Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Har behov for 2 Cisco routere som skal kjøre BGP. Jeg ser for meg noe i 1800-serien, men som vanlig finnes det det nærmest utallige varianter å velge mellom.

Er det noen som har noen tips om hvilken som egner seg best, og hvilken software man skal kjøpe med? Har dere prisantydninger og linker så er det også bare å komme med de :yes:

Mvh.

Grant_Lee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1800 serien er arvtager etter den populære 1700 serien.

1812 har støtte for BGP,den har 2 Fastethernet tilkoblinger slik at du kan kjøre load balancing eller ha en redundant link.I tilegg til at den har 8 ports switch med mulighet for 8 vlan.1812 er trådløs og kommer på ca 7000,uten trådløs får du den får ca 6000.Den er beregnet for små til mellomstore bedrifter og har støtte for ca 50 VPN oppkoblinger,kan settes opp i site to site eller som VPN server.

Skal du lengre ned i pris må du nok finne noe som er beregnet for hjemmekontorer som 870 serien som jeg ikke tror støtter BGP.

Ellers har 860 og 880 serien som er ny kommet men vet ikke om de selges i Norge ennå.

Alternativt kan du se på eldre modeller som 1700 og 2600 serien som ikke har så kraftig CPU og støtte for nyere funksjoner men de kjører BGP.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Takk for gode svar.

Vet dere om det er støtte for BGP i "ip-base" versjonen av IOS, eller må man over på en mer "extended" versjon?

Edit...

Etter å ha sjekket litt later det til at man må ha SP Services eller bedre (Advanced IP Services osv...) for å få BGP. Noen som kan bekrefte dette?

Grant_Lee

Endret av Grant_Lee
Lenke til kommentar

På denne linken: http://tools.cisco.com/ITDIT/ISTMAIN/servlet/index

kan du sjekke hvilke IOS-versjoner har BGP støtte.

DES72

Takk for gode svar.

Vet dere om det er støtte for BGP i "ip-base" versjonen av IOS, eller må man over på en mer "extended" versjon?

Edit...

Etter å ha sjekket litt later det til at man må ha SP Services eller bedre (Advanced IP Services osv...) for å få BGP. Noen som kan bekrefte dette?

Grant_Lee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...