Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!

Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

• Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle vel gå greit det ;) Bare USA som har fått strenge restriksjoner på import av laser ser det ut som.

ok takk for svar :)

Sånn for ordens skyld... Det er lov å importere lasere under klasse 4, men alt over 5mW (klasse 3R) er dekket av visse krav i Strålevernforskriften som springer ut av Lov om Strålevern hvor de aktuelle paragrafene lyder:

§ 5. Forsvarlighetskrav og grunnprinsipper for bruk av stråling

Enhver tilvirkning, import, eksport, transport, overdragelse, besittelse, installasjon, bruk, håndtering og avfallsdisponering av strålekilder skal være forsvarlig, slik at det ikke oppstår risiko for dem som utøver virksomheten, andre personer eller miljøet. [...]

§ 23. Straff

Den som forsettlig eller uaktsomt overtrer eller medvirker til overtredelse av bestemmelser eller pålegg gitt i eller i medhold av denne loven, straffes med bøter eller fengsel i inntil 3 måneder.

Dersom overtredelsen har eller kunne ha medført alvorlig fare for helse eller miljø, kan fengsel i inntil 2 år anvendes. [...]

Paragraf 5 er videre utdypet i forskriften, men denne har ikke i ordlyden tatt hensyn til privatpersoner som løper rundt med kraftige laserpekere (et relativt nytt fenomen). Mener jeg leste/hørte noe (fra Statens Strålevern?) i forbindelse med en nyhetssak for ikke så lenge siden om at beskyttelsesbriller var et absolutt minimum og at sikkerhetskravene ved bruk av brennende lasere ville være enda høyere. Fant ingen link i farten, dog.

Så for å konkludere: Ja, man kan kjøpe kraftige lasere, men en ikke ubetydelig andel av de som gjør det bryter nok loven ved bruken av dem...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bestilte en 8gb usb memorystick fra DealExtreme som dessverre var DOA.

Sendte mail til DX og fikk beskjed om å sende den på billigste måte tilbake til HK igjen.

Som sagt så gjort; dyttet memorysticken inn i en konvolutt og sendte som A-post til 21 kr. (ikke dyrt det, synes jeg)

Men så etter 8 uker har jeg fremdeles ikke hørt noe derfra, så jeg sendte en ny mail og etterlyste replacement.

Fikk svar:

"would you please give me image of the shipping receipt for the returned defective item ? thank you "

Jeg tenkte jo ikke på å ta bilde av kvitteringen? er neimen ikke helt sikker på om jeg fikk kvittering en gang... :S

-Så kommer nytt svar:

"then would you please kindly any other evidence for the returned defective item ? thank you "

Ehhhhh, ja... hvordan skal jeg kunne gjøre det da?

-Forslag? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Men det falt meg jo ikke inn at jeg måtte bevise at jeg hadde sendt den.... :S

Så en liten lærepenge der, altså... :roll:

Du får ikke noe kvittering uten å sende rekommandert til 110. DX har gått strakt nedover is ervice siden alle de apene som ikek kan engelsk ble ansatt, før i tiden var det nok å opplyse om at noe ikke funket så fikk man ny i posten uten å måtte sende tilbake

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe en lighter som kan frese hull i plastikk (skal brukes på søppelkasser! :D)

Minnekort er det mye av der, så jeg tror jeg bestiller et par av de raskeste CF kortene på 4GB og en USB drive, ekstern hardisk eller minnepenn.

Det lønner seg vel å bestille i flere pakker, gjør det ikke? Slik at man kan unngå mest mulig av t®ollvesenet?

Lenke til kommentar

Ja de har vel en sånn "Gift" greie det går ann å kjøpe med på ordren?

Der det ikke står firmanavn eller avsenderadresse, med Gift+lav sum?

Lenke til kommentar

Men det er ikke pga momsen tror jeg, det koster 0.01$ for å ta vekk DX logoen hvis man skulle sendt noe som gave til en annen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...