Gå til innhold

BK: Eksperiment fra Drammenselva.

Anbefalte innlegg

Egentlig et dobbelt eksperiment. Forsøker å linke bildet fra zenfolio også...

Ja, jeg veit at bildet ikke blir naturlig med slik behandling, men litt stilig effekt ble det likevel...

p945176290-5.jpg

Forresten, er det noen som veit hvordan jeg gjør det for å få en thumbnail av linken til zenfolio i posten, i stedet for hele bildet?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ingen erfaren fotograf men for min del synes jeg bildet er helt sånn midt på treet. Ideen er ikke dum men vet lissom ikke helt hva jeg skal se på på dette bildet. I tillegg er det altfor mye etter redigering, har lissom sett det altfor mye den siste tiden og er litt lei det. Men vet mange andre som liker den type redigering.

I tillegg har du horisonten ca midt i bildet, det gjør det litt kjedelig. Bildet har litt lite detaljer, det mørke er for mørkt og det lyse er for lyst.

Kunne gjerne tenkt meg å sett bildet i en mye mindre redigert form og med horisonten annerledes. ?

Lenke til kommentar

I bildekritikken er vi ikke noe glad i linker til eksterne sider. Grunnene til det er mange. Men de to viktigste er :

1. Mange eksterne siter er usaklig trege; f.eks. Imageshack er utrolig treg. Skulle tro de kun hadde analot modem.

2. Du mister koblingen mellom bildet ditt og et faktum at det er lagt ut i bildekritikken. Så når du sletter blildet, flytter på det - så virker det ikke her lenger.

Tom

Lenke til kommentar

Joda, jeg er enig i at bildet ikke er noe mesterverk. Og, jeg er også enig i at det er mye overmanipulerte bilder for tiden. Jeg er ikke noe unntak i så måte. Jeg forsøkte å etterligne lyset og stilen til en kjent maler. Så kan det jo diskuteres om det var vellyket eller ei. Mulig det hadde blitt bedre med et annet motiv.

Når det gjelder innspillet til Tomsi angående det å linke til bilder fra eksterne servere, ser jeg forsåvidt poenget. Er det lov, eller er det ikke lov? Grunnen til at jeg gjorde det er begrensningen på lagerplassen her på Akam, samt at det er raskere å gjøre det på denne måten (trenger ikke resize/resample etc.) Jeg bruker nå zenfolio som en kombinert backup/galleri greie. Alle bildene der har seks linker til forskjellig ferdig-resamplede utgaver av bildet. Derfor er det veldig mye enklere å poste et bilde...

Men, som sagt. Hvis denne måten å poste bilder på er lite populær (om enn ikke "ulovlig"), blir dette første og siste gangen jeg gjør det :cool:

Edit: Ser at problemstillingen dukker opp i andre tråder også. Dersom det blir vedtatt at ekstern hosting ikke skal tillates, kan denne tråden bare slettes av moderator.

Endret av Tor Arne Bjørn
Lenke til kommentar

Upopulært er det ihvertfall. Mener det også var mot reglene før. Og slik blir det nok igjen etter en gjennomgang av reglene.

Når det gjelder plass, skal grensen være økt til 50MB. Og er man flink med skaleringen og velger rett JPEG komprimering, så blir det veldig mange bilder.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...