Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk for tipset, Ninjahamster ;) Bestilte de hvite.

 

Bestilte også de fra DX for en stund tilbake - og jeg er 100% sikker på at de er IKKE originale. Lyden i de er også helt forferdelig. Garantert fake, styr unna!

 

Jeg har også de hvite. Fikk de ganske raskt. Nydelig lyd og det følger med veske/pung for å ha de i. Gled deg til du skal pakke de ut, det er morro og de er _noe_ spesielt innpakket :)

Lenke til kommentar
Takk for tipset, Ninjahamster ;) Bestilte de hvite.

 

Bestilte også de fra DX for en stund tilbake - og jeg er 100% sikker på at de er IKKE originale. Lyden i de er også helt forferdelig. Garantert fake, styr unna!

 

Jeg har også de hvite. Fikk de ganske raskt. Nydelig lyd og det følger med veske/pung for å ha de i. Gled deg til du skal pakke de ut, det er morro og de er _noe_ spesielt innpakket :)

 

Er det bare meg, eller er det forskjell på innpakningene til Sennheiser på CX300 II? Jeg har selv pakket opp et par, men da jeg så bilder av en annen som holdt på å pakke de opp, virka det som om det var en helt annen innpakning.

 

Da jeg pakka de opp var pakken ca slik*

 

*Vet det er bilde av CX300 ikke CX300 II, og bildet er dårlig siden jeg fant et random et på nettet :p

 

EDIT: Denne pakningen er helt annerledes :hmm:

 

Ble kanskje litt på grensen mot off topic med :p

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Hvorfor er du sikker på at de er fakes? De kameraten min hadde så helt orginale ut, og hørtes helt OK ut.

Vel, flere ting. Begynner med innpakningen: Rundt kontakten og ledningen var det surret en plastikkpose av type "zip-lock". Første giveaway. Den var inne i plasten som angivelig skal være original. I tillegg var litt av skriften på baksiden litt skjev, og ikke like tydelig som på en original pakke.

 

Selve proppene. Les her. Omtrent samtlige av punktene i denne gjaldt på de jeg fikk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Min erfaring er at dersom man ønsker god lydkvalitet så er ikke Dealextreme veien å gå. Jeg har nå prøvd "Audio-Technica"-settet deres og to sett med propper. Samtlige lider av mangel i både bass- og diskant-segmentet. Gode ørepropper eller hodetelefoner er en investering det verdt å bruke litt penger på. :)

Lenke til kommentar
Min erfaring er at dersom man ønsker god lydkvalitet så er ikke Dealextreme veien å gå. Jeg har nå prøvd "Audio-Technica"-settet deres og to sett med propper. Samtlige lider av mangel i både bass- og diskant-segmentet. Gode ørepropper eller hodetelefoner er en investering det verdt å bruke litt penger på. :)

 

Enig i det der, det er bedre å bruke ****kr på noe med god lydkvalitet i stedet for noe dritt til **kr man må kjøpe haugevis av pga at de "faller fra hverandre"

Lenke til kommentar
Hvorfor er du sikker på at de er fakes? De kameraten min hadde så helt orginale ut, og hørtes helt OK ut.

Vel, flere ting. Begynner med innpakningen: Rundt kontakten og ledningen var det surret en plastikkpose av type "zip-lock". Første giveaway. Den var inne i plasten som angivelig skal være original. I tillegg var litt av skriften på baksiden litt skjev, og ikke like tydelig som på en original pakke.

 

Selve proppene. Les her. Omtrent samtlige av punktene i denne gjaldt på de jeg fikk.

Den linken var postet lenger oppe i tråden når det var snakk om CX300. Alle punktene stemmer på prikken med det settet kameraten min hadde fått. Altså at de var ekte. Skal ikke påstå at de er det, men det er jo en mulighet for at du har fått noen andre.

Lenke til kommentar
Enig i det der, det er bedre å bruke ****kr på noe med god lydkvalitet i stedet for noe dritt til **kr man må kjøpe haugevis av pga at de "faller fra hverandre"

veldig sant. skal du ha billige headset så kjøp koss portapro for 200spenn. alle andre har det headsettet men det er pga. faktisk kvalitet. skal du ha noe bedre enn det må du opp i en tusenlapp

Lenke til kommentar

ok folkenz, jeg har fått svar fra en av de kinesiske produsentene jeg sendte mail til igår.

jeg fant akkurat et produkt som dealextreme har tatt inn.

og ganske riktig er det endel billigere hos produsenten enn hos dealextreme.

 

denne her koster 25.77 USD

http://dealextreme.com/details.dx/sku.27552

 

hos produsenten koster den.... wait for it! 8.13 USD !

http://avisavis.no/img/Untitled.png

 

altså 1/3 av prisen til dealextreme.

Endret av jagarock
Lenke til kommentar
Den linken var postet lenger oppe i tråden når det var snakk om CX300. Alle punktene stemmer på prikken med det settet kameraten min hadde fått. Altså at de var ekte. Skal ikke påstå at de er det, men det er jo en mulighet for at du har fått noen andre.

Dette ble diskutert for en del sider siden. Sennheiser kjøper tross alt selv disse fra en japansk ODM som har produksjonsfasiliteter i Kina, så man kan ikke helt utelukke at de er ekte/grå-marked/nattpirat-vare. Det er likevel en grunn til at DX redigerer bort alt av logoer på produktbildene, og det er at de ikke vil ha trøbbel for å selge piratprodukter som om det var ekte vare.

 

Sammenlikningen postet over er forøvrig gamle fakes vs. nye CX-300 (de endret designet grunnet all kopieringen), så de sier egentlig ikke så mye. Pirater lærer de også og det finnes maaange forskjellige fakes. Kopiene til $3 jeg linket over kommer i den gamle utformingen og innpakningen. Jeg hører ærlig talt ikke forskjell på disse og Creative EP-630 (som kommer fra den samme produsenten som CX-300) og de er definitivt de beste 20-kroners proppene jeg har prøvd (det er en del). Geniale å ha liggende rundt på jobb, i treningsbag osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...