Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!

Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

• Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322

Anbefalte innlegg

Han på finn der fremsto veldig useriøs da.

Det er mange som klager i bøtter og spann over at folk selger ting fra dealextreme på qxl, finn, i egne butikker osv. Hva er det som er så galt med det? Når ble det galt å drive butikk? Hvis man driver på en ordentlig måte og følger de lover og regler som gjelder, ja da forstår jeg virkelig ikke hvorfor det er så latterlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Man følger samme prinsippet som vanlige butikker som vi alle handler i. Kjøpe inn til en lavere pris enn man selger ut. Ikke akkurat noe hokus pokus. DX og lignende sider har bere gjort det mere folkelig og tilgjengelig.

Utenom det tror jeg ikke folk som skriker ut om slikt videresalg virkelig vil vite hva en klesbutikk eller skobutikk har til innkjøpspris på tingene dere kjøper der ;) De har en vannvittig fortjeneste for å si det kort.

Lenke til kommentar
Han på finn der fremsto veldig useriøs da.

Det er mange som klager i bøtter og spann over at folk selger ting fra dealextreme på qxl, finn, i egne butikker osv. Hva er det som er så galt med det? Når ble det galt å drive butikk? Hvis man driver på en ordentlig måte og følger de lover og regler som gjelder, ja da forstår jeg virkelig ikke hvorfor det er så latterlig.

Er nok mye misunnelse, basert på at andre tjener penger på det når en selv ikke gidder å sette igang. Det jeg blir irritert over, er når folk spammer ned for eksempel bruktmarkedet med ting fra DX.

Jeg syns også det blir teit å sette leveringstiden til 1-2 uker, for å kunne bestille fortløpende. Fordelen ved å bestille fra en videreselger må jo være å få produktet raskt.

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

pakker under 15$ sendes ikke rekomandert, du kan få sendt pakker over 15$ uten at de er rekomandert også men da må du ha avtale med dx om dette.

men enig i at endel driver videresalg useriøst og gir resten et dårlig rykte.

enten ved lang leveringstid, umåtelig høye priser samt dårlig service etter ordren går fra DX hvor de mener alt er over for deres del i forhold til evnt rma etc.

selv synest jeg 15% fortjeneste er nok på en vare til gjerne 600kr blir regnestykket noenlunde:

varen - 600kr

fortjeneste (15%) - 90kr

fortolling - 32kr

moms - 150kr

diverse - 15kr (arbeidstid, rekvisita/blekk for lagring av ordre+mails i papirform den tiden pålagt)

så en salgspris på 897kr.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

108kr er forenkletfortolling for en pakke.

du kan ha løpende avtale hvor du får månedtlig faktura for alle pakkene dine hvor du også får lavere fortolling pr pakke, istedenfor at den som får pakken må betale det.

men da må pakkene over tollgrensen meldes til posten før posten mottar de med sporingsnummer+verdi.

Lenke til kommentar

Det er fryktelig upraktisk å lete seg gjennom denne tråden hver gang man trenger avansert søk på en ny PC. (Dvs bokmerker fungerer ikke når det er ulike PCer eller man har reinstallert)

Hvordan finner man avansert søk ved navigering fra forsiden til DX?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...