Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som erfaring med Store Credit hos dealextreme?

 

Har 10USD i store credit siden tingen aldri ble sendt.

 

Bestilte noen varer for noen måneder siden som jeg senere avbestilte, fikk da "tilgodelapp". Måtte skrive inn i en support ticket hva jeg skulle ha, DX-folka oppretta så ordren for meg. Tror det ble 10 cent til overs, disse forsvant i løse lufta.

Endret av BooBass
Lenke til kommentar
Når dere tenker på leveringstid. Er det fra du bestiller og til varen sendes fra DX, eller fra bestilling til postkassa? Må jo huske at det ikke er DX som frakter varene oppover. Så DX kan jo ikke klandres.

leveringstiden er ikke så ille, er ikke ofte det tar mer enn en arbeidsdag før de er sendt fra DX siden storkunder får prioritet på pakkingen.

har selv testet bestille 2like pakker en fra standard konto og en fra affiliate/dropship konto, den fra standard konto tok 3arbeidsdager mens den bestilt med dropship konto var sendt neste arbeidsdag.

 

som dropship får du også praktisk verktøy for overvåking av alle pakkene dine, så om noe tar uvanlig lang tid ser du det lett og kan med et par klikk be min kundebehandler hos DX undersøke hvorfor.

 

har etter et par dårlige erfaringer med f.eks paypal chargebacks startet sende alt sporet, så jeg kan dokumentere at kunden har henta pakken sin.

eneste tricky er passe på at du ikke selger varer som er backorder eller utsolgt, når du starter få litt lang liste ting du selger er se over det selv litt upraktisk men cronjobs to the rescue :D

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

1.

En ordre jeg bestilte ble bekreftet betaling av PP , men ikke av DX.

Jeg tok saken først opp med PP pr mail,men der fikk jeg svar tilbake at de ikke ville undersøke saken uten jeg ringte dem. De oppgav et langt tlf nr. fra "langtvekkistan".

Jeg har ikke PP konto.

Saken ble istede tatt opp med DX på eget spesialskjema hvor PP referansenr og hele ordren ble oppgitt. Foreløpig har jeg ikke hørt noe fra DX i saken.

Dette er ikke større problem enn at jeg stopper betaling når regning fra kreditkortet kommer og evt. bestiller varene på nytt.

 

2.

Jeg har utenom dette en reklamasjonssak gående med DX hvor jeg vil anta at årsaken til at varen var ødelagt skyldes dårlig innpakning fra DX.

Jeg har lest i forskjellig DX brukerforum at man kan bestille ekstra wrapping hvis man ønsker dette.

 

Vil anta at vi bør formulere oss litt "mykt" når vi tar opp saker med DX. I Kina taper man lett ansikt og da er det ikke lett å ha en god dialog.

 

Jeg leste i DX brukerforum om en som hadde kjøpt for et stort beløp, noe ble skadet i transporten og vedkommende fikk problemer med DX etterpå. Vedkommende har strevet i ett år nu uten at saken er løst.

 

Husk at i Kina bukker man med overkroppen og holder hendene sammen foran kroppen når man kontakter en kineser.

Verbale sleivspark pr mail gir ikke den rette respons hvis man ønsker saken løst.

Noe å tenke på?

Lenke til kommentar

jeg har hatt 20ish saker med dx hvor varer har blitt ødelagt i frakt, har ikke opplevd noe problemer med det men bare kontaktet min kundebehandler der med ordrenummer og link til bilde for dokumentasjon av skaden.

så fått svar neste arbeidsdag at erstatning er bestilt og vil bli sendt, men har ikke prøvd melde en retursak gjennom det standardskjemaet så om like bra service til småkunder vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
jeg har hatt 20ish saker med dx hvor varer har blitt ødelagt i frakt, har ikke opplevd noe problemer med det men bare kontaktet min kundebehandler der med ordrenummer og link til bilde for dokumentasjon av skaden.

så fått svar neste arbeidsdag at erstatning er bestilt og vil bli sendt, men har ikke prøvd melde en retursak gjennom det standardskjemaet så om like bra service til småkunder vet ikke jeg.

 

Hvorfor er du så "stor" kunde? Hvor mye kjøper du for siden du regner deg selv som storkunde? Videresalg regner jeg med?

Lenke til kommentar

er mer kontostatus enn antall ordre, har dropship konto som gir deg et par ekstra verktøy for sporing av pakker, min firmalogo på pakkene, egen kundebehandler samt dropship kunder er prioritet på pakkingen av ordrer.

det mest praktiske som dropship synest jeg ihvertfall er at du kan bestille 10varer og få rabatten men sende de til 10forskjellige mottakere.

har sett mange klager/midfornøyde på DX forumet som ikke er noe jeg kjenner meg igjen i, har passert 2000 ordre/pakker uten mer enn 20 retursaker som alle har løst seg neste arbeidsdag etter meldt.

om du får like rask/bra service melder du en feil via det nettskjemaet vet ikke jeg, men siden sende en pakke med standard konto kan ta 2-3arbeidsdager mer vil jeg anta erstatningssaker også blir noe treigere behandlet.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Antar at en storkunde med personlige kontakter hos DX har spesielt gunstige reklamasjonsmuligheter.

 

En småknott av en kunde som meg med kun 30 ordrer totalt og samtlige under NOK 200,-. må benytte utarbeidede RMA-sjema når man melder en reklamasjon hos DX for å få svar innen 14 dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...