PantZman Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Hei! Jeg har et sånnt Asus A7N8X Deluxe med onboard lydkort. Når jeg spiller Half-Life/CS/NS så skurrer lyden etter ei stund. Det kan ta ei stund før det kommer (det varierer), og det forsvinner ikke før jeg startet spillet på nytt. Det er "bare" i Half-Life(og MODs) det skjer. Har merka at Half-Life går glatt ei stund så pluttselig henger det i et halvt sek. Det er ikke gale men jævla irriterende idet jeg skal drepe noen. Har merka at lyden(lydkortet?) lager en merkelig skrape/pipelyd idet det skjer. Jeg bruker Asus sine Nforce2 1.16 drivere. Kan det ha noe med at jeg har OC cpuen? Kan det være fordi jeg kjører minnet på 400(2x200)mhz og cpu på 333(2x166)? Jeg har nesten nettopp formatert hele maskina fordi jeg skulle montere en extra harddisk (som skulle være c:), men var fortsatt samme problemet da. Det skjer "BARE" i Half-life (+MODs). Takker for svar! Edit: og en ting til, noen som har prøvd InterVideo WinRip som følger med hovedkortet? Jeg har aldri fått det til å funke, kommer bare melding om at programmet svarer ikke osv. Lenke til kommentar
artoffiction Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Hvordan har du installert spillet du plages med? jeg hadde samme problem med Splinter cell demoen, men det viste seg å være slik at det ikke burde installeres på samme partisjon som OS'et. Installerte på en annen partisjon, og nå kjører det helt glatt og perfekt Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 12. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2003 alle spillene mine ligger på E: Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Har også det problemet i Half-Life og har også nForce2 (EPoX 8RDA+). Sist gang jeg spillte det hadde jeg en FSB på bare 166MHz mot normalt 227MHz og da funka lyden helt bra (mulig det skjer da også, men at jeg ikke spillte lenge nokk). Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 sjekk at line inn og mic inngangene er skrudd av. edit: leste ikke emnet Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 nå har jeg prøvd å kjøre cpu på standard (1.4 ghz 266fsb (10.5*133) og klokka ned minnet til 266mhz, men samme feilen kommer ennå. Har også prøvd å skru av div. onboard enheter. Kanskje jeg skal prøve en annen driver til lydkortet? Merkelig at det er bare Half-Life jeg merker det i. :x Kanskje jeg skal prøve en nyere bios version og, viss det har kommet en. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 testa Freelancer og nå, begynnte å skurre lyden der og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå