som en privat gave fra din venn XZinjang.

her er det mye uvitenhet ute og går? :p

 

Den tjenesten merker ikke pakken som gift eller endrer noen tollopplysninger, det er leeeeeeeeeeenge siden men navnet har aldri blitt endret.

det den gjør er at den fjerner DX sin logo eller om du er bedriftskunde erstatter den med din logo.

Dette er for direktesalg såkalt dropship, så du kan bestille DX pakker direkte til dine egne kunder uten at de ser at du gjør akkurat dette.

 

derfor finner du ofte samme varene på ebay til bedre priser fra ørten firma som 9av10 er privatpersoner som sender alt dropship fra dx og lignende butikker, siden de handler i større kvanta får de også bedre priser.

så en som selger mye kan selge deg en vare DX tar 9$ for, til 8$ og sitte igjen med profit siden han gjerne betaler 6-6.5$

 

Hvem har sagt at man må skrive ned avsenderadr? Jeg har sendt ting fra utlandet og hjem til Norge uten å sette verdi eller avsender.

fordi du finner ikke speditører som lar deg sende store kvanta til gode priser uten avsender.

kommer pakken til tollkontroll kan tollvesenet også sende denne rett tilbake for manglende dokumentasjon om det ikke er opplyst hvor denne kommer fra.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Det var mer feilinfo enn som så.

Jeg har mottatt mange pakker fra DX, men 2 av de ble stoppet og returnert av posten/tollvesenet grunnet mistanke om feil verdi.

Begge pakkene hadde en totalverdi på under 200,- og jeg har kvitteringen på det.

Ingen av de var satt opp som gift, så de kunne fint bare spurt meg om dokumentasjon (som de gjorde på en tredje pakke).

 

Resultatet av dette er at nå må jeg vente mer enn 6 uker på de 2 pakkene, som er handlet 100% legitimt.

 

Jeg har sendt en offisiell klage til posten norge pga dette og anbefaler alle som står i tilsvarende situasjon om å gjøre det samme.

Lenke til kommentar

den klagen kommer du nok ikke langt med desverre, de er i sin fulle rett til og tilbakeholde pakker under tollgrensen som de mener kanskje er over og ikke oppgitt riktig tollinfo.

så tar det gjerne en uke før du får brevet og tilsvarende før dokumentasjonen er tilbake i deres system.

så skal det behandles og slippes videre.

 

av og til har de en stor backlog som fører til endel ventetid.

 

får de mye pakker samtidig fra en avsender det er oppgitt feil info på eller det mistenkes tar de et lite antall og undersøker.

er flertallet da feil på info sendes hele bølingen tilbake for og statuere et eksempel til avsender, som desverre rammer oss mottakere :(

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Det er jeg da klar over.

 

Poenget med klagen er å belyse hvordan sluttbruker oppfatter det.. hvis ingen sier noe, antas det at vi aksepterer metoden de bruker. Hvis mange klager, så kan det hende at de er villig til å se litt annerledes på det.

 

Nordmenn er altfor flinke til å akseptere og forholde oss apatiske.. :/

Lenke til kommentar

Det kan jeg ikke.. tok ikke vare på det.

 

Men.. det jeg skrev var noe i retningen av:

"Jeg har akkurat funnet ut at dere har valgt å sende pakker fra DealExtreme i retur.

Av de, så har jeg 2 leveranser der jeg kan dokumentere at verdien er under 200,-

 

Ønsker derfor med dette å uttrykke min misnøye med deres valg av handling i denne saken.

 

MvH

navn"

Lenke til kommentar

Det kan jeg ikke.. tok ikke vare på det.

 

Men.. det jeg skrev var noe i retningen av:

"Jeg har akkurat funnet ut at dere har valgt å sende pakker fra DealExtreme i retur.

Av de, så har jeg 2 leveranser der jeg kan dokumentere at verdien er under 200,-

 

Ønsker derfor med dette å uttrykke min misnøye med deres valg av handling i denne saken.

 

MvH

navn"

 

Det har da ingen ting å si. Om varene dine hadde hatt en verdi på 100 kroner og DX merker det som verdi 10 kroner er det fortsatt feilmerking og de har sin fulle rett til å returnere det. Det er heller ikke bare verdimerkingen som skal være rett. Det skal ikke stå gift når du som privatperson kjøper noe av en bedrift og det skal være signert av den personen som faktisk kan bekrefte verdien på innholdet. Grant er ikke supermann (for han finnes ikke), og kan dermed ikke stå ansvarlig for at verdien på 1 million forsendelser er korrekt merket.

Lenke til kommentar

bestilte for første gang på dealextreme i dag. når får jeg pakka/brevet? sånn ca

 

1-2 uker :)

 

jeg har lest veldig lite på denne tråden så kanskje mitt spørsmål er veldig teit men spør iallefall:

 

hvordan er leveringstid og påliteligheten til denne sida? kan man handle på faktura/cod eller er det kun visa?

 

med andre ord, er den noe tess?

 

Leveringstiden ligger på ca 1-2 uker.

 

Jeg har aldri hørt om noen som har blitt svindlet av DX.

 

Man kan betale via PayPal (med andre ord også nettbank, Visa og Mastercard) :w00t:

 

Dealextreme er virkelig en fantastisk bra side med høy pålitelighet og ekstremt billige priser!

Endret av JanFr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...