Thiazi Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Etter at jeg slettet c partisjonen før jeg formaterte den, så blei d partisjonen primary, og boot partisjon ennå c var partisjonen jeg instalerte win på. Tuklet litt med partition manager, nå fikk jeg c som primær, system og boot volume, Men d er ennå priomary, alstså både c og d er primary. Gjører raid striping med to 250Gb WD. Er mener jeg lagde slik at begge blei primære, er dette ok? Har det noe å si? Hva er det egentlig det riktig partisjonering med raid, der man har c: system og win og d: med bare filer som musikk, spill etc? Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 NB! Har noen skjulte filer på d: partisjon ennå Kan disse slettes?: - bootmgr - msdia80.dll - NTDETECT (exe) - ntldr - NTUSER.DAT - ntuser.dat (teksfil) Som sagt c: er nå system, boot. Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Har nå slettet alle de skjulte filene unntatt bootmgr som er i bruk. Er dette vanlig på en partisjon som er primær, men ikke boot og system? Hadde den vært borte hvis partisjonen var extended? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Ser du har laget to tråder, så jeg svarer her også. Du har altså funnet ut at C: er både System og Boot, da er alt i orden. At D: er Primær har ingenting å si. Vista foretrekker å lage Primær partisjoner, XP foretrakk å lage Utvidet. Det er ingen forskjell om du har RAID eller ikke. Endret 22. juni 2008 av hårek Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Ok, takk for svar hårek. Men den bootmgr er der fortsatt er den der uansett? kan noen som har vista sjekke om de har denne filen i partisjoner utenom system partisjon? edit* Er det mindre sjans for at windows gjør andre partisjoner til boot hvis man lager extendede partisjoner isteden? Endret 22. juni 2008 av Veggedyr Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) bootmgr ligger bare på System partisjon. Kan ikke si hvorfor du har fått den på D: Boot er den partisjonen du legger Windows på. Du kan ha mange Boot partisjoner (flere Windows installasjoner), men det er bare en System. System må ligge på en Primær, for Boot spiller det ingen rolle. Info: http://support.microsoft.com/kb/314470 Endret 22. juni 2008 av hårek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå