13375k1133z Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Jeg er 18 år ble det i begynnelsen av juni, har arbeidet på burgerking siden påsken, med andre ord jeg har mottat 2 lønninger hvor jeg fikk lik lønn som 17åringer (tror jeg) altså 78.- timen. No som jeg er 18 år og mottar lønn om ett par uker, har jeg krav på noe mer? finnes det noen minstelønn, som sjefen min minst må betale meg? Det jeg også lurer på er om det finnes noen finnes det noen lønnsliste hvor jeg kan se hvor mye en som er 15,16,17,18 år tjener per/time på burgerking? Jeg er 18 år og har arbeidet på burgerking, de siste 2 månedene. På lønnslippen står det at jeg får 78.- timen som 17 åring. Dette syntes jeg er fantastisk lite, å tror kanskje at arbeidsgiveren prøver å lure meg på en eller annen måte. Er det noen som har noen erfaringer å tips? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Da jeg jobbet hos McDonald's (et par år siden) var lønnen 84 kr i timen om du var under 18 og 99 kr om du var over. I tillegg var 19 kr i helgetillegg og 5 kr eller noe sånt for kveld. Man steg også etter man hadde jobbet så og så lenge. Husker ikke tallene på dette. Skulle egentlig tro at McDonald's og BurgerKing hadde ca lik lønn. Det er vel uansett ikke verre enn å spørre sjefen din. Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 er ikke noe lovpålagt minstelønn nei men du bør kansje snakke med sjefen din, kan hende han ikke veit at du har blitt 18 Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Snakket litt med sjefen, får no 98.- timen. Når jeg har gått ut prøvetiden får jeg litt mer, om jeg ønsker å blir skiftleder får jeg også litt mer. 12.- helgetilleg og rundt 3.- kveld. Hadde vært kjekt om BK hadde offentliggjort en liste hvor det står de forskjellige lønningene en har fra forskjellige alderstrinn osv. slik at det er mulig å se om sjefen tuller med lønningen Lenke til kommentar
mrms7 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Snakket litt med sjefen, får no 98.- timen. Når jeg har gått ut prøvetiden får jeg litt mer, om jeg ønsker å blir skiftleder får jeg også litt mer. 12.- helgetilleg og rundt 3.- kveld.Hadde vært kjekt om BK hadde offentliggjort en liste hvor det står de forskjellige lønningene en har fra forskjellige alderstrinn osv. slik at det er mulig å se om sjefen tuller med lønningen dette er forskjellig fra restaurant til restaurant har jeg hørt. hvilken rest jobber du på? Lenke til kommentar
Toria Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Hvilken Burger King jobber du på da? Jeg jobbet på BK i nesten 2 år sluttet nå i juni. Slik var iallefall reglene for en vanlig medarbeider der jeg jobbet: - begynnerlønn på 78 kr/t (15-18 år) 110 kr (over 18) - helgetillegg (lør etter kl 17 og hele søndag) +19 kr/t - kveldstilleg (etter kl 21 hver dag) tror jeg var ca +10 kr/t - når man har jobbet 450 timer noe som tilsvarer 3 mnd full arb stiger timelønnen med 5 kr noe som da tilsvarer 83 kr/t el 115 kr/t Lønnen stiger også etter hvilken stilling du har feks serviceleder eller skiftleder. I 2008 steg også lønnen vår med +4 kr/t! Du burde kanskje spørre sjefen om dette? Er jo i samme kjeden, alt annet skal jo være etter et vist strengt konsept så.. hehe Lykke til! Endret 10. august 2008 av Toria Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Hei du! jeg fikk 78.- per time når jeg var 17, no når jeg er fylt 18 får jeg 98. Har sikker også fullført prøvetiden min snart. Skal lønnen være 110.- når prøvetid ikke er fullført? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå