Flums Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Canon og Nikon kommer til å introdusere bildestabilisering i kamerahuset når folk bytter til andre systemer for å få bildestabilisering i huset. Evt. når de faller kraftig i forhold til Sony&Pentax&Olympus. Canon/Nikon har falt ganske mye i markedsandeler til de du nevner. Samtidig så har det vært en "eksplosjon" i markedet som gjør at alle skal ha DSLR nå. Derfor har de ikke merket store markedsandeler (mest til Sony) så hardt økonomisk som de ville gjort uten denne oppblomstringen er DSLR. Sony (tidligere Minolta) som jeg kjenner godt til, hadde i 2006 2% av markedet. I 2007 hadde de 8% om jeg ikke husker feil og målsetningen/estimert i år er 18%. Dette gjelder kun Norge. Lenke til kommentar
Dusk Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hva jeg tenker:Det at Canon og Nikon ikke har bildestabilisering i huset, og at Tamron og Sigma velger å ikke produsere objektiver med stabilisasjon, betyr at forbrukerne må kjøpe IS gjennom deres objektiver (Canon/Nikon). Altså mer penger til Canon og Nikon.... Tror det er taktisk smart av Canon og Nikon å vente med stabilisasjon i huset, til inntil kundene ikke klarer å vente lenger, når dette skjer blir vel da opp til oss?.... Flere og flere objektiver fra Sigma kommer med OS. Tar tid å bytte ut en gammel linse park. Men ikke alle nye objektiver kommer med IS. Og det er to grunner tror jeg det er lite behov for det og betraktig større linse. F.eks 50 mm fast 1.4 som er nyhet Blir kjempe artig å få testa den linsa og det er klart at hvis en skulle hatt noe is på en slik linse så hadde den blitt større og tyngre og det er ikke hensigs messig. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Rent bortsett fra at det ville gi ekstra effekt. Om du skal ta et bilde kan du håndholde lengre eksponeringstider, og med lysstyrken kan du ha bare lange eksponeringstider, ikke kjempelange. Så kombinasjonen er good shiz. At en del optikk ikke yter maksimalt på full blender har jo også en betydning. IS = du kan blende ned og oppnå optimal skarphet der motivet ikke beveger seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå