Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jada, standarden er OK. Eg ser halvoransje-oransje-halvgrønn-blå-halvblå-grønn-halvbrun-brun overalt no...

 

Eg klemmer i alle fall så langt det går, hardare går vel ikkje. Prøvde å putte inn RJ45-en på andre sida og klemme der òg, såg ut til å hjelpe litt. Klarte no å lage ein kabel som kun hadde feil på ledar 3 og 4, signal på alle dei andre. På den fekk eg derimot ikkje inn noko av ytterisolasjonen i RJ45-pluggen, så den sat ikkje så godt fast. Men eg gjer framskritt. :)

Lenke til kommentar
Jada, standarden er OK. Eg ser halvoransje-oransje-halvgrønn-blå-halvblå-grønn-halvbrun-brun overalt no...

 

Eg klemmer i alle fall så langt det går, hardare går vel ikkje. Prøvde å putte inn RJ45-en på andre sida og klemme der òg, såg ut til å hjelpe litt. Klarte no å lage ein kabel som kun hadde feil på ledar 3 og 4, signal på alle dei andre. På den fekk eg derimot ikkje inn noko av ytterisolasjonen i RJ45-pluggen, så den sat ikkje så godt fast. Men eg gjer framskritt. :)

 

Pass på at alle lederne har samme lengde og kommer _helt_ inn i pluggen før du klemmer igjen. Jeg pleier å tvinne de ut, legge de i rett rekkefølge, trimme de med kabelkutter/saks så de er like lange. Så er det bare plug og kjør. Pass også på å ikke strip for mye av ytterisolasjonen da denne skal fanges av strekkavlasteren når du klemmer sammen pluggen. (Pluggen skal settes inn i tanga fra den siden det står 8P på ifølge bildene.) Lykke til :)

Lenke til kommentar

Nok ein kabel som har kontakt i begge endar, men her har det visst gått gale. Pin 2 går til pin 3, og 3 til 4, 7 til 7, resten funkar ikkje. :p

 

Kva er trikset for å få alle ledarane heilt inn i pluggen? Klemmer dei flate og trykker det eg kan, men ser ut som ein del byttar plass eller ikkje kjem heilt på plass. Virkar òg som det er vanskeleg å få dei på plass når eg har dei korte nok til at eg får ytterisolasjonen inn i pluggen.

Lenke til kommentar

Øvelse gjør mester.

 

Du har en 100-pakke å gå på så det løser seg nok med litt øvelse.

 

Husk at rekkefølgen MÅ være korrekt for at det skal fungere. Tvinn ut og bøy litt frem og tilbake for å få ut snurren på kordellene. Så legger du rekkefølgen helt korrekt og klipper tuppene i passe lengde fra ytterisolasjonen. Før de godt inn i pluggen og klem skikkelig til. Fungerer ikke kabelen så er det bare å klippe av pluggene og prøve på nytt. Gjenta helt til det fungerer.

Lenke til kommentar

Takk! Fantastisk søk! :)

Gleder meg til de resterende 2/3 er på plass...

alle produktene skal være på plass nå. og er straks ferdig å laste over alle bildene deres ;)

har fått opp en cron som kjører hver natt og oppdaterer nye produkter også.

neste steg blir å mekke en cron som oppdaterer lagerstatus hver natt.

Endret av jagarock
Lenke til kommentar

Kjøper du fra norsk nettbutikk så koster jo ofte frakta langt mer enn minnekortet. Kjøper man fra DX så er frakt inkludert.

 

Men jeg ville vært skeptisk til minnekort fra DX på grunn av kvaliteten likevel. Velg i det minste et anerkjent merke. Da er du i hvert fall ~90% sikker på å få et kort med god kvalitet. (Og ~10% sikker på å få en piratversjon)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...