Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er det egentlig med lovligheten på laser i norge? Hva er lov og hva er ikke lov?

Lov om Strålevern hvor de aktuelle paragrafene lyder:

 

§ 5. Forsvarlighetskrav og grunnprinsipper for bruk av stråling

Enhver tilvirkning, import, eksport, transport, overdragelse, besittelse, installasjon, bruk, håndtering og avfallsdisponering av strålekilder skal være forsvarlig, slik at det ikke oppstår risiko for dem som utøver virksomheten, andre personer eller miljøet. [...]

 

§ 23. Straff

Den som forsettlig eller uaktsomt overtrer eller medvirker til overtredelse av bestemmelser eller pålegg gitt i eller i medhold av denne loven, straffes med bøter eller fengsel i inntil 3 måneder.

 

Dersom overtredelsen har eller kunne ha medført alvorlig fare for helse eller miljø, kan fengsel i inntil 2 år anvendes. [...]

Loven er videre utdypet i strålevernforskriften, men denne har ikke i ordlyden tatt hensyn til privatpersoner som løper rundt med kraftige laserpekere (et relativt nytt fenomen). Det har vel i forbindelse med nyhetssaker (pilotblending osv, og da bryter man en haug andre lover også) vært nevnt at det vurderes å utdype/stramme inn forskriften når det gjelder også lasere til privat bruk.

 

Ellers passer vel dette bedre i "Lasertråden".

Endret av qwert
Lenke til kommentar

DX har ikke eget lager. Når DX får varen fra leverandør går det fort. Hvor fort det kommer til å gå er derfor opp til leverandøren(e). Å skrive mail til DX hjelper lite. Det er bare å vente, og klarer man ikke det avbestiller man og kjøper en annen plass 10-100 ganger dyrere. De aller fleste av disse nettbutikkene benytter samme leverandørene har jeg fått inntrykk av.

Lenke til kommentar
Lov om Strålevern hvor de aktuelle paragrafene lyder:

Og hvordan får du anvendt lov om strålevern på laser?

Jeg får ikke anvendt den, men statens strålevern får. Se bl.a lovens § 3. Definisjoner: "I denne loven betyr a) stråling: Ioniserende og ikke-ioniserende stråling" samt Forskrift om strålevern og bruk av stråling, Kapittel VI. Bestemmelser for ikke-ioniserende stråling. Lasere er omfattet av strålevernet.

 

Dessuten:

 

Ellers er det både et jussforum og en lasertråd dette kan diskuteres i.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
DX har ikke eget lager. Når DX får varen fra leverandør går det fort. Hvor fort det kommer til å gå er derfor opp til leverandøren(e). Å skrive mail til DX hjelper lite. Det er bare å vente, og klarer man ikke det avbestiller man og kjøper en annen plass 10-100 ganger dyrere. De aller fleste av disse nettbutikkene benytter samme leverandørene har jeg fått inntrykk av.

Aha! Da skjønner jeg. Jepp, får vel vente da :)

Lenke til kommentar

Ikke DX akkuratt, men disse er dritbra!: http://www.buyincoins.com/sennheiser-cx500...roduct-480.html

 

Fikk de i posten for noen dager siden. Har brukt de siden da, og digga de! Beste øreplugger jeg har hatt! Dritbra lyd og bass. Tror de er fake. Siden orginalene koster 70 dollar. Men det er definitivt det beste fake produktet jeg noen gang har testet!

 

Nesten like god lyd i de som AKG headsettet mitt.

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...