Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!

Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

• Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322

Anbefalte innlegg

Mine DX pakker (tracking) kommer i grunn raskt synes jeg, derimot sliter jeg med andre pakker fra Hong Kong for tiden. Har ei nå som "ankom mottakerlandet" slutten av oktober og som ikke er gjort noe mere med :cry: Dårlig tegn? (muligens returnert(?) eller ville det i tilfelle fremkommet på pakkesporing oversikten?

Det skal normalt stå på pakkesporingen dersom den er sendt tilbake til Hong Kong. Har den stått der såpass lenge uten at noe mer har skjedd bør du kanskje kontakte Posten og se hva som tar så lang tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tviler på om det finnes men sprø like vell:

Noen som vet om ett eksternt harddisk kabinett for 3,5" SATA harddisker men USB 2.0 og eSATA kontakt til maks 200,-? :dribble:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16551

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24712

Jeg mente kabinett ikke den du linket til først.

Den siste linken var til en som passet til 2,5" harddisk =)

Men takk likevell.

jeg har 2stk av den første dockingen der og esataen er bare til pynt, er ikke koblet til krettskortet engang.

Hmm, Hva er vist å sette inn kontakt da? hehe

Det var rart.

Lenke til kommentar
de har usb 2.0 3,5" til under 200kr men tror ikke de har usb 2.0 + esata på 3,5".

på den harddisk dockingen virker det som de har samme platen med porter bak på alle modellene av den, men esata bare brukt i et par.

Ok. Det er uaktuelt med bare usb 2.0 og uaktuelt hvis det blir over 200 pga moms og slikt=)

Lenke til kommentar

Kan noen lete frem en lyspære(fortrinnsvis LED) med veldig stor spredning? Skal brukes til å lyse opp en hel lampe, men uten bruk av reflektor.

EDIT: Var kanskje dårlig forklart. Det er for å få et kulere utseende på bilen min. Jeg vil ha et lys som lyser opp blinklyset, uten at det lyser gult. Grunnen til at jeg ønsker dette er at bilen min har "djevel-øyne-lykter", men at kun midten lyser. Trenger derfor et lys på siden også, slik at det ser bedre ut.

Legger ved et bilde for at det skal bli litt mer lettforståelig. Det oransje er henholdsvis pære og oransje glass. Det nye lyset skal MAO være utenfor det oransje.

EDIT2: Det skal såklart kobles sammen med parklysene, og blir som et ekstra parklys, bare at det lyser såpass sterkt at det ser ut som om jeg har enda bredere hovedlykter!

post-193914-1257804580_thumb.jpg

Endret av vonLime
Lenke til kommentar
Mine DX pakker (tracking) kommer i grunn raskt synes jeg, derimot sliter jeg med andre pakker fra Hong Kong for tiden. Har ei nå som "ankom mottakerlandet" slutten av oktober og som ikke er gjort noe mere med :cry: Dårlig tegn? (muligens returnert(?) eller ville det i tilfelle fremkommet på pakkesporing oversikten?

Det skal normalt stå på pakkesporingen dersom den er sendt tilbake til Hong Kong. Har den stått der såpass lenge uten at noe mer har skjedd bør du kanskje kontakte Posten og se hva som tar så lang tid.

jau, skal ringe i morgen å sjekke. Normalt hadde jeg nok ringt litt tidligere, men fikk først opplyst det aktuelle tracking nr. idag(!) Siden tema ang. utenlandspakker har generell interesse blandt oss, kan jeg kanskje fortelle forløpet;

I førsten av oktober måned bestillte jeg en vare på eBay og det var ingen opsjon ved utsjekking om å betale for registred mail (noe mange HK selgere vanligvis tilbyr) så "måtte godta" at pakka gikk som vanlig post/uregistrert.

Etter tre og en halv uke og ingen pakke, purrer jeg derfor på selger, men får null svar. Så på lørdag som var, åpnet jeg derfor en såkallt "disput case" på Paypal mot selger, for å kreve tilbake pengene. Og DA ble det reaksjon, for idag dumpet det plutselig ned et tracking-nummer i epost som jeg aldri har sett før. Dette tracking nr. som han tryllet frem har han også sendt som "bevis" til PayPal.

Usikkerheten til dette er dog at det ved slike forsendelser ikke fremkommer mottakers navn, så for alt jeg vet kan han ha delt ut dette nr. til andre også/eller han visste det var noe krøll (tidliger retur etc.) ? Er litt snodig at den "angivelige pakken" har ligget urørt hos Posten i 12 dager.

Skal bli spennende å se hva Posten kan fortelle i allefall.

Lenke til kommentar

Hvis du mottar pakker som har feil i tolldeklarasjonen skal du passe på. Tollen bruker postens "ligge-regler" og lar ting ligge maks to helger. Heter seg to uker, men returneres andre søndag det ligger der.

I mellom tiden sender de per c-post brev til deg om at du må skaffe dokumenter for tolldeklarasjonen.

Skjedde med meg, mottok brevet en uke etter at varen var returnert.

Lenke til kommentar

har heller dårlig erfaring når det kommer til de honk kong postal sporingsnummerne i norge.

prøver jeg spore på posten.no med tracking nummeret som står på dx sine sider kommer det null, selvom pakken er fremme i norge og hentet på posten er det fortsatt "Fant ikke noe informasjon om pakken du søkte etter. Vennligst kontroller opplysningene du oppga.".

hmm prøvde spore et par gamle pakker nå som infoen kom opp på, men når jeg prøver spore ordrer fra siste ukene kommer det ingenting selvom jeg vet kunden har fått tingene.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
har heller dårlig erfaring når det kommer til de honk kong postal sporingsnummerne i norge.

prøver jeg spore på posten.no med tracking nummeret som står på dx sine sider kommer det null, selvom pakken er fremme i norge og hentet på posten er det fortsatt "Fant ikke noe informasjon om pakken du søkte etter. Vennligst kontroller opplysningene du oppga.".

Merkelig. De har alltid fungert for meg. :)

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke å lese igjennom hele tråden. Jeg har aldri bestilt i utlandet før :blush:

Noen som kan svare meg på noen spørsmål :

1.Er det ingen fraktutgifter fra dx uansett ?

2.Er grensen ca 35$(med dagens kurs) for å slippe toll og moms ?

3.Har dx behandlingsgebyr ?

4.Hvis en skal handle flere ting som overstiger 35$ deler da dx dette opp i flere pakker for å slippe moms/toll eller må en gi beskjed om dette ?

5.Hvilken betalingsmetode er best/enklest ?

Lenke til kommentar

1. frakten er inkludert i prisene på siden

2. ville hatt litt mer og gå på enn 35$, tar gjerne 2uker før den er i norge og skal fortolles, har dollaren steget da er du fked.

3. er ikke noen gebyr, de er også inkludert i vareprisene.

4. du må dele opp ordrene dine selv i flere pakker.

5. paypal/visa er enkleste

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...