ermj Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Jeg fikk et av disse connect 3d radeon 9500 np korta fra ps data. Wizzard patchen funka ok, men når jeg skal klokke opp kortet får jeg forstyrrelser på bildet. Iflg. en artikkel på hw skal det gå an å fikse dette med å justere HierarchicalZ: sitat: "Dette kan enten gjøres manuelt, eller man kan laste ned en database for RivaTuner her. De fleste vil nok foretrekke den siste metoden. Med denne databasen kan man kontrollere "HierarchicalZ" både i Direct3D og OpenGL dersom man bruker Catalyst 62xx-drivere under Windows 2000/XP. Under "PowerUser", åpner man så databasen ("Open Database"-knappen), og man kan så kontollere HZ-enhetene i registeret direkte under "Power User"." Jeg har lasta ned denne databasen, men hvilke(n) verdi skal jeg sette ??? Jeg er akkurat like langt som før......... Lenke til kommentar
Thorin Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 hvis det er noen trøst lurer jeg på det samme. Lenke til kommentar
ermj Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 artikkelen jeg nevnte ligger her: http://www.hardware.no/nyheter/feb03/softmod_9500.html Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Dersom patchingen går fint som du sier, og du ikke får artifakter i bildet før du klokker opp vil jeg tro at minnebrikkene dine rett og slett ikke takler klokking.. Hva slags minnebrikker er det på kortet? Andy Lenke til kommentar
ermj Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg får disse forstyrrelsene uten at jeg overklokker også viser det seg... På kortet står det 4 minnebrikker i L form - usikker på hvilket merke... Lenke til kommentar
Orak Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Bruk Rage3d Tweaker, finnern på www.rage3d.com . simpelt og disable med Lenke til kommentar
ermj Skrevet 18. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2003 Takk for tipset, har lasta den ned og den var jo veldig grei, men, det funka ikke likevel, jeg får fortsatt disse hersens "checkerboards" - har prøvd det meste, uten at det hjelper. Er der noen som har klart å bli kvitt de ulike forstyrrelsene på skjermen ?? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Om du ikke har skiftet bios så kan det hende du får problemer på grunn av den. På linken til den softmod saken så mener jeg at det ligger for nedlasting også en bios. Finn howto på nett om du bare MÅ ha de ekstra poengene i 3dmark. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå