Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bli flinkere til å krangle?

Gjest kranglefanten

Anbefalte innlegg

Gjest kranglefanten

Jeg har store problemer med å krangle. For en 1mnd siden kokte det hele over for meg og jeg flyttet fra dama etter noe som er en filleting. Jeg kan gå lenge uten å få ut det som plager meg og etter en stund koker det over og jeg gjør en eller annen dum ting. Grunnen til at jeg ikke vil krangle er at jeg er redd for å såre\skremme den andre. Kanskje mer krangling må til for å få lettet på trykket og vise at man bryr seg, for mange tar vel gjerne en krangel for å se om den andre bryr seg?

Noen som har gode tips&råd om hvordan man kan bli flinkere til å krangle :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest kranglefanten

Hehe. Uansett google litt på krangling og fant endel artikler med tips om hvordan man skal krangle, bli flinkere til det osv, men ikke så mye om hvordan man skal gå fram fra å ikke ville krangle til å bli en kranglemester :)

Lenke til kommentar
Jeg har store problemer med å krangle. For en 1mnd siden kokte det hele over for meg og jeg flyttet fra dama etter noe som er en filleting. Jeg kan gå lenge uten å få ut det som plager meg og etter en stund koker det over og jeg gjør en eller annen dum ting. Grunnen til at jeg ikke vil krangle er at jeg er redd for å såre\skremme den andre. Kanskje mer krangling må til for å få lettet på trykket og vise at man bryr seg, for mange tar vel gjerne en krangel for å se om den andre bryr seg?

Noen som har gode tips&råd om hvordan man kan bli flinkere til å krangle :hmm:

Noen ganger er det greit å starte med en dask. Sier ofte mer enn 1000 ord :thumbup:

Lenke til kommentar

Angrip personen og ikke saken. Det er første bud i krangling. :p

Fra spøk til alvor. Prøv å si ifra om ting når det skjer istedet for å spare opp alt til en stor utblåsning og gi faen i småting og bry deg om det som virkelig betyr noe.

Endret av southparkman
Lenke til kommentar

Hadde faktisk en krangel med eksen min fordi jeg ikke krangla :p Den besto selvfølgelig i at hu kjefta på meg og jeg ikke var interessert i å si noe tilbake. Jeg krangla ikke fordi jeg ikke følte for det eller ikke følte det var naturlig. Nå har det plutselig blitt det å svare så nå gjør jeg det. Kanskje det er noe man bare plutselig vokser inn i.

Min løsning på ting som bygger seg opp. Spill et instrument eller jogg deg en tur. Har blitt et par timer på gitaren når jeg har vært sur for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar
Min løsning på ting som bygger seg opp. Spill et instrument eller jogg deg en tur. Har blitt et par timer på gitaren når jeg har vært sur for å si det sånn ;)

Din løsning er å unngå en løsning?

Kan vel ikke akkurat påstå at det er den beste. Greit hvis noe irriterer deg, men her er det altså snakk om noen som irriterer seg over deg. Eventuelt har noe de vil ta opp med deg. Så da unngår du heller problemet?

Det hele dreier seg vel mer eller mindre om å få til en saklig debatt der alle parter legger frem kortene sine (Ikke at det er like enkelt alltid) kom med argumenter og holde stemmenivået lavt. I tillegg burde man vel heller ikke flykte fra rommet eller ty til andre ting som ikke har noe med selve kranglingen å gjøre. Heller ikke ert den andre eller bruk usaklige kommentarer. Det folk flest har problemer med er vel å innse at de har tapt og finner på dårlige unnskyldninger eller bare drar sin vei istedet?

Lenke til kommentar

Et av TS sin problemer var at han gikk og sparte opp over tid. Da hjelper mine forslag med å lette på trykket. Er jo klart at du sprekker til slutt hvis du går og irriterer deg over det og gnir det inn i ditt eget tryne.

Som sagt så var jeg sånn før selv og det er ikke å anbefale å ikke gi uttrykk for sin mening. Men noen ganger blir man jo irritert over noe som ikke kan krangles av med noen og da er det greit å ha noe man kan roe det ned med. Men selv om det hjelper å sette seg ned og spille så betyr jo ikke det at det er det du skal gjøre med en gang eller noe. Jeg fortalte om teknikken min til eksen min og hu lurte på om jeg var sur hver gang jeg spilte -.-

Det viktigste når du krangler er iallefall å ha din versjon klar og ikke komme med påstander som enten er usanne eller du ikke er sikre på. Ikke vær redd for å svare. Men det viktigste som mange ikke klarer er at er man kritisk til seg selv så kan man finne en løsning. Hvis to stykk står bastant på sin løsning uten å se på en annen vinkel så står du der for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Man trenger vel ikke alltid krangle, hva med å bare ta opp en ting du er misfornøyd med og diskutere det? Nå skal vel ikke jeg egentlig snakke, er faktisk akkurat lik deg. Går og bygger opp masse sinne og så plutselig eksploder jeg. Men når det verste sinnet har lagt seg er det faktisk mulig å diskutere og få "ryddet opp".

Lenke til kommentar

Jeg er en håpløs krangler selv og syns det er lite morsomt. Men har bestemt meg for at viss det er noe som gnager meg så skal jeg ta det opp etter jeg har roet meg ned og fått tenkt over saken en stund. Da er det mye lettere å holde seg rolig og saklig. Kanskje blir det ikke en krangel av det en gang, og det er jo det beste:-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Selv elsker jeg å krangle, aner ikke hvorfor.. + at jeg blir fort sur, ergo jeg er lett å irritere :)

Jeg vet godt at jeg overreagerer da. Og når jeg er tåpelig er jeg fullstendig klar over det . Og så ber jeg om undskyldning etterpå.

Jeg tror jeg synes det er litt morsomt å krangle også, for av og til krangler jeg uten at jeg egentlig er sur..

Jeg kjenner meg virkelig igjen i dere to :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...