Thiazi Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Har Windows på c: partisjon, men ser disse skjulte filene er på d: partisjonen: bootmgrNTDETECTntldrNTUSER.DATntuser.dat (tekstfil) Hadde XP før, men formaterte. Litt rart og at når jeg installerte Vista så regsitrertes c som d og d som c partisjon, så dette pga størelsen og innholdet med dir i ledetekst i setup menyen. Takker for info. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) De filene er helt essensielle for å boote. D: er nå din System partisjon, dvs den som booter. Det vil du se i Diskbehandling. Dette er et vanlig problem. Tipper at du slettet partisjonen da du installerte på nytt. Siden D: partisjonen din også er Primær så ble den automatisk System. Hvis du ikke hadde slettet partisjonen men bare formatert den så hadde du unngått dette. Edit: bootmgr er for Vista, ntldr var for XP. Endret 22. juni 2008 av hårek Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Hvordan kvitter jeg meg med disse filene? Skal bootmgr være på d disken? Har win på c. Grunnen til at jeg sletta c først var at det komm opp eldre versjon og vista i boot menyen hver gang pc-en restarta. formaterte c og sinstallerte vista igjen på denne. Så jeg må formatere d: disken for å bli kvitt de skjulte filene? Eller kan jeg bruke partition manager rescue cd og slette filene der? vil win ordne boot på c partisjon da? BTW kjører Raid med to disker i stripe config. Endret 22. juni 2008 av Veggedyr Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Du må se i Diskbehandling for å være sikker. Har du System og Boot på samme partisjon, eller hver for seg? Hvis D: er System så vil du ikke få lov til å formatere den i Windows. Prøver du da å boote fra CD for å tvinge en formatering så vil du ha låst deg ute. Hvis du formaterer C: under installasjonen så slettes alt. Det er ikke mulig å slette noe mer ved å slette partisjonen. Men du hadde da antagelig allerede System på D:, og dermed beholdt du bootmenyen. Legg ut et bilde av Diskbehandling hvis du ikke er sikker på hva den sier. Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Flytter alt på d til en pc og formaterer d og c og gjør d extended så slipper jeg dette i framtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå