Gå til innhold

Hva bør jeg gå for 9800 gx2 quad eller GTX 280

anders!

Anbefalte innlegg

Ok jeg har 2 forskjellige alternativer, hadde tenkt å gå quad 9800 gx2 men så dukket GTX 280 så derfor avbestilte jeg bestillingen. Nå har jeg fått enda en gang kalde føtter siden GTX 280 ikke yter så bra i forhold til en quad 9800 gx2 som havner nesten på samme prislinje som en GTX 280. Vennligst svar så fort som mulig hilsen en med kalde føtter:)

HVa bør jeg gå for når det gjelder ram å DDR3 eller DDR2

Halvor :)

Endret av anders!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok jeg har 2 forskjellige alternativer, hadde tenkt å gå quad 9800 gx2 men så dukket GTX 280 så derfor avbestilte jeg bestillingen. Nå har jeg fått enda en gang kalde føtter siden GTX 280 ikke yter så bra i forhold til en quad 9800 gx2 som havner nesten på samme prislinje som en GTX 280. Vennligst svar så fort som mulig hilsen en med kalde føtter:)

Sånn nå har jeg edited innlegget moderator, får håpe det kommer svar:D Kanskje du har noen forslag hva jeg bør gå for?

Endret av anders!
Lenke til kommentar

Yter ikke et gx2 rundt det samme som 1x 280 da?

Regner nå med 2x 9800gx2 blir endel raskere en ett 280 kort.

Når det gjelder pris på 2x 9800gx2 så ligger vel disse på 3500kr stk og vil ende på rundt 7000 kr, laangt ifra et 280 kort

Lenke til kommentar

Utfra diverse tester rundt om, så kniver GTX 280 og 9800GX2 ganske likt. Sistnevnte yter faktisk bedre i noen tester,men ikke alle. Er jo alltid et dilemma for hva man skal gå for uten å angre kort tid etter. :) 9800GX2 er bedre priset i forhold til ytelse enn det GTX 280 er.Og etter det jeg har lest,så har det kinesiske markedet de to kortene så og si likt priset,dvs rundt 3800 NOK.

Lenke til kommentar
Utfra diverse tester rundt om, så kniver GTX 280 og 9800GX2 ganske likt. Sistnevnte yter faktisk bedre i noen tester,men ikke alle. Er jo alltid et dilemma for hva man skal gå for uten å angre kort tid etter. :) 9800GX2 er bedre priset i forhold til ytelse enn det GTX 280 er.Og etter det jeg har lest,så har det kinesiske markedet de to kortene så og si likt priset,dvs rundt 3800 NOK.

Så hva bør jeg går for?

Lenke til kommentar

Så hva bør jeg går for?

9800GX2 så sant du ikke har 30" du absolutt vil ha full utnyttelse av.

Lenke til kommentar

Det beste hadde vært om du hadde lest litt rundt i tester av begge skjermkorta på nettet og deretter lagt deg opp en mening om GT280 virkelig er verdt de ekstra kronene. Tviler på at der er noe hensikt å kjøre noen av de korta som SLI i tillegg til at du får et ustabilt hovedkort når du velger et med nForce brikkesett. Jeg ville ventet og sett om R4870 blir no tess og muligens presse prisene ned på highend kortene til nVidia

Lenke til kommentar

Halvor :)

Jeg tror 2 9800 GX2 yter mye mer enn GTX 280 :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...