Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er forskjellen på en Zippo og en vanlig lighter?

Zippo

 

Vanlig lighter:

 

100_Yen_lighter.JPG

 

 

Zippo:

 

Zippo.JPG

 

 

Spurte på de bensin stasjonene som var her + Mix og ingen hadde det. :p

Har ikke sjekka Narvesen enda, men tipper de har det. Men uansett så har jeg bestilt det fra topsecret.no, og noen ekstra flints. :p

Hvis du finner noen enerlightere, ta flinten. De varer lengre.

Lenke til kommentar
Vanlig lighter:

 

Zippo:

 

Den første der er en butanlighter. Antar vi snakker nafta her? La meg omformulere da: Hva er forskjellen på en vanlig naftaligher, og en Zippo-naftalighter?

 

Edit: Kan vel like godt svare, fremfor å grøtgå. Det er selvfølgelig ingen fundamental forskjell på en "vanlig" (hva nå det er) lighter og en Zippo, bortsett fra merkenavn (og kanskje pris, byggkvalitet, etc.), og man kan fint bruke "vanlig lighterbensin" på en Zippo. Hvorvidt det står Ronsonol eller Zippo på boksen spiller relativt minimal rolle med mindre man er snobbete på det.

Endret av Okapi
Lenke til kommentar

Du spurte om forskjellen på vanlig lighter og en zippo, og fikk svar. Hadde du giddi å lest wikipedia-artikkelen, så hadde du fått vite at en Zippo er en lighter som bruker veke og bensin, i likhet med oljelamper. En vanlig lighter bruker gass under trykk. Du kan ikke bruke lighterfluid i en vanlig lighter, og du kan ikke bruke gass i en Zippo.

 

Zippo er et registrert varemerke.

 

Ronsonol og Zippo-merket lighterfluid er forresten det samme. Du kan kjøpe billigere lighterfluid som er tynnere og mer helsefarlig, som også tørker ut fortere.

Endret av Dragen
Lenke til kommentar
Items:

 

 

Shipment # SKU Product or Service Name Quantity Price Shipping

1 15543 Car Windshield Holder Swivel Mount for iPhone 3G x 2 Pending $5.15 -

26753 Ultra-Mini USB Power Adapter/Charger - EU Plug (110~240V AC) x 2 Pending $2.77 -

 

 

 

 

 

 

Sub Total: $ 31.34

Tax: $ 0.00

 

Total: $ 31.34

Bestilt for noen dager siden, står awaiting supplier.

Bestilte med "ekspresslevering"

Lenke til kommentar
masse rart

 

Det er du som definerer butanlightere som vanlige. Det finnes faktisk andre naftalightere enn Zippo, og mitt spørsmål var åpenbart rettet mot posten ovenfor, som pepekte at Ronsonol var til vanlige lightere, mens Zippo Premium Lighter Fluid er til Zippo, og at mitt råd om å bruke Ronsonol var feilaktig. Svaret på spørsmålet mitt er jo selvfølgelig at Zippo kun er et registrert varemerke, langt fra noe unikt produkt, og at Zippo bruker nøyaktig samme brennstoff som "vanlige" naftalightere.

 

Så til Svartasmeden og andre: Drit i merkesnobberi og kjøp det som er tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Leste litt her og fant ut at forbrukere ikke må betale "commision". Det gjelder kun for bedrifter.

 

Men det ser jeg kun på google søket, finner det ikke inne på paypal.com... Men er 4% de tar.

 

Med PayPal kan du sende penger til alle som har e-post. PayPal er gratis for forbrukere og fungerer sømløst med det eksisterende kredittkortet ditt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...