Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!

Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

• Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En lov er en lov og så lenge den enda er gyldig må den følges uten unntak, uansett hvor uenig man er.

Uansett står jeg fast på at vi bruker ressursene i dette landet totalt feil. Alvorlige lovbrudd blir ikke prioritert fordi enkle lovbrudd er mindre ressurskrevende og enklere å håndtere. Dette har statlige organer selv innrømmet over radio for bare en ukes tid siden. Dette er også et glimrende eksempel på mer av dette.

Men en annen diskusjon og tilbake til topic.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

KjellV:

Relevansen er at man bruker ressursene på "småkriminalitet" og mindre forseelser fremfor virkelig kriminalitet. Som bare gjør livet surt for ganske så lovlydige borgere.

Taper staten penger på fortolling av pakker med en verdi på like over kr 200,-? Tollgebyr og mva fører til en inntekt på 160kr, noe jeg tipper dekker utgiftene og litt til (mva tas f.eks. ikke inn for å dekke utgiftene med fortolling).

Lenke til kommentar

KjellV:

Relevansen er at man bruker ressursene på "småkriminalitet" og mindre forseelser fremfor virkelig kriminalitet. Som bare gjør livet surt for ganske så lovlydige borgere.

Taper staten penger på fortolling av pakker med en verdi på like over kr 200,-? Tollgebyr og mva fører til en inntekt på 160kr, noe jeg tipper dekker utgiftene og litt til (mva tas f.eks. ikke inn for å dekke utgiftene med fortolling).

At det muligens tjener inn alle utgifter eller skulle gå i pluss for tollinnstansen er ikke poenget. Poenget er signalene man sender til innbyggerne om at den type er viktigere å ta folk på enn mer alvorlige ting.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

KjellV:

At det muligens tjener inn alle utgifter eller skulle gå i pluss for tollinnstansen er ikke poenget. Poenget er signalene man sender til innbyggerne om at den type er viktigere å ta folk på enn mer alvorlige ting.

det er derfor politiet prioriterer og stoppe mopeder som er trimmet, og dropper og fange innbruddstyv, narko selgere og andre stor kriminelle

Lenke til kommentar

det er derfor politiet prioriterer og stoppe mopeder som er trimmet, og dropper og fange innbruddstyv, narko selgere og andre stor kriminelle

Jeg mener politiet prioriterer riktig når de går etter trimmete mopeder og lettmotorsykler. Da jeg gikk på videregående var det hele tre gutter på min alder som tok livet av seg på grunn av råkjøring med trimmet lettmotorsykkel (to stk) og moped (èn stk).

Hvor skal man da sette grensa? En plass må grensa settes, og det er helt greit at denne settes på kr. 200,- Det er ikke snakk om å "ta" kjøperen, det er snakk om å beskytte virksomheter (arbeidsplasser) som ellers hadde fått et ekstra vanskelig liv.

Det hadde uansett vært utrolig molbo å kutte ut og hente inn avgifter på varer fordi noen mener man sender ut feil signal. Staten skal kutte i inntektene fordi noen mener det brukes for lite ressurser på enkelte alvorligere ting?

Dette var langt fra trådens tema, så jeg sier takk for meg.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Jeg fikk to pakke idag og en i går.

15234: Til en computerlader til flyet.

23450: Til å bruke over loddingen på 15234

29677: Til GPS-en til min far. Virket solid å grei.

8 dager siden DX sendte pakken så det var ikke dårlig. Nå er ihvertfall ikke noen problemer etter asken!

Lenke til kommentar

Hvor skal man da sette grensa? En plass må grensa settes, og det er helt greit at denne settes på kr. 200,- Det er ikke snakk om å "ta" kjøperen, det er snakk om å beskytte virksomheter (arbeidsplasser) som ellers hadde fått et ekstra vanskelig liv.

Det hadde uansett vært utrolig molbo å kutte ut og hente inn avgifter på varer fordi noen mener man sender ut feil signal. Staten skal kutte i inntektene fordi noen mener det brukes for lite ressurser på enkelte alvorligere ting?

Dette var langt fra trådens tema, så jeg sier takk for meg.

Det som er helt "molbo", for å bruke ditt ord, er at grensa på 200,- har stått urokkelig i en mannsalder snart.

At vi skulle drive kunstig åndedrett på egne bedrifter så langt ned i pris er helt latterlig. Det har vært på høy tid å øke denne latterlige lave grensen i en evighet.

Vi er en del av en stadig økende globalisering enten vi vil det eller ei, det betyr at man stryker med om man ikke er tilpasningsdyktig. Dessuten er det total motsetning i det du sier at de ønsker å beskytte bedrifter men ikke vil kutte i inntekter til staten på dette. Da lukter det mer statlig melkeku enn å beskytte bedrifter.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...