Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg omsider fått lagt inn min andre ordre hos DX.

 

VIA 4-Port SATA and IDE Expansion PCI Card ($11.01)

SATA Power Cable ($1.19)

SATA Cable (0.5-Meter) ($1.24)

 

Totalt: $13.44

 

Har planer om å sette inn en ny harddisk som jeg har liggende her, men det lot seg vanskelig gjøre med den steinaldermaskinen jeg sitter på, med manglende SATA og greier, så da måtte det litt overganger osv. til. Ut i fra de reviews jeg leste for VIA-kortet, skal den fungere greit til sitt bruk. Så blir det spennende å se om den duger. Skal visstnok være god støtte for *nix, som er et absolutt minstekrav for egen del. Kommer sannsynligvis tilbake med mer informasjon når jeg mottar varene.

Endret av Kadmium
Lenke til kommentar

Fint at noen er heldig med rask levering. :-)

 

Etter 14 dager med supplierventing og 6 dagers venting på Hong Kong Postkontor har pakken omsider kommet til Oslo og lar seg spore. Det tar vell noen dager i tollen før den blir videresendt hit.

 

Jeg har 6 andre pakker hos DX som venter på supplier. Håper det denne gangen går kjappere og at jeg slipper lagringstid på Hong Kong Postkontor før pakken sendes.

 

Litt skummelt med lang ventetid for hvis kronen svekker seg bør jeg gå inn å redusere ordrene for å ungå å havne over kr 200,-.

Endret av reor
Lenke til kommentar
Fint at noen er heldig med rask levering. :-)

 

Etter 14 dager med supplierventing og 6 dagers venting på Hong Kong Postkontor har pakken omsider kommet til Oslo og lar seg spore. Det tar vell noen dager i tollen før den blir videresendt hit.

 

Hehe, alle pakkene jeg har bestilt har vært der etter en uke!

HAHAHA!

 

Syntes at det er grei leveringstid=)

Endret av ArneAustenaa
Lenke til kommentar
Litt skummelt med lang ventetid for hvis kronen svekker seg bør jeg gå inn å redusere ordrene for å ungå å havne over kr 200,-.

Jeg antar du betalte med Paypal?

Da er vel beløpet fryst til det det var når du betalte, så ingen grunn til bekymring.

 

Når varene ankommer den norske Tollen er det dette som gjelder og ikke hva PayPal sier, du mener eller onkelen din tror:

 

http://toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/...;epslanguage=NO

Lenke til kommentar
Er det noen i det hele tatt som har fått beskjed om å sende noe tilbake? :)

 

Ja, det er historier om det her i denne tråden. Det er noen måneder siden sist jeg leste om det, så det kan hende de har lagt om rutinene litt. De ser nok også an verdien på varen det er snakk om som nevnt. En annen ting er hvor godt du klarer å dokumentere ting med bilder som så sendes til support via retursystemet på siden.

Lenke til kommentar
Litt skummelt med lang ventetid for hvis kronen svekker seg bør jeg gå inn å redusere ordrene for å ungå å havne over kr 200,-.

Jeg antar du betalte med Paypal?

Da er vel beløpet fryst til det det var når du betalte, så ingen grunn til bekymring.

 

Når varene ankommer den norske Tollen er det dette som gjelder og ikke hva PayPal sier, du mener eller onkelen din tror:

 

http://toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/...;epslanguage=NO

Her satt jeg og trodde at det var det min onkel antok være riktig som var korrekt, men det viser seg å være feil. Takk for at du korrigerer.

Lenke til kommentar

Etter jeg la ut denne linken fra DX brukerforum

 

http://www.dealextreme.com/forums/Forums.d...threadid.280417

 

fikk jeg en oversikt med hensyn til prosedyrer ved bl.a. retur.

 

Når pakken ankommer kommer jeg til å ta bilder av forpakningen før jeg fjerner embalasjen. Bildet blir serfølgelig slettet hvis innholdet er ok, hvis ikke sendes bildet med mail til DX for å få tilbakemelding om videre fremdrift.

 

Når det gjelder aktuell kronekurs hos tollerne.:

 

http://toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/...;epslanguage=NO

 

kan det bli "russisk rulett" ved svekkelse av kronekursen og påløpte 200,-. kroners avgifter.

 

Så lenge man venter på DX supplyer kan man redusere ordren, men når pakken sendes fra DX til Hong Kong Postoffice er det bare å vente å ta de ekstra utgiftene som måtte komme.

 

DX ønsker tilbakemelding hvis det går mer enn 14 dager fra DX var ferdig med pakken til man får den.

Endret av reor
Lenke til kommentar
Når varene ankommer den norske Tollen er det dette som gjelder og ikke hva PayPal sier, du mener eller onkelen din tror:

Ja, men hvis det man faktisk har betalt er under 200 skader det ikke å sende en mail med sporingsnummeret som referanse til [email protected]. Legg ved en PDF med faktura + paypalkvittering eller transaksjonsdetaljer fra nettbanken. Pakkene mine har blitt frigitt begge gangene valutakursen har gått meg imot på denne måten.

 

Ref. sporingsnummer RB012345678HK

 

Jeg viser til vedlagte dokumentasjon på at vareverdien for nevnte sending er på under NOK 200,- og ber om at sendingen frigjøres uten MVA og gebyr.

 

Med vennlig hilsen,

 

Mitt Navn

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...