Shmotes Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Jeg lager et program i VB som har kommet til et punkt hvor man skal investere så og så mange penger på en hest fks.... Det er 40% sjangse for at hesten kan vinne løpet, og hvis hesten vinner, får man tilbake det dobbelte av hva man satset. ELLER Skriv inn et tall mellom 1-20 Du gjør det Og hvis du skrev inn 15, så vant du. Kan noen gi meg et svar og forklaring på disse to eksemplene? TAKK! Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Haha, deg Ferdinand? Kom borti tråden pga. jeg lette etter noe ala det samme Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg lager et program i VB som har kommet til et punkt hvor man skalinvestere så og så mange penger på en hest fks.... Det er 40% sjangse for at hesten kan vinne løpet, og hvis hesten vinner, får man tilbake det dobbelte av hva man satset. ELLER Skriv inn et tall mellom 1-20 Du gjør det Og hvis du skrev inn 15, så vant du. Kan noen gi meg et svar og forklaring på disse to eksemplene? TAKK! Skjønner ikke hva dette har med VB å gjøre.Du lager et proigram i VB, helt klart noe med VB å gjøre, men svar/forklaring på det andre du sier er da bare enkel matematikk og har svert lite med programmering å gjøre. Jada, man kan selvsagt løse oppgaven med VB, men ikke uten at man kan det matematiske bak det. Du sier at det er 40% sjangse for å treffe rett hest. På bakgrunn av hva? Hvor mange hester er det? del to sier du at hvis du vil ha et tilfeldig tall mellom 1 og 20, ja da er jo odsene 1 til 20 da, eller 5%. Kan du forklare litt nærmere hva du egentlig prøver å lage? Ole Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg lager et program i VB som har kommet til et punkt hvor man skalinvestere så og så mange penger på en hest fks.... Det er 40% sjangse for at hesten kan vinne løpet, og hvis hesten vinner, får man tilbake det dobbelte av hva man satset. ELLER Skriv inn et tall mellom 1-20 Du gjør det Og hvis du skrev inn 15, så vant du. Kan noen gi meg et svar og forklaring på disse to eksemplene? TAKK! Skjønner ikke hva dette har med VB å gjøre.Du lager et proigram i VB, helt klart noe med VB å gjøre, men svar/forklaring på det andre du sier er da bare enkel matematikk og har svert lite med programmering å gjøre. Jada, man kan selvsagt løse oppgaven med VB, men ikke uten at man kan det matematiske bak det. Du sier at det er 40% sjangse for å treffe rett hest. På bakgrunn av hva? Hvor mange hester er det? del to sier du at hvis du vil ha et tilfeldig tall mellom 1 og 20, ja da er jo odsene 1 til 20 da, eller 5%. Kan du forklare litt nærmere hva du egentlig prøver å lage? Ole Tror han lurer litt på en evt. Syntax. eller et eksempel. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 VB6: Randomize Timer Sub Main() Dim sjanse As Double sjanse = Rnd() If(sjanse <= .4) MsgBox("Juhu! hesten din vant!") Else MsgBox("Booo! lag pølser av hesten din!") End If End Sub VB 2008: Public Module Program Public Sub Main() Dim rnd As New Random() If rnd.NextDouble() <= .4 Then MessageBox.Show("Juhu! hesten din vant!") Else MessageBox.Show("Booo! lag pølser av hesten din!") End If End Sub End Module Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå