Gå til innhold

Døde Jesus for våre synder?

Anbefalte innlegg

Ingen kan nekte for at Bibelen inneholder visse ting som kan virke groteske.

Men i det store og hele så er bibelen en kjærlighetshistorie.

Den forteller om Guds kjærlighet til menneskene. GT er litt gammel og til tider utdatert, men meningen med det hele er å vise Guds kjærlighet. Hva er galt med det? Det er jo kanonkult!

Benekte vitenskap med grunnlag i tro?

Kan ikke huske å ha gjort det... Eksempel?

Toeblast: Så du observerte ham i imaginationland? Stilig.. Kunne kanskje også vært et syn?

Må si dere har et merkelig bilde av en god Gud.

Dette har visst blitt ateistenes-tråd... Føler meg litt alene..Eller nei, 2 milliarder kristne er godt selskap.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen kan nekte for at Bibelen inneholder visse ting som kan virke groteske.

Men i det store og hele så er bibelen en kjærlighetshistorie.

Tro på meg, tilbe meg og gå gjennom obskure ritualer i mitt navn og tro på min sønn og på en ånd... og jeg skal la vær å torturere deg i evig tid.

Ekte kjærlighet <3

Kilder:

Bibelen.

1: Jesus sier at de som fornekter den hellige ånd ALDRI vil bli tilgitt.

2: Man MÅ være døpt for å komme inn i himmelen.

3: Man må tro på gud for å komme inn i himmelen.

4: Alle som ikke følger kriteriene over skal brennes i ildsjøen.

Kom gjerne med punkter som avkrefter noen av mine fire.

Avkrefting:

"1+1 = 3"

"1+1 er 2 -- uansett hva vi sa tidligere" = Avkrefting

"1+2 er 3" = Ikke avkrefting

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
De største budene er:

Du skal ikke ha noen andre Guder enn meg. Og elsk din neste som deg selv.

=Ekte kjærlighet.

Og det kommer over de du nevner..

Siden jeg er ateist og ikke har noen gud, så slipper jeg unna? Siden muslimene er så "dumme" at de har valgt feil gud så brenner de i helvete? Høres ut som en veldig merkelig oppførsel. Denne guden din er en løgnaktig, svikefull og hevngjerrig tyrann.

Lenke til kommentar

Tolk det slik du vil. Men du vet hvor dumt det høres ut.

Løgnaktig, svikefull og hevngjerrig.. Du store min for en oppramsing.. Sikker på at du fikk med deg alt ?

Temmelig subjektivt utsagn uansett. Altså: din mening.

Jeg liker å fokusere på tre andre litt mer koselige ord.. :thumbup:

Nestekjærlighet, nåde og tilgivelse, blant annet.

Lenke til kommentar

Løgnaktig, svikefull og hevngjerrig.. Du store min for en oppramsing.. Sikker på at du fikk med deg alt ?

Min mening? Subjektiv?! Nå får du skjerpe deg.

1. Steine homofile, steine kvinner som er blitt voldtatt.

Her snakker vi altså om din nestekjærlighet?! Jeg er glad jeg slipper å bo i nærheten av deg i så fall. :)

2. Den som ligger hos en kvinne som har menstruasjon, og har samleie med henne, han har avdekket hennes kilde, og hun har blottet sin blodkilde. De skal begge utryddes av sitt folk. (3. Mos. 20, 18)

Nestekjærligheten blomstrer gitt.

Jeg orker ikke å legge frem fler bevis gitt, jeg tror dette holder i lange baner. Er du uenig så må du gjerne fortelle hvordan du kan påstå at vedkommende som klarer å lire ut av seg slike ondskapsfulle og tyranniske holdninger som dette, nestekjærlig og tilgivende.

Vedkommende påstår også at han er tilgivende, men likefullt så kommer jeg til å brenne i helvete, selv om jeg er et godt menneske - av den enkle grunn at jeg ikke tilber ham. Fyren, om han eksisterer, er jo psykopat. Det er ikke subjektivt, det er rett og slett et faktum. Denne fyren har en meget dårlig sak i en eventuell rettsak. Galskap, rett og slett - verken mer eller mindre.

Lenke til kommentar

Her snakker vi altså om din nestekjærlighet?! Jeg er glad jeg slipper å bo i nærheten av deg i så fall. :)

2. Den som ligger hos en kvinne som har menstruasjon, og har samleie med henne, han har avdekket hennes kilde, og hun har blottet sin blodkilde. De skal begge utryddes av sitt folk. (3. Mos. 20, 18)

Jeg orker ikke å legge frem fler bevis gitt, jeg tror dette holder i lange baner. Er du uenig så må du gjerne fortelle hvordan du kan påstå at vedkommende som klarer å lire ut av seg slike ondskapsfulle og tyranniske holdninger som dette, nestekjærlig og tilgivende.

Vedkommende påstår også at han er tilgivende, men likefullt så kommer jeg til å brenne i helvete, selv om jeg er et godt menneske - av den enkle grunn at jeg ikke tilber ham. Fyren, om han eksisterer, er jo psykopat. Det er ikke subjektivt, det er rett og slett et faktum. Denne fyren har en meget dårlig sak i en eventuell rettsak. Galskap, rett og slett - verken mer eller mindre.

Du får det til å høres ut som om hele bibelen er full av folk som blir steinet og som blir utryddet.

I den nye pakt handler det ikke om det slik som du sier står i den gamle pakt. NT er mye mer relevant enn GT.

Bevis? Det eneste du beviser er at du ikke har forstått hva Kristendommen er bygget på når du skriver slike innlegg. Den er ikke bygget på drap og slike ting du beskriver, men kjærlighet.

Og det er ikke alle om tror på et "helvete". Det kommer ann på hvem du spør.

Lenke til kommentar

Hvem defineres (av deg) som de neste?

Lenke til kommentar
Du får det til å høres ut som om hele bibelen er full av folk som blir steinet og som blir utryddet.

I den nye pakt handler det ikke om det slik som du sier står i den gamle pakt. NT er mye mer relevant enn GT.

Bevis? Det eneste du beviser er at du ikke har forstått hva Kristendommen er bygget på når du skriver slike innlegg. Den er ikke bygget på drap og slike ting du beskriver, men kjærlighet.

Og det er ikke alle om tror på et "helvete". Det kommer ann på hvem du spør.

Så gud var ond og hevngjerrig? Det står tydelig i det GT at dette er guds ord, så det kan selv ikke kristendommen snakke seg bort fra. At de kristne i Norge har valgt å se bort fra akkurat disse orden er jammen ikke min feil. Det er den samme guden i GT og NT, er det ikke? Det er også den samme Jesus i begge testamentene, jeg siterer bare det guden din har sagt jeg, at han velger å bli snill gutt i NT spiller veldig liten rolle, gjør det ikke? En massemorder får ikke plutselig strøket sine tidligere synder fordi han ofrer sin sønn, i alle fall ikke mine øyne og mitt hjerte.

Hvordan kan så himmelen eksistere hvis ikke helvete gjør det? Helvete er også meget godt beskrevet i bibelen. Er du sikker på at du er kristen? Kall det hva du vil, evig pinsel i skjærsilden eller helvete, det spiller veldig liten rolle. :)

Chokke: Jeg er av den oppfatning at alle mine medmennesker er mine neste.

Lenke til kommentar
De største budene er:

Du skal ikke ha noen andre Guder enn meg. Og elsk din neste som deg selv.

=Ekte kjærlighet.

Og det kommer over de du nevner..

Du skal ikke ha andre guder enn meg for da torturerer jeg deg i all evighet.

Elsk din neste som deg selv ellers torturerer jeg deg i all evighet.

Ekte kjærlighet <3

Hvis jeg sier:

Ikke slå broren din.

Lyser jeg da av ekte kjærlighet dersom jeg griseslakter den som slår sin bror og trekker lidelsen til synderen ut over flere dager og gjør alt i min makt for at vedkommende skal lide hele tiden mens han lever?

Dersom jeg skriver en lapp om at alle mennesker skal tilbe meg og legger det sammen med 20 andre lignende lapper skrevet av andre -- skaper et menneske i en bunkers med 20 meter tykke stålvegger og går ut døren før det har våknet for første gang... og jeg kommer først tilbake etter 20 år.

Lyser jeg da av ekte kjærlighet dersom jeg griseslakter mennesket for å ikke tilbe meg, og trekker lidelsen til synderen ut over flere dager og gjør alt i min makt for at vedkommende skal lide hele tiden mens han lever?

Gud bruker sine krefter på å forlenge lidelsen til evig tid.

Dersom jeg er god om jeg gjør det over, så er gud tusen ganger bedre.

Dersom jeg er ond dersom jeg gjør det over, så er gud tusen ganger ondere.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...