Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bruke Linksys router som mottaker for internett?

Anbefalte innlegg

Har nå satt opp en Linksys WRT54GS i DD-WRT, og fulgt diverse guider, jeg finner den andre routeren og har fått koblet til denne. Men jeg får forsatt ikke internet på maskiner som er koblet til Ruter2 "Linksys". Den andre står 70-80meter unna og jeg har fra 30-60% signal.

Jeg har nå prøvd i 2 timer å fått dette til, med DHCP aktivert og deaktivert.

Er det noen som vet hva problemet kan være? Hjelp mottakes med STOR takk. For trenger desperat internett i hele huset nå.

Her er link til ett eksempel hvordan jeg har suttet opp og hvordan jeg har kunne tenkt meg å ha det.

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Image...ridge_large.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trådløst mellom ja, og ledning fra linksysen til datamaskinen. Men får ingen liv. Jeg har ikke tilgang til å konfigurere Asusen enda.

Går det an å bruke min bærbare datamaskin som mottaker for signal, og så ta en ethernet kabel fra denne til min stasjonære data, og få internet på den, hvis jeg ikke får routeren til å fungere?

Lenke til kommentar
trådløst mellom ja, og ledning fra linksysen til datamaskinen. Men får ingen liv. Jeg har ikke tilgang til å konfigurere Asusen enda.

Oki, men da følger du guiden jeg linket til.

Koble routerne med kabel til maskinen du konfigurere de ifra.

Går det an å bruke min bærbare datamaskin som mottaker for signal, og så ta en ethernet kabel fra denne til min stasjonære data, og få internet på den, hvis jeg ikke får routeren til å fungere?

Jepp, bare å brokoble nettverkskortene. (høyreklikk det trådløse nettverkskortet, velg brokoble)

Lenke til kommentar

Okei, tror jeg venter med å koble sammen routerne til Tirsdagen da vi skal kjøpe ny router, og antenner. Men i mens vil jeg koble internetten gjennom denne bærbaren, Problemet er at internetten faller ut med en gang jeg kobler inn en ethernet kabel.

Jeg tenkte å prøve å brokoble.

Må jeg da ha krysset ethernet kabel, og må jeg ha DHCP enablet?

Lenke til kommentar

Okei, problemet er at med en gang jeg kobler til en ethernet kabel inn i denne maskinen, så får den ikke nett gjennom trådløse tilkoblingen.

Må jeg assigne egene ip'er på lokal tilkoblinger på begge maskinene? Regner med DHCP mellom disse maskinene går ikke.

Lenke til kommentar
Okei, problemet er at med en gang jeg kobler til en ethernet kabel inn i denne maskinen, så får den ikke nett gjennom trådløse tilkoblingen.

Høyreklikk det trådløse nettverkskortet, velg egenskaper, så konfigurer, velg så avansert.

Der vil du finne en innstilling som sier at den skal kutte trådløs ved ethernetforbindelse. (Husker ikke hva den heter;))

Deaktiver denne..

Lenke til kommentar

Jeg forstår bare ikke, gjør akkurat som du sier, har prøvd med uttalige guider, har dhcp på asus routeren og dhcp off på linksysen her, har prøvd å addet hverandre i mac filter. Og jeg finner maskinene på det andre nettverket i mine nettverkstilsteder. Jeg får også muligheten til å se Asus Wl-500g routeren, men jeg får IKKE noe nett :S

Og hvordan øker jeg til 70mw?

EDIT:

Plutselig oppdaterte ESET Nod32 seg selv, sto Update Succesfully 23.06.08, jeg har får ikke internett selv, så da lurer jeg på hvordan ESET NOD32 kan oppdatere seg :S

EDIT2:

Jeg for også til å pinge Asus routeren som har internett!

EDIT3: Da fungerer det bra! har fått nett etter å skrevet DNS adressen

Endret av Nessi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...